"Zajedno za zelenu, konkurentnu i uključivu Europu"
"Hrvatska i Norveška snažnije uz STEM"
"RaSTEMo zajedno za prosperitetnu budućnost"
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
U četvrtom tjednu nastave na daljinu u školi je proveden upitnik o, do tada. održanoj nastavi na daljinu. Upitnik su online ispunili učenici, roditelji i učitelji. Rezultate pogledati ovdje.
SAŽETAK PROVEDENOG UPITNIKA O NASTAVI NA DALJINU
U četvrtom tjednu nastave na daljinu u školi je proveden upitnik o, do tada, održanoj nastavi na daljinu. Upitnik su online ispunili učenici, roditelji i učitelji.
Učenici razredne nastave prate nastavu putem Škole na trećem i putem uputa koje dobiju njihovi roditelji u grupama roditelja preko Vibera. Većina učenika je istaknula da sadržaje i zadatke na televizijskom programu u potpunosti razumiju (82% učenika) te da učiteljice umjerenom brzinom i dobro objašnjavaju nastavne sadržaje (83% učenika). Istaknuli su da su zadaci koje rješavaju kombinacija zadataka Škole na trećem i zadataka njihovih učiteljica. Zadatke koje dobiju od svojih učiteljica ocijenili su kao srednje prema teže zahtjevnim. Vrijeme koje im je potrebno za praćenje programa Škole na trećem i rješavanje svih zadataka u prosjeku je do 4 sata dnevno. U praćenju nastave većini učenika ne treba ili samo ponekad treba pomoć. Nastavu na daljinu ocijenili su ocjenom 4,13. Najviše im nedostaju njihova učiteljica i prijatelji iz razreda.
Učenici predmetne nastave rade po redovnom raspredu sati. Nastavu prate putem Teams-a te njih 92% ističe kako se u tome dobro snalaze. Što se tiče snalaženja u samoj nastavi na daljinu, 34% učenika se u potpunosti snalazi, a 54% učenika djelomično. Nedostaje im neposredni kontakt s učiteljima u objašnjavanju nastavnih sadržaja. Neki se učenici ipak teže snalaze budući da ovakav rad traži veću razinu samostalni i dobru razvijenost radnih navika. Učenici dnevno na nastavu na daljinu utroše 6 - 8 sati. U praćenju nastave i rješavanju zadataka 41% učenika ne treba pomoć, a 31% učenika pomoć treba ponekada. Istaknuli su da su im u početku najveći problemi nastave na daljinu bili tehničke prirode, a kod nekih učenika manja razina digitalnih kompetencija. Vlastiti uređaj za praćenje nastave na daljinu ima 93% učenika, a 7% uređaj dijeli s braćom ili sestrama. Nedostaje im živa interakcija s učiteljima i suučenicima. Nastavu na daljinu ocijenili su ocjenom 3,43.
Roditelji su u upitniku istaknuli da se oni i njihovo dijete u potpunosti snalaze u nastavi na daljinu (70%), a 28% ih je napisalo da se snalaze djelomično. Ponekad pomoć u praćenju nastave na daljinu i rješavanju zadataka traži 70% učenika, 19% to čini samostalno, a 11% traži stalnu pomoć. Neki roditelji su se teže snašli u organizaciji radnog dana svog djeteta, ali većina roditelja je radni dan učenika dobro strukturirala i uspostavila dobar odnos rada (školskih obveza) i slobodnog vremena djeteta. Roditelji su nastavu na daljinu ocijenili ocjenom 4,04. Istaknuli su da je roditeljska razina stresa u novonastaloj školskoj situaciji srednja prema velika.
Učitelji su istaknuli da su se jako dobro snašli u nastavi na daljinu 52,5%, a dobro se snašlo 47,5% učitelja. Istaknuli su da im takav vid nastave, što se tiče pripremanja, oduzima više vremena nego uobičajena nastava (77.5% više vremena, a 22,5 manje vremena). U radu s učenicima s teškoćama dobro su se snašli. U pripremanju nastave na daljinu surađuju često s kolegama, tj. članovima razrednog vijeća i sustručnjacima (42,5% često, a 27,5% ponekad). U radu koriste različite digitalne alate, platforme i digitalne sadržaje. Svoju bi nastavu ocijenili ocjenom 4,6. Istaknuli su da međusobno dobro surađuju pute virtualne zbornice. Zadovoljni su podrškom i pomoći koju im pruža stručno razvojna služba škole (psiholog, pedagog, edukacijski rehabilitator i knjižničar). Razinu stresa u novonastaloj školskoj situaciji procijenili su kao veliku (ocjena 3,98).
Đakovo, 15. travnja 2020.
Stručni suradnik:
Verica Kuharić Bučević, dipl. pedagog