"Zajedno za zelenu, konkurentnu i uključivu Europu"
"Hrvatska i Norveška snažnije uz STEM"
"RaSTEMo zajedno za prosperitetnu budućnost"
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
˝Frida Kahlo naučila je svijet da treba reći zbogom lošim stvarima i uzviknuti: ˝Viva la vida!˝… ˝Živi život!˝
Ovo je citat iz dječje slikovnice o velikoj umjetnici koja je svojom voljom za životom i ustrajnošću postala uzor mnogim ženama. O njezinoj snazi i hrabrosti, ali i o drugim ženama koje su svojim životnim putevima ohrabrile mnoge žene diljem svijeta učili su učenici 1. i 2. razreda PŠ Ivanovci. Veliko zanimanje za ovakve sadržaje pobudila je u njima slikovnica ˝Frida Kahlo˝. Učenici su slušali i čitali o njezinim životnim borbama i upornosti bez obzira na sve nedaće koje su je snašle u životu. Tijekom interpretacije iskazali su divljenje te istaknuli da nikada ne treba odustajati i da upornošću možemo puno postići, čak i kada nam se čini jako teško, možda i neizvedivo. Na satu likovne kulture flomasterima i vodenim bojama prikazali su portret ove velike umjetnice.
Osim Fride Kahlo upoznali smo se i sa životnim putem Michelle Robinson (Obama), nesigurne i bojažljive djevojčice koja je odlučila slušati svoje roditelje koji su joj govorili da je sve moguće. ˝Ako itko to može učiniti, možeš i ti˝, govorila joj je majka. Michelle je postala uspješna odvjetnica u velikoj tvrtki, gdje je jednoga dana zaposlila mladog odvjetnika Baracka Husseina Obamu, tada budućeg predsjednika SAD-a i njezinog budućeg supruga.
Da i djevojčice mogu postati izumiteljice uvjerili smo se kroz priču o Ann Makosinski koja je u dobi od petnaest godina izumila tzv. šuplju svjetiljku koju je izradila od šuplje aluminijske cijevi, a za koju nisu potrebne baterije, vjetar ili Sunčeva toplina, nego samo tjelesna toplina.
Tjelesni nedostatci mogu obeshrabriti mnoge, no upravo suprotno doznali smo iz priče o kubanskoj balerini Aliciji Alonso. Unatoč sljepoći postala je jedna od najboljih balerina koja je osnovala Baletnu trupu Alicia Alonso, kasnije preraslu u Kubanski nacionalni balet. Imala je jedinstven stil, plesala je graciozno i samouvjereno te time potpuno osvajala publiku diljem svijeta.
O ovim velikim hrabrim ženama istraživali smo i putem interneta. Djeca su pokazala veliko zanimanje, željela su vidjeti kako izgledaju one, ali i njihova ostvarenja.
Kroz ove sadržaje realizirali smo nekoliko međupredmetnih tema (goo A.1.2. Aktivno zastupa dječja prava. osr A.1.1. Razvija sliku o sebi. ikt A.1.2. Učenik se uz učiteljevu pomoć služi odabranim uređajima i programima. osr B.1.1. Prepoznaje i uvažava potrebe i osjećaje drugih.) i ishoda (OŠ HJ B.2.1. Učenik izražava svoja zapažanja, misli i osjećaje nakon slušanja/čitanja književnoga teksta i povezuje ih s vlastitim iskustvom. OŠ LK A.2.1. Učenik likovnim i vizualnim izražavanjem interpretira različite sadržaje.).
Učiteljica Natalija Viduka Rajzl