"Zajedno za zelenu, konkurentnu i uključivu Europu"
"Hrvatska i Norveška snažnije uz STEM"
"RaSTEMo zajedno za prosperitetnu budućnost"
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Gotovo svi učenici 6.b razreda veliki su obožavatelji ciklusa romana o Harryju Potteru, a njihova opsjednutost malenim čarobnjakom uvelike utječe i na njihov način i stil života – većina njih ima mnoštvo predmeta koji su povezani s magijom i Harryjem – od bilježnica, olovaka, čarobnih štapića pa do odjeće (plašteva, kravata i košulja, šalova i kapa…), a sve u skladu s čarobnjačkim domom kojemu žele pripadati.
S obzirom na sve navedeno, obrada djela za cjelovito čitanje Harry Potter i kamen mudraca zahtijevala je potpuno drugačiji način obrade djela za cjelovito čitanje od uobičajene budući da gotovo svi učenici ovoga razreda sve detalje o Harryju Potteru imaju u malom prstu. Stoga je priprema za obradu ovoga djela bila opsežna, detaljna i pomalo stresna (iskreno, bojala sam se da što god napravim neće malim čarobnjacima biti dovoljno dobro i zanimljivo). Za pripremu aktivnosti poslužila mi je radna bilježnica za lektiru Lektira 6 u izdanju Školske knjige čiji su autori Marko Brajković, Zvjezdana Sikra-Golemac i Tanja Galjuf.
Obradi djela prethodio je dogovor da svi učenici (uključujući učiteljicu), na sate obrade djela dolaze odjeveni u odjeću koju posjeduju, a koja je povezana s romanima. Djelo su učenici obrađivali i interpretirali na 3 nastavna sata.
(piše: Mira Racić, prof.)
ISHODI:
OŠ HJ B.6.1. Učenik obrazlaže vlastite stavove u vezi s pročitanim tekstom.
OŠ HJ B.6.2. Učenik obrazlaže značenje književnoga teksta na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti.
OŠ HJ A.6.1. Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima.
OŠ HJ A.6.4. Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja.
ISHODI NA RAZINI AKTIVNOSTI:
Učenik vrednuje stvaralačke zadatke drugih skupina
Učenik vrednuje stvaralačke zadatke drugih skupina
AKTIVNOSTI:
U sklopu ove aktivnosti, a po završetku prezentiranja stvaralačkih zadataka, učenici su vrednovali grupne zadatke jedni drugima popunjavajući listić za vršnjačko vrednovanje.
Rubrika (listić) za vršnjačko vrednovanje:
Ime učeničkog doma čiji se zadatak vrednuje: |
+ |
- |
Stvaralačko prepričavanje je obavljeno u skladu sa dobivenim zadatkom. |
|
|
Stvaralačko prepričavanje je zanimljivo i maštovito obavljeno. |
|
|
U 7. poglavlju romana razredbeni klobuk razvrstava učenike u domove. Pronađite riječi pjesme koju pjeva klobuk. Vaš je zadatak da otpjevate klobukovu pjesmu uz melodiju koju želite. Možete istražiti i pronaći instrumentalnu verziju neke poznate pjesme, a možete i sami smisliti melodiju. Za uvježbavanje pjevanja, smijete izaći na hodnik ispred učionice. Kada ste uvježbali, klobukovu pjesmu otpjevajte ostatku razreda.
Po uzoru na domove Hogwarts, osmislite i vi grb svoje skupine.
a) Porazgovarajte i pronađite odgovarajuće ime za svoju skupinu.
b) Osmislite i skicirajte grb. Dogovorite se koje će detalje sadržavati vaš grb.
c) Nacrtajte grb na papiru A4.
Svoj grb predstavite ostatku razreda. Objasnite zašto ste se odlučili za taj grb te što predstavljaju simboli i boje koje ste na grbu upotrijebili.
Na internetu pronađite zanimljivosti o Harryju Potteru. Načinite poster u jednom od digitalnih alata (Wordle, Thinglink, Canva). Svoj poster/plakat predstavite ostatku razreda.
Načinite vodič za metloboj. Objasnite i opišite kakva je igra metloboj. Na papiru A4 nacrtajte i napišite pravila i sve što je potrebno za dobru utakmicu metloboja.
Svoj vodič predstavite ostatku razreda.
Po završetku grupnih aktivnosti, uslijedilo je predstavljanje učeničkih uradaka. Svaka skupina je pročitala učenicima zadatak koji je dobila te predstavila svoj uradak. Učenici drugih skupina su vrednovali uratke pomoću liste za bodovanje te je uslijedilo prebrojavanje bodova. Pobijedila je skupina koja je imala najviše bodova, a za nagradu su učenici te skupine dobili čudnovate gumene bombone (koje inače jede i Harry Potter 😊 ).
Lista za bodovanje grupnih zadataka:
IME UČENIČKOG DOMA: |
1 bod |
2 boda |
Zadatak je obavljen u skladu sa zadanim smjernicama. |
|
|
Predstavljeni uradak je zanimljiv i maštovit. |
|
|
Svi su učenici doma sudjelovali u predstavljanju uratka. |
|
|
UKUPAN BROJ BODOVA: |
|
ZADATAK: Razmislite o trenutnim najvećim problemima čovječanstva i svijeta. Izaberite 5 problema, objasnite zašto ste odabrali baš te probleme te osmislite čaroliju za svaki problem koja će ga riješiti. Navedite naziv čarolije te objasnite kako se ona izvodi i djeluje. Svoje bilješke možete zapisivati na papir. Uvježbajte predstavljanje čarolija.