"Zajedno za zelenu, konkurentnu i uključivu Europu"
"Hrvatska i Norveška snažnije uz STEM"
"RaSTEMo zajedno za prosperitetnu budućnost"
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Projekt Lutkarska bajka, predstavljanje likova iz bajke Sretni princ Oscara Wildea.
(autor teksta: Maja Vuka, prof.)
Kako se čitanje lektire u nastavi na daljinu ne bi svelo samo na određivanje likova, sadržaja, mjesta i vremena radnje, učenicima sam predložila rad na projektu Lutkarska bajka u kojem su učenici odabrali dio teksta, dramatizirali ga te predstavili u obliku lutkarske bajke. Učenici su imali zadatak osmisliti lutkarski igrokaz vezan uz lektiru, tj. osmisliti jedan prizor iz bajke. Odabrani dio teksta učenici su prvo dramatizirali, podijelili uloge, osmislili dijaloge te izradili lutke i scenu, odnosno pozornicu.
Činjenica je da danas djeca manje čitaju, iako još uvijek ima zagrizenih knjiških moljaca, a kako bih im približila ljepotu i čaroliju pisane riječi te ih motivirala na čitanje, sate lektire uglavnom provodimo u kreativnoj atmosferi u kojoj je naglasak na stvaralaštvu i kreativnom izrazu učenika. Takav pristup kod učenika budi znatiželju i kreativni zanos te se rado uključuju u takvu vrstu aktivnosti jer žele sudjelovati i pokazati što su naučili i što znaju.
Učenici su tijekom procesa rada na igrokazu naučili što je dramatizacija (bili su dramaturzi), naučili su razlikovati monolog i dijalog, koja je uloga didaskalija te što nam je sve potrebno za izvedbu na sceni (ujedno su ponovili pojmove scena, kulise, rekviziti i pozornica).
Nakon što su zgotovili svoj igrokaz, na red je došla izrada pozornice i lutaka koje su predstavljale uloge iz bajke. Učenike sam upoznala s vrstama lutaka (marionete, prstne lutke, štapne lutke, ginjole) te su prema svom interesu i mogućnostima izrađivali lutke, a učenici su se uglavnom odlučili za štapne lutke. Osim uobičajene pozornice, koju su izrađivali od različitih materijala, učenicima sam predstavila i kazalište sjena te kamišibaj kazalište (pripovijedanje uz izmjenu slika u pozadini) kao mogući odabir za svoj projekt.
Treća faza svakog projekta je predstavljanje pa su tako učenici svoje kratke lutkarske bajke snimili u vremenu do dvije minute, pritom pazeći na izražajnost i govorne vrednote. Kako je učenicima vrlo važno i mišljenje njihovih vršnjaka, radove (video uratke) smo stavljali na Padlet ploču te su učenici imali zadatak pogledati dva uratka svojih vršnjaka te ih komentirati prema unaprijed utvrđenim kriterijima i na kraju i vrednovati te uratke. Zadnja faza projekta je vrednovanje, a učenici su pogledali sve radove jer im je bilo zanimljivo gledati druge uratke, hvalili su jedni druge, pisali pozitivne komentare, zajedno se veselili uspješno odrađenom zadatku. Rekli su mi da su uživali, iako im nije bilo jednostavno odraditi zadatak, da su se zabavili i da je u nekim slučajevima cijela obitelj sudjelovala u procesu što mi je iznimno drago. Čestitam i njima. Razveselite se kad u pozadini snimke čujete pljesak obiteljske publike.
Učenici su izvrsno odradili zadatak, zabavili su se te kroz igru naučili pojmove vezane uz dramu i kazalište. Koliko su bili kreativni, maštoviti i uspješni, pogledajte na poveznici. Pljesak na kraju bajke je poželjan, ne stidite se!
https://read.bookcreator.com/Cvok8Z81l1nlJmjqIi9X51cRprPghg-jeCnO7PhkASc/NmboVTlJQcyua84bVChSGQ
Piše: Maja Vuka, prof.