« Kolovoz 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
U sklopu Mjeseca hrvatske knjige 15.10. - 15.11. pod motom Čitam 100 na sat knjižničarka Maja Vujević i nastavnica hrvatskoga jezika Slađana Vranjković održale su radionice za učenike 1.-8.r.
Program obilježavanja Mjeseca hrvatske knjige započeo je upoznavanjem učenika prvog razreda sa školskom knjižnicom. Prvašima je knjižničarka pročitala priču Sunčane Škrinjarić „Miš u knjižnici“. To je priča o mišu koji se nađe u knjižnici u potrazi za sirom i pritom naiđe na mnogo dječjih bajki, između ostalih i na „Mačka u čizmama“. Miš se bojao da će ga mačak pojesti, ali mu je mačak objasnio da on ne jede prave miševe i dao mu je popis pravila ponašanja u knjižnici. Prvašići su također naučili pravila, a osim toga naučili su i razliku između knjižare i knjižnice te na koji način i na koliko dana mogu posuditi knjigu. Nakon upoznavanja s knjižnicom slijedio je kreativan zadatak. Učenici su na velikom hamer papiru, na kojem je knjižničarka prethodno nacrtala stablo, uz pomoć krumpira i tempera radili otiske koji su postali listovi našem stablu.
Učenici 2. razreda podsjetili su se što je to slikovnica i po čemu se ona razlikuje od knjige. Knjižničarka im je pročitala slikovnicu Iana Falconera „Olivia i vilinske princeze“, te smo razgovarali o njihovim najdražim slikovnicama. Učenici su zatim sudjelovali u literarnoj radionici „Moja prva slikovnica“.
Učenici 3. razreda naučili su kako se zovu glavni dijelovi knjige a također su saznali i kojim sve putem knjiga mora proći kako bi došla u ruke čitatelja. U knjigama iz knjižnice istraživali su i pronalazili imena autora, ilustratora, nakladničku kuću, prevoditelja i ostale osobe zadužene za proces nastajanja knjige. Literarna radionica odvila se na temu pročitane lektire „Miševi i mačke naglavačke“, a učenici su odabrali najdraži stih koji su i ilustrirali.
Učenici 4. razreda upoznali su se sa stripom. Prije kreativne radionice knjižničarka im je održala kratku ppt prezentaciju o razlikama stripa i knjige a zatim su učenici u rječniku hrvatskoga jezika te u općem leksikonu i enciklopediji tražili definiciju stripa. Na stranicama dječjih časopisa koji se nalaze u knjižnici (Smib, Radost, Moj planet, Prvi izbor) pronašli su stripove. Slijedila je kreativna radionica na temu „Strip naš svagdašnji“.
Učenici 5. razreda sudjelovali su u literarnoj radionici U svijetu bajki. Prema zadanim uputama odabrali su ilustrirane karte i započeli osmišljavanje priče za svoju bajku. Odabrali su početak bajke, upotrijebili i druga obilježja (nestvarni likovi,predmeti, čaranje, čuda ...) tako da njihova priča doista bude bajka. Prepustili su se mašti i krenuli na čarobno putovanje u svijet bajke. Za svoju bajku na kraju su osmislili naslov. Nakon pisanja bajke, organiziran je Bajkoviti sat čitanja i pričanja bajki.
Učenici 6. razreda u knjižnici su pogledali film Matilda snimljen prema istoimenoj knjizi Roalda Dahla. Film govori o genijalnoj djevojčici Matildi koja je iznad svega voljela knjige i čitanje. Nakon gledanja filma uslijedili su kreativni zadaci u kojima su učenici s prijateljima podijelili svoje snove, smišljali popis sastojaka za lijek koji može izliječiti knjigomrsce i zamišljali kako bi izgledala njihova knjižnica iz snova. Svoje dojmove i razmišljanja prenijeli su na plakat Čitam 100 na sat.
Učenici 7. razreda sudjelovali su u radionici čitanja poezije poznatog hrvatskog pjesnika Dobriše Cesarića. Nakon čitanja, učenici su odabrali najdražu pjesmu koju su zatim oslikavali po vlastitoj želji. Slijedila je radionica pisanja poezije u kojoj su prema odabranim motivima Cesarićeve poezije pisali svoje pjesme.
Učenici 8. razreda čitali su ulomak iz knjige Fantastične leteće knjige g. Morrisa Lessmorea i gledali istoimeni kratkometražni animirani film koji je osvojio filmsku nagradu Oscar.
(http://morrislessmore.com/?p=film) Sudjelovali su u foto-natječaju Uhvaćeni u čitanju za koji su trebali snimiti selfie s knjigom i pri tom biti što kreativniji i maštovitiji. Sve su fotografije izložene na školskom panou, a možete ih pogledati u foto-galeriji.
Za kraj vam donosimo jednu mudru i poticajnu misao hrvatske književnice Melite Rundek:
„Knjiga nije predmet. Ona je čarolija. Dobre knjige moraju putovati iz ruke u ruku. Na tom putu uvijek se nešto zanimljivo dogodi s ljudima i knjigama. Prepoznavanje, ljubav ili mržnja, razumijevanje, otkrivanje novoga i nepoznatoga, a katkad i staroga i poznatoga.“