I ove školske godine u našoj školi provodio se Holokaust projekt s učenicima sedmog i osmog razreda. Provodili smo ga tjedan dana prije obilježavanja Dana sjećanja na holokaust i sprečavanja zločina protiv čovječnosti koji se obilježava svake godine 27. siječnja. Program se sastojao od međupredmetnih korelacija povijesti, hrvatskog, vjeronauka, engleskog, medijske kulture i knjižnično-informacijskog obrazovanja, a s učenicima su radile školska knjižničarka Nikolina Dolfić, nastavnica hrvatskog jezika Slađana Vranjković, vjeroučiteljica Iva Lilić – Pekas i nastavnica engleskog jezika Vivijana Melada.
HOLOKAUST PROJEKT
Na satu povijesti školska knjižničarka je s učenicima osmog razreda razgovarala o životu židovske djece prije, za vrijeme i nakon holokausta, te su učenici osim predavanja imali i radionicu na kojoj su uz pomoć slikovnih kartica trebali ispričati priču o dječaku Tommy-u i tek kada su sve grupe ispričale svoju priču, knjižničarka im je pročitala onu pravu priču, koju je napisao i ilustrirao Bedrich Fritta, za svog sina za njegov treći rođendan koji je proslavio u logoru Theresienstadt. Život u logoru jedino je Tommy preživio.
Na satu hrvatskog jezika učenici su obrađivali lektiru Dnevnik Ane Frank te su ujedno razgovarali o dječjim pravima. Na primjeru Ane Frank trebali su usporediti prava koja nisu imala djeca za vrijeme holokausta, a koja prava imaju djeca danas. Također su razgovarali o predrasudama i opasnostima koje predrasude donose. Zadatak za učenike bio je da anonimno u kuverte na kojima je bilo ispisano Židovi, crnci, muslimani, profesori, plavuše, Amerikanci, napišu svoje mišljenje o određenim grupama ljudi. Kada su svi napisali, razgovarali smo o tome koje su od navedenih mišljenja činjenice, a koje predrasude. Za domaći rad imali su izraditi plakate o Ani Frank i dječjim pravima.
Na satu engleskog jezika učenici sedmog i osmog razreda gledali su video „Hannelah-ino spašavanje“ na engleskom jeziku, u kojem jedan čovjek priča priču kako je jedna Njemica spasila židovsku djevojčicu Hannelah. Učenici su imali zadatak slušati i zajednički prevoditi s engleskog na hrvatski.
Na vjeronauku je sedmašima knjižničarka pričala o židovskim blagdanima i običajima. Budući da bila u Jeruzalemu, pokazala im je fotografije i video snimke, te ispričala svoja iskustva. Učenici su tako mogli čuti kako Židovi provode Shabbat, kako izgleda molitva pred Zidom plača, kako izgleda obred u sinagogi itd. Učenici su za zadatak imali kod kuće izraditi plakate kako bi uredili školski pano.
Ukoliko želite i sami saznati nešto više o Jeruzalemu posjetite ovu web stranicu:
Isto tako možete poslušati svjedočanstvo poznatog hrvatskog i svjetskog producenta Branka Lustiga o tome kako je preživio život u logoru, na ovoj web stranici:
I za kraj zavirite u foto-galeriju jer fotografije govore više od tisuću riječi.