Škola za život - nastava na daljinu
« Veljača 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
U okviru međunarodnog projekta Mi jedemo odgovorno organiziran je Projektni dan pod nazivom Plodovi zavičaja- od polja do stola u PŠ Hrašćina u utorak 24. listopada, a u MŠ Budinščina 25.listopada 2017. Cilj je projektnih aktivnosti bio osvijestiti kod učenika važnost domaćeg (lokalnog) uzgoja voća i povrća te vrijednost njihovog sezonskog (svježeg) konzumiranja, ali naučiti ih i kako sami, od bazičnih namirnica iz vrta i voćnjaka, mogu spraviti jednostavnija jela koja su prirodna, hranjiva i zdrava.
Na satovima razrednika kroz mjesec rujan-listopad učenici su se dogovorili koju će voćarsku/poljoprivrednu kulturu iz svojih vrtova i voćnjaka bolje upoznati i predstaviti drugim učenicima na projektnom danu.
Toga se dana, od jutra, rezalo, sjeckalo,drobilo, usitnjavalo, mućkalo, mijesilo, kuhalo, peklo … i na kraju voće/povrće iz vlastitog uzgoja predstavilo svježe ili u nešto drugačijem „ruhu“: jabuka, „kraljica voća“ u voćnoj salati s kruškom i orasima, prelivene medom, osvježavajući napitak, pita, ražnjići s komadićima jabuke uvaljane u mljevene orahe te ražnjići od komadića krušaka, napitak od mrkve, orasi i lješnjaci u svježem stanju i uz dodatak voća ili meda, bućine sjemenke, bućino ulje, namaz od mljevene i drobljene buće s kravljim sirom, pečena buća (pečenica), namaz od graha i grah u salati- kolenac s bućinim uljem, jabučnim octom i ljubičastim lukom te trešnjevac sa suncokretovim uljem, alkoholnim octom i crvenim lukom, čaj i kompot od dunja i kolač s dunjama, nasjeckano svježe zelje s domaćim kravljim vrhnjem, namaz i salata od repe te savijača, palačinke s ribanom tikvicom, okruglice i njoke od krumpira, krumpiruša, salata od krumpira s bućinm uljem, mafini od krumpira, napitak od krumpira i jogurta te 5 različitih vrsta kruha: kruh s orasima, lješnjacima i grožđicama, sa suncokretovim i bućinim sjemenkama, sa sjemenkama lana i sezama, kukuruzni kruh te kruh s domaćim medom.
Program na kojem su učenici predstavili odabrano voće/povrće te spravljena jela vodili su učenici u ulozi lokalnih poljoprivrednika koji govore o prednostima (domaćeg) lokalnog i organskog uzgoja te potrebe međusobnog boljeg povezivanja poljoprivrednika odnosno obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava.
Degustiralo se, isprobavali novi okusi i nove kombinacije namirnica. Tražile su se i informacije o namirnicama, recepti pa i Mala kuharica recepata od buče (učenika VI. razreda).
Zadovoljstvo je konstatirati da ostataka hrane nije bilo!
Neka razmišljanja učenika: „Bilo je lijepo, sve je bilo puno boja i raznih jela. Naučila sam da su orasi i lješnjaci zdravi i kako napraviti kruh s njima.“ „Mislim da je bilo super i zanimljivo. Naučila sam da i zdrava hrana može biti fina.“ „Bilo je jako dobro i fino. Naučio sam da je domaće puno bolje od kupljenog.“ „Bilo je zabavno. Naučio sam da treba jesti više sezonskog voća i povrća.“ „Naučio sam da su orasi zdraviji nego što sam mislio pa ću ih više konzumirati.“ „Svidjelo mi se i bilo je super! Htjela bih ovaj dan ponoviti. Naučila sam da je hrana koju uzgajamo zdrava i da je možemo pripremiti na puno načina“, a učenici I. i II. razreda PŠ Hrašćina naglasili su važnost svakodnevnog konzumiranja mlijeka i mliječnih proizvoda za pravilan rast i razvoj.