"Zajedno za zelenu, konkurentnu i uključivu Europu"
"Hrvatska i Norveška snažnije uz STEM"
"RaSTEMo zajedno za prosperitetnu budućnost"
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Prijepodne
1. sat 8:00 - 8:45
2. sat 8:50 - 9:35
3. sat 9:45 - 10:30
4 .sat 10:45 - 11:30
5. sat 11:35 - 12:20
6. sat 12:25 - 13:10
7./0. sat 13:10 - 13:55
Poslijepodne
1. sat 14:00 - 14:45
2. sat 14:50 - 15:35
3. sat 15:45 - 16:30
4. sat 16:45 - 17:30
5. sat 17:35 - 18:20
6. sat 18:25 - 19:10
Učenici 3.a razreda prošle su nastavne godine pod vodstvom svoje učiteljice Maje Katić sudjelovali u nekoliko projekata: Kad narastem, bit ću..., Školovanje djeteta u Africi, Slikovnica vrijednosti, Pišem ti pismo te u projektu Promet. Pod opširnije pročitajte zašto se njihova učiteljica odlučila na provedbu navedenih projekata te što su učenici u sklopu njih radili.
U ovome članku ukratko ćemo prikazati tijek i realizaciju naših projekata.
Prilikom odabira tema projekata, vodila sam se sklonostima i interesima mog razrednog odjeljenja. S obzirom da su učenici upoznati tijekom drugoga razreda projektnom nastavom, u trećemu razredu radili smo više projekata i obilježavanja s ciljem unaprjeđivanja suradničkog i istraživačkog učenja te prepoznavanja vlastitih talenata i sposobnosti.
Glavna ideja projektne nastave je da se učenicima omogući samostalno učenje i razvoj vlastite osobnosti, da pokažu svoje znanje i svoje istraživačke sposobnosti. Učitelji su kreatori nastavnih projekata koje što kvalitetnije nastoje implementirati u nastavni proces, bilo unutar nastavnoga predmeta bilo korelirajući s nekoliko nastavnih predmeta. U nastavi suvremene škole izvode se različite vrste projekata s obzirom na duljinu trajanja projekta, uzrast učenika i uključene nastavne predmete. Ovakva vrsta nastave ima presudnu ulogu u formiranju osobe koja odgovara zahtjevima suvremenoga društva. Samostalno radeći na različitim vrstama projekata učenik stvara svoj vlastiti način usvajanja znanja i na taj način stvara temelj za dugoročno znanje (Rašić, Marija 2022.).
PROJEKT „KAD NARASTEM, BIT ĆU…“
U okviru navedenog projekta, uključili smo i roditelje učenika neobičnih zanimanja. Suradnju smo ostvarili s Muzejem Đakovštine, cvjećarnicom Đeni, frizerskim salonom M'style, kovačnicom Vinković, Veterinarskom stanicom Đakovo, OTP bankom, PP Đakovo, agencijom Orion tours, vojarnom Đakovo. Cilj je bio prepoznati svoje talente i interese. Radili smo evaluaciju za sljedeća zanimanja: kustos u muzeju, cvjećar, frizer, kovač, bankar, policajac, turistički vodič, vojnik i veterinar. Učenici su se radovali svakoj posjeti i suradnji te svima koji su nas ugostili, kao znak pažnje, poklonili pjesmu i crtež. Više možete vidjeti na fotografijama.
PROJEKT „ŠKOLOVANJE DJETETA U AFRICI“
Projekt „Školovanje djeteta u Africi“ dugogodišnji je projekt, koji 3. a razred provodi već treću godinu za redom. Cilj projekta je osvještavanje dječjih prava i dužnosti, jačanje zajedništva i empatije. Provodili smo ga tijekom cijele nastavne godine kroz radionice, igre, edukativne filmove, istraživački rad i brojne druge aktivnosti. Ove godine prikupili smo 226 eura, što je dostatno za školovanje dva djeteta u Beninu. Novac smo predali sestri Ignaciji i Jeleni i Misijskom centru naše nadbiskupije. Ponosni smo što možemo malim odricanjem činiti velike stvari!
PROJEKT „SLIKOVNICA VRIJEDNOSTI“
U okviru navedenog projekta, na početku svakog nastavnog dana smo čitali jednu priču o nekoj vrijednosti. Smatramo vrlo važnim njegovanje različitih vrijednosti i primjenjivanje u vršnjačkim odnosima. Svaki učenik je odabrao jednu vrijednost, napisao priču na tu temu i ilustrirao priču. Na kraju nastavne godine dobili smo jednu lijepu i vrijednu slikovnicu.
PROJEKT „PIŠEM TI PISMO“
Navedeni projekt započeli smo još prošle godine. Učenici 2. a razreda OŠ Ivana Mažuranića iz Vinkovaca i njihova učiteljica Silvija Mateljan, poslali su nam pismo u kojem su se predstavili. Kada smo mi učili pisanje pisma na Hrvatskome jeziku, uzvratili smo im pismo i zajedničku fotografiju. 3. a iz Vinkovaca i 3. a iz Đakova se pisanje pisama jako svidjelo te smo odlučili nastaviti dopisivanje i ove nastavne godine, no na nešto drugačiji način. Dopisivali smo se jednom mjesečno s ciljem međusobnog upoznavanja učenika, razvojem kulture pisanog dopisivanja i njegovanja Hrvatskoga jezika. Na kraju smo jedni drugima poslali interaktivne brošure o Vinkovcima i Đakovu te naš projekt završili upoznavanjem preko videopoziva. Veselili smo se svakom otvaranju pisma i novom upoznavanju! Također smo naučili adresirati pismo i samostalno poslati te je cilj projekta u potpunosti ostvaren.
PROJEKT „PROMET“
Cilj projekta „Promet“ bio je: razvijanje prometne kulture, osposobljavanje učenika za sudjelovanje u prometu i pozitivan odnos prema ostalim sudionicima u prometu. Cilj je ostvaren u potpunosti kroz razne aktivnosti koje ćemo opisati u nastavku.
Suradnja je ostvarena s učiteljicom Tehničke kulture, Sanjom Vidović, s organizatorima Prometne učilice i s kazališnom predstavom „Đak veseljak i prometni znak“ koju provodi Ravnateljstvo policije i Policijska uprava zagrebačka u suradnji s Hrvatskom glazbenom mladeži, Vijećem za prevenciju Grada Zagreba i partnerima iz Nacionalnog plana sigurnosti cestovnog prometa.
Tijekom prvoga polugodišta, učenici su imali prilike pogledati predstavu „Đak veseljak i prometni znak“ i voziti električne automobile. Također su tijekom prvoga polugodišta rješavali zadatke o prometnim pravilima na Prometnoj učilici. U drugome polugodištu, za vrijeme proljetnih praznika, učenici su mogli primijeniti svoje znanje na poligonu u vožnji bicikla.
Maja Katić, mag.prim.educ.