« Kolovoz 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
U srijedu 28. ožujka učenici 7. i 8.r. u pratnji nastavnice hrvatskoga jezika Slađane Vranjković i tajnice Adriane Ćosić posjetili su zadarski CineStar gdje su pogledali igrani film ČUDO koji je dobio pozitivno stručno mišljenje i preporuku Ministarstva znanosti i obrazovanja RH jer potiče gledatelje da svijet oko sebe vide drugim očima i izaberu nenasilničko, ljubazno ponašanje.
Film ČUDO progovara o temi vršnjačkog nasilja i prati ga globalni pokret #BudiFrend koji promiče ljubaznost, ravnopravnost i prijateljstvo među učenicima. Prije projekcije učenici su pogledali edukativan film o vršnjačkom nasilju koji daje smjernice kako reagirati kad se nađemo u situaciji da smo izloženi nasilju ili mu svjedočimo.
Svakog trenutka u svakome danu stojimo pred odlukom kako se odnositi prema ljudima koje susrećemo, s kojima provodimo vrijeme, s kojima živimo, učimo… Možemo izabrati ljubaznost i dobrotu ili možemo biti okrutni. Naše riječi i djela mogu slomiti nečiji duh ili mu mogu pomoći da raste i razvija se. Upravo nam to na slikovit način pokazuje film ČUDO.
O VAŽNOSTI TEME
Vršnjačko nasilje sadržava tri ključna elementa: namjeru povrijediti, nejednaku podjelu moći, ponovljene činove ili prijetnje agresivnog ponašanja. Djeca koja su nasilna prema svojim vršnjacima namjerno kažu ili učine nešto da povrijede druge te nastavljaju to raditi bez osjećaja žaljenja ili kajanja – čak i kad žrtve nasilja pokažu svoju bol ili zatraže od nasilnika da prestanu. Vršnjačko nasilje je svjesni izbor biti okrutan. Djeca koja vrše nasilje nad svojim vršnjacima ne posjeduju empatiju – sposobnost shvatiti kako se osjeća netko drugi i osjećati suosjećanje prema tuđoj boli i patnji.
Promatrači – oni koji svjedoče vršnjačkom nasilju – imaju više moći da to zaustave nego što misle. Stručnjaci su otkrili da su neke od najkorisnijih stvari koje promatrači mogu napraviti kako bi pomogli metama nasilja sljedeće:
1. Poslušati metu nasilja i ozbiljno shvatiti njezine probleme;
2. Utješiti ju tako da potvrde kako ono što se događa uopće nije dobro i da nitko ne zaslužuje da ga se zlostavlja;
3. Uključiti metu nasilja u svoju grupu, igru ili aktivnost – sigurnost leži u brojevima;
4. Tražiti od nasilnika da prestane – samo ako se osjećaju dovoljno sigurnima; i
5. Pronaći saveznika u odrasloj osobi – nekome tko može zaštiti identitet promatrača i poduzeti što je potrebno kako bi se zaštitilo dijete koje je žrtva nasilja među vršnjacima te pružiti pomoć djetetu koje vrši nasilje kako bi promijenilo svoje nasilničko ponašanje.
(preuzeto sa stranice http://www.blitz-cinestar.hr/otkrijte-cudo-unutar-svog-razreda)
RESURSI S INTERNETA
CHOOSE KIND choosekind.tumblr.com
Nadahnuta romanom “Čudo”, ova inicijativa protiv vršnjačkog nasilja ohrabruje mlade čitatelje da podijele svoju priču i zavjetuju se da će izabrati dobrotu u svojoj školi i zajednici.
VRŠNJAČKO NASILJE: ŠTO MOŽETE PODUZETI
Posjetite web stranicu Hrabri telefon i saznajte više na: www.djeca.hrabritelefon.hr
CINESTAR WEB STRANICA
http://www.blitz-cinestar.hr/najave-filmova/cudo/4888/20171125/1
SVI DODATNI MATERIJALI ZA NASTAVU:
http://www.blitz-cinestar.hr/otkrijte-cudo-unutar-svog-razreda
Tako je malo potrebno da škola bude sigurno i motivirajuće okruženje za svakoga, zato je svatko od nas pozvan stvarati takvo okruženje i izabrati ljubaznost i dobrotu UVIJEK i SVUDA.
Ugođaj iz CineStara možete pogledati u galeriji fotografija OVDJE.