« Kolovoz 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
27. siječnja, dan kada je 1945. godine oslobođen najveći nacistički koncentracijski logor Auschwitz u Poljskoj, obilježava se kao Međunarodni dan sjećanja na žrtve holokausta kako bi se odala počast žrtvama holokausta tijekom Drugog svjetskog rata i podigla svijest o prevenciji genocida. Učenici naše škole taj su dan obilježili na satovima Hrvatskog jezika i Povijesti radionicama te gledanjem filmova i prezentacija na temu tolerancije, predrasuda i stereotipa.
Na satovima Povijesti učenici su raspravljali o ideologiji nacističke Njemačke i zakonima kojima su Židovima uskraćivana temeljna ljudska prava s ciljem poticanja na razvoj tolerancije kod učenika i prevenciju diskriminacije.
Na satovima Hrvatskoga jezika učenici 7. razreda gledali su igrani film Dječak u prugastoj pidžami i razgovarali o njegovim porukama. Nakon projekcije učenici su iznijeli svoje dojmove o filmu, a zatim je uslijedila istraživačka rasprava razgovorom o nizu pitanja i tema koje nameće ovaj film. Na primjer: holokaust, Drugi svjetski rat, djetinjstvo, bit prijateljstva, koncentracijski logori, život u doba rata, obitelj, diskriminacija i rasizam, pojedinac i društvo, kulturne vrijednosti i religijska različitost, identitet, Židovstvo, čin humanosti, hrabrost, prilagodba knjige.
Učenici 8. razreda pisali su tekst vlastitoga dnevnika kao odgovor na Anina razmišljanja i želje iz Dnevnika koji su čitali za lektiru. Podijelili su s njom svoje doživljaje o onome o čemu piše, tješili je i savjetovali. Posjetili su mrežnu stranicu i saznali više o mjestu na kojem se skrivala obitelj Frank, a danas služi kao muzej. Također su kritički promišljali o pojavi antisemitizma i zločinima koji su se dogodili tijekom Drugoga svjetskog rata te sudjelovali u raspravi o temi.
Radovi učenika izloženi su na školskom panou na međukatu.