"Zajedno za zelenu, konkurentnu i uključivu Europu"
"Hrvatska i Norveška snažnije uz STEM"
"RaSTEMo zajedno za prosperitetnu budućnost"
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Tijekom mjeseca svibnja i lipnja ove nastavne godine učenici 8.c, 6. c, 2. a, 2. b i 2. c razreda su u sklopu nastave engleskog jezika uspješno realizirali vrlo zanimljiv projekt pod nazivom ˝Welcome to Australia!˝. Projekt je nastao u suradnji s Veleposlanstvom Australije u R Hrvatskoj koje je doniralo našoj školi vrijedan edukativni paket knjiga, nastavnih materijala i didaktike na temu flore i faune Australije, geografije, povijesti, umjetnosti, ali i raznih zanimljivosti o životu u Australiji. Učiteljica engleskog jezika Ivana Hrastović Mandarić i učenici 6. c razreda osmislili su aktivnosti projekta ˝Welcome to Australia!˝, a rezultati projekta predstavljeni su na tematskoj izložbi u holu naše škole i na aktivu učiteljica stranog jezika. Sve aktivnosti projekta predstavljene su i u Wakelet kolekciji Welcome to Australia na sljedećoj poveznici https://wakelet.com/wake/9CsZQQWdz1lqwUXUDQq_k
U daljnjem tekstu pročitajte više o svim ostvarenim aktivnostima projekta.
Učenice Lena Lubar, Karla Lasić i Petra Švraka iz 6. c razreda izradile su interaktivni jumbo plakat na temu Australije na engleskom jeziku i prezentirale ga ostalim učenicima. Tijekom prezentacije plakata učenice su opisale geografski položaj Australije, kartu, glavni grad i službeni jezik te zanimljivosti iz biljnog i životinjskog svijeta. Učenicima je bila zanimljiva činjenica da je nadimak Australije Land Down Under, a to je zato jer se nalazi ispod ekvatora. Australija je najmanji kontinent, ali i država-kontinent. Glavni grad je Canberra, a najpoznatiji gradovi su Sydney i Melbourne. Jedno od najljepših mjesta u Australiji je Veliki koraljni greben koji je najveća živa cjelina na svijetu, zatim Uluru, kameno brdo, najveći kameni monolit na svijetu i Tasmanijsko otočje na kojem živi najveći mesožder tobolčar u Australiji. Učenicima su se posebno svidjeli interaktivni sadržaji na plakatu- video o klokanima, koalama i Velikom koraljnom grebenu koje su učenici mogli pregledati preko qr koda i koristeći tablete ili mobilne uređaje.
Najzanimljivija životinja Australije je zasigurno klokan, a zanimljivosti o klokanima i koalama saznali su učenici drugih razreda čitajući priče A Kangaroo's Tales i Koala's Big Day te Animal Homes. Posebno zanimljive slikovnice učenicima drugih razreda bile su Dreaming of Australia from A to Z u kojoj učenici uče različite pojmove o Australiji prema slovima abecede i Dangerous Animals u kojoj su opisane najopasnije životinje Australije: morski psi, pitoni, krokodili, otrovni pauci i dr. U Australiji žive i vrlo neobične životinje kao što je čudnovati kljunaš , dingo, valabi, numbat, kratkonosi ježak i dr. Osim čitanja priča i proučavanja dječje karte Australije, učenici drugih razreda su koristili i nastavne listiće iz bojanke How to draw and colour nature in my backyard. Dječje crteže također smo uvrstili u našu tematsku izložbu u školi.
Učenik Niko Klemen osmislio je vrlo zanimljiv Kahoot kviz na temu Australije u kojem su sudjelovali učenici šestog razreda, a učenici Lana Bičanić i Luka Tomić su izradili prezentaciju na engleskom jeziku o povijesti Australije. Naučili smo da je Australiju otkrio danski pomorac Willem Janszoon 1606., a kolonizacija Australije započinje dolaskom Jamesa Cooka 1788. Starosjedioci Australije su Aboridžini, domorodačka plemena koja žive u Australiji više od 40 tisuća godina. Osobito zanimljiva je aboridžinska umjetnost crtanja točkicama, tkz. dotting u kojoj umjetnik prikazuje odabrani pojam/objekt koristeći se tehnikom točkanja. Upravo tu tehniku za svoj likovno-kreativni izričaj odabrale su učenice 6. c razreda: Klara Jančikić, Ivana Ursić, Larisa Sarić i Andrea Zarić, a u svojim radovima prikazale su najpoznatije životinje Australije. Učenici su naučili i da su Aboridžini izumili bomerang kojeg su koristili za lov, a vrlo zanimljiv je i didgeridoo, drevni instrument načinjen od grane eukaliptusa u kojem se zvuk stvara upuhivanjem zraka.
Učiteljica Ivana Hrastović Mandarić osmislila je i organizirala i razredni Spelling Bee kviz na temu Australije. Učenici Lena Lubar, Luka Tomić i Petra Švraka natjecali su se u tri kruga natjecanja, a najbolji rezultat u spellingu imala je učenica Petra Švraka. Učenice Lana Bičanić i Karla Lasić su bile članovi komisije za provedbu natjecanja i na kraju su Petri uručile nagradu za osvojeno prvo mjesto u spellingu, a nagrađeni su i Lena Lubar i Luka Tomić za sudjelovanje u natjecanju. Ostali učenici 6. c razreda su napeto pratili kviz i navijali za svoje kandidate. Atmosfera tijekom natjecanja je bila odlična.
Učenici 8. c razreda poveli su nas na zanimljivo virtualno putovanje Australijom kroz svoje prezentacije izrađene u Power pointu i na engleskom jeziku. Učenici su istražili zanimljivosti i kulturološke značajke različitih gradova Australije te su naučeno prezentirali ostalim učenicima osmih razreda. Posebno zanimljive prezentacije o Canberri i Perthu izradili su učenici Marko Crnov i Mateo Bischof iz 8. c.
Zahvaljujući vrijednoj donaciji Veleposlanstva Australije u R Hrvatskoj osmislili smo u engleskom kabinetu Australia's corner tj. kutak za učenike na temu Australije u kojem će učenici imati priliku i u budućnosti čitati i istraživati o Australiji u sklopu našeg Kurikuluma Reading and Writing for fun. Ovom prilikom želimo se zahvaliti Veleposlanstvu Australije u R Hrvatskoj i predstavnici Dijani Grahovac na vrijednoj donaciji za našu školu i radujemo se budućoj suradnji u nekim novim projektnim aktivnostima!