preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Vladimir Nazor" Đakovo

Login
STEM projekt

"Zajedno za zelenu, konkurentnu i uključivu Europu"

"Hrvatska i Norveška snažnije uz STEM"

"RaSTEMo zajedno za prosperitetnu budućnost"

Smart Light Bulb GIFs - Find & Share on GIPHY

            

 

Visit data.eeagrants.org and explore results from the EEA and Norway Grants. 

VIRTUALNA KNJIŽNICA
OŠ "VLADIMIR NAZOR" 
ĐAKOVO

  

E-sigurnost

 

 

 

 

VRIJEME

 

 

 

 
 
 
 
 
 
Anketa
Ovu školsku godinu namjeravam završiti s:





 

 

 

 

 

 

ŠKOLSKI INKLUZIVNI DOKUMENT

 

Kalendar
« Rujan 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Prikazani događaji

Vijesti iz CARNet-a
Korisno

KUTAK ZA RODITELJE



Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Naučite dijete da se uspoređuje samo sa sobom
Autor: Jasna Mikić, 19. 11. 2014.

Mnogi roditelji i učitelji uspoređuju djecu i naglašavaju tko je u nečemu najbolji. Iako to čine s dobrom namjerom i u želji da će uspjeh nekog djeteta potaknuti i ostale da se više trude. No, to se često ne dogodi.


Na samom vrhu ima mjesta samo za jedno ili nekoliko djece. Prvi u utrci je pobjednik, sljedeća dvojica se još mogu smatrati uspješnima - ostali su gubitnici. Ako dijete stalno uspoređuju s najboljima, vrlo je vjerojatno da će se početi osjećati nesposobno, glupo i neuspješno, i naravno bez samopouzdanja. Zato naučite dijete da se uspoređuje samo sa sobom kako bi izbjegli negativne posljedice. Tako u primjeru utrke, dijete koje je stiglo zadnje, postiglo je svoj najbolji rezultat - uspješno je jer je trčalo bolje nego ikad prije.

Mnogi će se pitati: "Pa u čemu je razlika? I u jednom i u drugom slučaju dijete je stiglo zadnje na cilj". Razlika je u osjećajima. U prvom slučaju se osjeća loše, neuspješno i to ga može navesti da odustane ili da se više ne trudi. U drugom slučaju, dijete ipak osjeća neki uspjeh i to ga može potaknuti da i dalje pokušava ("Ako sam do sada napredovao, možda ću i dalje napredovati pa ću jednoga dana osvojiti i ja prvo mjesto").

Naravno da je dijeci teško ne uspoređivati se s drugima, a roditelji se vrlo lako uključuju u to. No, stalno uspoređivanje i natjecanje, dugoročno donosi više štete nego koristi. Što god dijete dobro učinilo uvijek će biti netko tko je u tome bolji od njega. Ako dobije peticu iz matematike, uvijek ima netko tko je također dobio peticu i istovremeno ide na natjecanja i osvaja nagrade. Također, ako naučimo dijete da se vrednuje samo po tuđim kriterijima, ono nikad neće imati svojih kritetrija i uvijek će mu biti potreban netko drugi da mu kaže da li je nešto učinilo dobro ili ne.

Može se dogoditi da zbog jedne pogreške višemjesečni trud padne u vodu i da dijete zaključi kako se uopće ne vrijedi truditi. A to sigurno nije stav koji mu želimo u životu!

Izvor: Bolje biti vjetar nego list; Dubravka Miljković i Majda Rijavec

 

Tekst je prenesen sa stranice http://www.cuvarkuca.hr/





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju