Škola za život - nastava na daljinu
« Veljača 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
U školskom kurikulumu u sklopu Školskog preventivnog programa, a obilježavajući (i ove godine) Dan tolerancije, Sveopći dječji dan, Dan sjećanja na Vukovar i Dan osoba s invaliditetom, pored ostalog, organizirali smo i radionice s učenicima od I. do VIII. razreda na temu Biti drugačiji. Cilj je bio senzibilizirati učenike za osobe s invaliditetom, bolje razumijevanje njihovih potreba, jačanje etičnosti, empatije, odgovornosti i skrbi za te osobe kroz prihvaćanje, potporu, pomoć i solidarnost. Radionice su osmislile i vodile školska pedagoginja i knjižničarka uz pomoć razrednika-ca.
Pokušale smo osmisliti vježbe u kojima bi učenici mogli prepoznati svakodnevne potrebe osoba s invaliditetom, što više „uči u njihovu kožu“ i osjetiti njihov svakodnevni život.
Tako smo, vodeći računa o dobi učenika (razredu) provele različite igre i vježbe: „U podrumu je tama…“, pogodi po opipu, po mirisu, osluškivanje zvukova, kretanje zatvorenih očiju sam ili uz pomoć druge osobe, crtanje po navođenju, upoznavanje i učenje Braillevog pisma (pisanje svog imena),pantomima,“pisanje“na dlan, leđa ili neki drugi dio tijela, pisanje po zraku, sporazumijevanje pomoću znakovne abecede (jednoručne/dvoručne) ili znakovnog jezika, gledanje dijelova emisija bez uključenog tona/s uključenim tonom uz tumača znakovnog jezika i sl. Učenici su trebali određene zadatke izvršiti jednom rukom: zavezati čvor ili mašnu na vezici, izraditi kapu, brodić ili avion od papira, otvoriti plastičnu bocu, kutiju, pastu za zube, konzervu, uvesti konac u iglu…
U svim vježbama učenici su se zaista trudili, bili više ili manje uspješni, ali su uvidjeli da im je za sve radnje bilo potrebno mnogo više vremena i strpljenja.
U igri uloga učenici su vježbali kako prići i uspostaviti komunikaciju sa slijepom ili gluhom osobom, kako pomoću tjelesno invalidnoj osobi. Na taj način kod učenika se stvarao i jačao osjećaj sigurnosti u pristupu i odgovornosti prema osobi kojoj žele pomoći.
Učenici VIII. razreda gledali su dokumentarni film „Zarobljen u tijelu starca“ ( prikazan u emisiji Provjereno). Evo nekih dojmova o filmu:“Film mi je otvorio oči i jako sam sretna što sam to vidjela. Drago mi je što je Sammy takav pozitivac!“,“Tužno: dječak ima puno snova, a malo vremena; da bar naprave taj lijek…“,“Ovaj dječak nema sve što mi imamo, ali to cijeni“, „Mislim da možemo zaista puno naučiti od Sammya i zaista bismo se trebali ponekad zapitati o nekim stvarima i razmisliti o njima“,“Trebali bismo gledati pozitivno na život“…
Nakon održanih radionica izrađeni su plakati „Biti drugačiji“ u holu škole (matične i područne). Na njima su fotografije iz radionica, uradci učenika (evaluacijski listići, dojmovi, mišljenja, origami izrađeni jednom rukom) te Bonton u komunikaciji s osobama s invaliditetom, Brailleova i znakovna abeceda.
Na Dan invalidnih osoba (3. prosinca) svaki je učenik dobio origami predmet (životinju, cvijet, brodić i sl.) koji su jednim dijelom izradili sami kroz radionice (korištenjem jedne ruke) s porukama npr. Poštuj drugačije, Budi svoj, Pomozi drugome, Razveseli prijatelja, Pomozi starijima, Prihvati različitost…
Naravno, nisu zaboravljeni ni učitelji…
Ovo je samo djelić aktivnosti unutar Školskog kurikuluma (naravno i Građanskog odgoja i obrazovanja) kojima nastojimo prisjetiti učenike da je svijet različit pa stoga i bogat te da ima mjesta za svakoga u toleranciji, brizi, pomoći, solidarnosti i društvenoj potpori koja kreće od nas prema drugima.