"Zajedno za zelenu, konkurentnu i uključivu Europu"
"Hrvatska i Norveška snažnije uz STEM"
"RaSTEMo zajedno za prosperitetnu budućnost"
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Učenici na satu hrvatskoga jezika učili o japanskoj kulturi, tradiciji i najpoznatijoj kratkoj pjesničkoj formi-haiku.
Prvo su učenici rješavali pitalicu ( https://www.e-sfera.hr/dodatni-digitalni-sadrzaji/34850892-12f9-4993-940e-90d41ef15d2a/ ) vezanu uz japansku kulturu te su provjerili svoje razumijevanje riječi poput ikebana, sumo-hrvač, bonsai, sayonara, origami, godzilla. Naučili smo ponešto o japanskoj kulturi te koji je drugi naziv za Japan (Zemlja Izlazećeg Sunca) te smo tako ponovili i pravila pisanja velikog početnog slova u nazivima država.
Kako je za razumijevanje lirike vrlo važna osjetila, misli i doživljaji koje doživljavamo čitajući liriku, ponovili smo pjesničke slike, posebno oblikovane slike koje pjesnici stvaraju kako bi probudili sva naša osjetila.
Učenici su promatrali video (https://www.youtube.com/watch?v=H9JbUO8uSAk) u kojemu su se nalazile haiku pjesme te su imali zadatak jednu pjesmu prepisati u svoju bilježnicu te ju interpretirati prema unaprijed zadanim smjernicama.
Interpretacija:
Koliko stihova ima pjesma?
Izbroji slogove u stihu i imenuj vrstu stiha prema broju slogova.
Koliko je ukupno slogova u pjesmi?
Zaokruži glagol. U kojem je glagolskom vremenu?
Ima li pjesma rimu?
Ima li pjesma naslov?
Izdvoji sve motive iz pjesme?
Učenici su zatim analizirali haiku pjesme iz svoje čitanke te su izdvajali motive, brojali su slogove u svakome stihu, primijetili su da haiku nema rimu te da nema naslov. Uočili su da svaka pjesma ima tri stiha te su vrlo brzo zaključili koja su obilježja haiku pjesme. Odigrali su kviz u kojem su pokazali svoje razumijevanje o haiku pjesmama (https://wordwall.net/hr/resource/546370/hrvatski-jezik/haiku ).
Na kraju sata učenici su stvarali svoje haiku pjesme, pazeći pritom na sva obilježja. Sve smo pjesme oblikovali i uvrstili u knjigu naših haiku pjesama, a koliko su učenici bili vješti i kreativni pogledajte u zajedničkoj knjizi uradaka.