"Zajedno za zelenu, konkurentnu i uključivu Europu"
"Hrvatska i Norveška snažnije uz STEM"
"RaSTEMo zajedno za prosperitetnu budućnost"
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
TJEDAN ADHD-a
Znamo li što je ADHD?
Skraćenica ADHD dolazi od engleskog izraza Attention Deficit Hyperactivity Disorder
( deficit pažnje/hiperaktivni poremećaj )
Za dijagnozu ADHD-a treba biti prisutno barem šest simptoma nepažnje ili barem šest simptoma hiperaktivnosti i impulzivnosti.
Također je bitno da simptomi nepažnje, hiperaktivnosti ili impulzivnosti trebaju trajati najmanje šest mjeseci u neskladu s razvojnim stupnjem.
Nepažnja
Hiperaktivnost
Impulzivnost
Na temelju ovih kriterija, postoje tri tipa ADHD-a:
Danas se smatra kako 3 –5% školske djece ima simptome ADHD-a. To znači da u razredu od 30 učenika jedno ili dva djeteta ima ADHD.
Isto tako studije su pokazale kako je ADHD učestaliji 2 do 3 puta više među dječacima nego među djevojčicama
.
Popratni simptomi
Popratni simptomi nisu obilježje ADHD-a, već se samo pojavljuju zbog nedovoljnog razumijevanja ili nedovoljno pružene pomoći.
Nisko samopouzdanje Depresija Društvena izolacija Dosada
Frustracije Strah prema učenju nečeg novog Zlouporaba alkohola ili droge
Osjećaj da ne daju svoj maksimum Devijantno ponašanje zbog nagomilanih frustracija
Uzrok ADHD-a
Do dan danas uzrok ADHD-a je nepoznat. Mnogi roditelji često se pitaju gdje su pogriješili u odgoju, međutim oni nisu uzrok takvoga djetetova ponašanja.
Danas se smatra kako je uzrok ADHD-a biološki a ne razvojni. Studije su pokazale da u 25% slučajeva rođaci onih koji imaju ADHD isto tako imaju ADHD.
Stoga, stručnjaci smatraju kako je uzrok ADHD genetsko naslijeđe iako još nije nađen odgovarajući gen koji bi mogao biti uzrok ADHD-a.
O ADHD-u iz iskustva
"Pipi Duga Čarapa si je morala malo odahnuti. Učiteljica je predložila da učenici sada pišu, no bilo je jasno da je Pipi nemirno i posebno dijete. Mislila je da će Pipi biti tiho ako će mirno sjediti i pisati. Donijela je papir i olovke te ih podijelila djeci. Nakon nekog vremena ogledala se da vidi kako pišu. Sva djeca su sjedila i gledala Pipi koja je ležala na podu i sva zaneseno crtala."
Pipi Duga Čarapa (Astrid Lindgren)
"U učionicama u kojima je sat ne mogu se koncentrirati. Cijelo vrijeme slušam te dvije kazaljke koje poskakivaju po satu. Tk tk tk... kod kuće je isto. Pišem zadaću u kuhinji gdje je sat i cijelo vrijeme čujem tika taka. Ne mogu se koncentrirati. Mama ne može maknuti sat jer onda nećemo znati koliko je sati. Ni u svojoj sobi ne mogu učiti. Stol mi je skroz razbacan." (Julija, 13 godina)
"Vjerujem da je naša Julija nešto stvarno posebno. Nina (Julijina starija sestra) često objašnjava kako Julija sva u oblacima hoda po školi poput nekog mjesečara, sva polu izgubljena. Mogu si je lako zamisliti i čak sam ponosna da je tako neopterećena i u snovima. Možda to zvuči malo čudno, ali mislim da Nini ide malo na živce što je njena sestra drugačija od drugih."
(Julijina mama)
Savjeti za rad s učenikom koji ima ADHD (ili elemente ADHD-a)
Tjedan ADHD-a u Hrvatskoj
Mnoge nacionalne i regionalne organizacije u Europi tijekom rujna i listopada organiziraju aktivnosti kako bi podigle svjesnost o ADHD-u.
U Hrvatskoj, Udruga Buđenje organizira Tjedan ADHD-a koji će ove godine trajati od 16.10. do 22.10.2017.
Diljem Hrvatske održavat će se razna predavanja sa gostima predavačima o danas najčešćem poremećaju kod školske djece koji je također prisutan i kod odraslih – ADHD.
Svi su pozvani na predavanje u Đakovu!
Ulaz je slobodan, a pozvani su svi koje veže ta tema: roditelji, djelatnici odgojno obrazovnih i zdravstvenih ustanova, svi koji se osjećaju različitima i koji još nisu otkrili svoju različitost.
ĐAKOVO, 17.10.2017. u 18 sati, Gradska knjižnica Đakovo
Marko Ferek, predsjednik udruge Buđenje
Predavanje “ADHD izvan okvira”
Rad stručnog suradnika defektologa u osnovnoj školi usmjeren je na djecu, učitelje i roditelje.
Rad s djecom odnosi se na nekoliko područja:
· Rano otkrivanje teškoća u razvoju
· Prevencija
· Individualni i individualizirani edukacijsko-rehabilitacijski pristup i neposredni rad s djetetom koje ima neku od teškoća u razvoju
· Aktivnosti pomoći u učenju:
· Određivanje obrazovnih sposobnosti
· Određivanje razine znanja
· Utvrđivanje interesa
· Utvrđivanje potreba
· Praćenje i evaluacija
· Rad sa svim učenicima na suzbijanju predrasuda i promicanju duha razumijevanja, uvažavanja, tolerancije i jednakosti
Rad s roditeljima odnosi se na:
· Individualni razgovor o razvoju i sposobnostima djeteta
· Podršku i pomoć u prihvaćanju i razumijevanju djetetovih specifičnih potreba
· Upućivanje na dijagnostičku obradu i tretman u odgovarajuću ustanovu ukoliko je to potrebno
· Rad s roditeljima djece bez teškoća u razvoju na promicanju uvažavanja i tolerancije
Rad s učiteljima odnosi se na:
· Senzibilizaciju za djecu s teškoćama u razvoju
· Pružanje stručne pomoći i podrške u planiranju i neposrednom radu
· Proširivanje stručnih spoznaja o teškoćama u razvoju, učenju, komunikaciji, metodama i oblicima rada s učenicima s teškoćama u razvoju
· Promicanje inkluzije
Stručni suradnik, defektolog osoba je kojoj se bez ustručavanja treba javiti ukoliko se pojavi teškoća s učenjem ili neki drugi problem. Slobodno se obratite, razgovorom i vježbom za svaki problem pronaći će se rješenje!
KRISTINA KLEMEN, mag. defektologije
tel: 031/813-685
E-mail: kristina.miletovic@os-vnazor-dj.skole.hr
Radno vrijeme: 8,00-14,00
13,00-19,00
PON i PET — parna smjena (2.,4.,6.,8. razred)
UTO i ČET — neparna smjena (1.,3.,5.,7. razred)
SRI — 10,00-16,00