"Zajedno za zelenu, konkurentnu i uključivu Europu"
"Hrvatska i Norveška snažnije uz STEM"
"RaSTEMo zajedno za prosperitetnu budućnost"
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Prijepodne
1. sat 8:00 - 8:45
2. sat 8:50 - 9:35
3. sat 9:45 - 10:30
4 .sat 10:45 - 11:30
5. sat 11:35 - 12:20
6. sat 12:25 - 13:10
7./0. sat 13:10 - 13:55
Poslijepodne
1. sat 14:00 - 14:45
2. sat 14:50 - 15:35
3. sat 15:45 - 16:30
4. sat 16:45 - 17:30
5. sat 17:35 - 18:20
6. sat 18:25 - 19:10
Učenici petih i sedmih razreda su s nastavnicom hrvatskoga jezika Majom Vuka obilježili Svjetski dan pisanja pisama koji se obilježava 11. svibnja. Pismo često povezujemo s osobnim iskustvom, pisanjem osobnog (intimnog) pisma, razvijamo vlastitu vještinu pisanja koja nam pomaže i prilikom stvaranja drugih oblika tekstova i vrsta pisama (poslovno, javno). Ujedno smo obilježili i Majčin dan koji se obilježava druge nedjelje u mjesecu svibnju te su majke, sasvim zasluženo, postale glavne heroine i odvažne protagonistice učeničkih pisama.
Danas je komunikacija pismom vrlo rijetka pojava, posebice ona pisana rukom, digitalno je doba olakšalo komunikaciju među ljudima te omogućilo brže i praktičnije sporazumijevanje putem modernih načina razmjene informacija i znanja.
I dok je u ne tako davnoj prošlosti, sastavni dio života bilo pisanje i dobivanje pisama, danas je to nesvakidašnji događaj. Kako bih učenicima približila ljepotu pisane riječi i različite načine komunikacije, na satu hrvatskoga jezika obradili smo nastavnu jedinicu Pismo. Peti razredi su pisali osobno (intimno) pismo , dok su sedmi razredi pisali i osobna i javna pisma. Nakon što smo se upoznali s različitim vrstama pisama, ovisno o njihovoj namjeni, naučili smo da svako pismo ima svoju formu, tj. oblik koji je nužno poštovati.
Dijelovi pisma:
mjesto pisanja i nadnevak
oslovljavanje
sadržaj
pozdrav i potpis
Učenici su slijedeći pravila pisanja pisma pisali pisma dragim osobama, svijetu, koroni, likovima iz lektire, ali i medijima. Učenici su posebnu pozornost posvetili izgledu svoga pisma jer uredno i čitljivo pismo s radošću čitamo s onim blagim osmijehom na licu. Osim pisma, učenici su naučili kako isto to pismo i pravilno adresirati, kako ispisati kuvertu važnim podatcima. Učenicima je taj zadatak bio izazov jer se dosad nisu susreli s takvim zadatkom, ali uz poneku korekciju, učenici su i to svladali.
Učenička pisma su počela zatrpavati moj sandučić, dugačka, kratka, vrlo osobna, zabrinuta, zahvalna, radosna, tematski vrlo raznovrsna. Mnogi su učenici pisali koroni, osvrnuli se na trenutačnu situaciju te iz njihovih osobnih i intimnih razmišljanja možemo vidjeti kako im razdvojenost od prijatelja i rodbine vrlo teško pada. Učenici se žele vratiti u školske klupe, žele slobodu, žele druženje. Kao što je jedna učenica vrlo iskreno napisala: „Želim svoje stare navike!“ Iz njihovih riječi vidimo koliko im ova situacija teško pada te da žele što prije svoje bezbrižno djetinjstvo natrag.
Pogledajte knjigu pisama na sljedećoj poveznici, pisma nisu lektorirana, ali to je sad manje važno.
https://read.bookcreator.com/
Dragi učenici, hvala vam na iskrenim i osobnim porukama, dirnuli ste nas.
Do skorog viđenja, ostajte mi doma!
Piše: Maja Vuka, prof.