"Zajedno za zelenu, konkurentnu i uključivu Europu"
"Hrvatska i Norveška snažnije uz STEM"
"RaSTEMo zajedno za prosperitetnu budućnost"
« Srpanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
-Osnovni cilj nastave mađarskog jezika jest pripremanje učenika za jezičnu komunikaciju te stjecanje znanja o kulturi mađarskog jezika i o osnovama književnosti.
– Razviti vještinu razumijevanja pročitanih tekstova i pjesama, te osposobljavanje učenika za analizu i sadržajnu obradu izabranih tekstova.
– Razvijati čitanje s razumijevanjem te pomoći usvajanju spoznaja o svijetu koji nas okružuje, o odnosu čovjeka i stvarnosti, o ljudskom postojanju.
– Postići razumljivo usmeno i pismeno izražavanje, tehnički pravilno te stilski odgovarajuće. Učenici sustavno usvajaju opću govornu kulturu.
– Osposobljavanje učenika za uspješno snalaženje u svakidašnjim priopćajnim situacijama.
A MAGYARNYELVI OKTATÁS CÉLJAI ÉS FELADATAI
– A magyar nyelv oktatásának alapvető célja felkészíteni a tanulókat a nyelvi kommunikációra valamint a magyar-nyelvi kultúra és az irodalmi műveltség megalapozására.
– Képesek legyenek az olvasott szövegek és versek megértésére, azok elemzésére, tartalmi feldolgozására.
– A műértő olvasás kialakításával ismeretek szerzése világunkról, az ember és a valóság viszonyáról, az emberi létről.
– A tanulók szóbeli és írásbeli kifejezőkészsége legyen érthető, technikailag helyes, stílusos. Sajátítsák el az általános beszédkultúrát.
– A tanulók felkészítése a mindennapi beszédhelyzetek sikeres megoldására.
U lipnju 2011. godine posjetili smo Budimpeštu, kraljicu Dunava. Konačno nam se ukazala prava prilika da koristimo mađarski jezik i obogatimo svoje znanje. Pozdravljali smo, komentirali, pitali, čitali i prevodili natpise, bilo je zanimljivo i poučno doživjeti mađarski jezik izvan učionice. Naravno, željeli smo upoznati i kulturnu baštinu, gastronomiju i arhitekturu. Odmah po dolasku oduševili smo se brojnim mostovima nad Dunavom koji povezuju Budim i Peštu. Prvoga dana našega posjeta krenuli smo u razgledavanje znamenitosti i trgova Pešte. Od stručnog vodiča i naših učiteljica čuli smo puno zanimljivih priča o Lančanom mostu (Lánchíd), Bazilici svetog Stjepana (Szent István Bazilika), Trgu heroja (Hősök tere) i mađarskoj povijesti. Umorni od puta i cjelodnevnog obilaska vratili smo se u dom na večeru i odmor.
Drugoga dana odmorni i nasmijani krenuli smo u obilazak Budima. Posjetili smo Ribarsku tvrđavu (Halászbástya) sa sedam tornjeva i najljepšim pogledom na grad, pojeli najveći sladoledni kup i krenuli na drugu obalu Dunava podzemnom željeznicom. Ono čemu smo se najviše radovali uslijedilo je u popodnevnim satima. Posjet cirkusu. Očarali su nas umjetnici na vodi, zaigrani tuljani, različite akrobacije, vještine i čarolije. Bilo je zaista predivno iskustvo. Nakon večere željeli smo još dugo razmjenjivati dojmove, no ubrzo nas je obuzeo san. Trebalo je obnoviti energiju za sutrašnji posjet zabavnom parku.
Posljednje odredište našega puta bio je Vidám park, zabavni park prepun različitih sadržaja; vrtuljci, vlakići, kotači,čamci, kuće straha, smijeha, ogledala, lasera, trikova, itd. Sve smo prošli, ludo se zabavili i uvidjeli kako vrijeme brzo leti. Na povratku kući ponovili smo gradivo i usporedili dojmove o bajkovitoj kraljici Dunava, Budimpešti.
No naše putovanje nije završeno. U svibnju 2012. godine planiramo posjetiti Szeged. Pripreme su započele, već nas hvata putna groznica...
Evo mali vodič za znatiželjne:
(slika 1. obilazak)
(slika 2. obilazak)
(slika 3. Fővárosi Nagycirkusz)
(slika 4. Vidám Park )
(slika 5. Vidám Park )
(slika 6. veselje )