"Zajedno za zelenu, konkurentnu i uključivu Europu"
"Hrvatska i Norveška snažnije uz STEM"
"RaSTEMo zajedno za prosperitetnu budućnost"
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Mnogi roditelji i učitelji uspoređuju djecu i naglašavaju tko je u nečemu najbolji. Iako to čine s dobrom namjerom i u želji da će uspjeh nekog djeteta potaknuti i ostale da se više trude. No, to se često ne dogodi.
Na samom vrhu ima mjesta samo za jedno ili nekoliko djece. Prvi u utrci je pobjednik, sljedeća dvojica se još mogu smatrati uspješnima - ostali su gubitnici. Ako dijete stalno uspoređuju s najboljima, vrlo je vjerojatno da će se početi osjećati nesposobno, glupo i neuspješno, i naravno bez samopouzdanja. Zato naučite dijete da se uspoređuje samo sa sobom kako bi izbjegli negativne posljedice. Tako u primjeru utrke, dijete koje je stiglo zadnje, postiglo je svoj najbolji rezultat - uspješno je jer je trčalo bolje nego ikad prije.
Mnogi će se pitati: "Pa u čemu je razlika? I u jednom i u drugom slučaju dijete je stiglo zadnje na cilj". Razlika je u osjećajima. U prvom slučaju se osjeća loše, neuspješno i to ga može navesti da odustane ili da se više ne trudi. U drugom slučaju, dijete ipak osjeća neki uspjeh i to ga može potaknuti da i dalje pokušava ("Ako sam do sada napredovao, možda ću i dalje napredovati pa ću jednoga dana osvojiti i ja prvo mjesto").
Naravno da je dijeci teško ne uspoređivati se s drugima, a roditelji se vrlo lako uključuju u to. No, stalno uspoređivanje i natjecanje, dugoročno donosi više štete nego koristi. Što god dijete dobro učinilo uvijek će biti netko tko je u tome bolji od njega. Ako dobije peticu iz matematike, uvijek ima netko tko je također dobio peticu i istovremeno ide na natjecanja i osvaja nagrade. Također, ako naučimo dijete da se vrednuje samo po tuđim kriterijima, ono nikad neće imati svojih kritetrija i uvijek će mu biti potreban netko drugi da mu kaže da li je nešto učinilo dobro ili ne.
Može se dogoditi da zbog jedne pogreške višemjesečni trud padne u vodu i da dijete zaključi kako se uopće ne vrijedi truditi. A to sigurno nije stav koji mu želimo u životu!
Izvor: Bolje biti vjetar nego list; Dubravka Miljković i Majda Rijavec
Tekst je prenesen sa stranice http://www.cuvarkuca.hr/