« Kolovoz 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Školski preventivni program bavi se prevencijom svih vrsta ovisnosti, rizičnog ponašanja i poremećaja u ponašanju, razvija emocionalne i socijalne vještine kod učenika, te uči učenike zdravom načinu života. Osmislila ga je i izradila radna skupina stručnih suradnika osnovnih škola Zadarske županije, a sastavljen je od radionica i predavanja za učenike i roditelje.
Školski preventivni program bavi se prevencijom svih vrsta ovisnosti, rizičnog ponašanja i poremećaja u ponašanju, razvija emocionalne i socijalne vještine kod učenika, te uči učenike zdravom načinu života. Osmislila ga je i izradila radna skupina stručnih suradnika osnovnih škola Zadarske županije, a sastavljen je od radionica i predavanja za učenike i roditelje. U našoj školi se provodi cijeli niz godina, a u ovom obliku u našoj školi se provodi od školske godine 2011./2012. Provode ga razrednici na satovima razrednog odjela, pedagoginja, predmetni učitelji, liječnica školske medicine, dr. Marija Ivanko i vanjski suradnici.
Kome je program namijenjen?
Program je namijenjen učenicima i roditeljima. Za roditelje se tijekom godine organiziraju predavanja čiji je sadržaj u skladu s dobi njihove djece.
Program je razrađen kroz 9 točaka:
ŠKOLA KAO MILJE - Nastojati školu učiniti prilagodljivom potrebama učenika, sredina koja prihvaća različitost, ohrabruje i njeguje samopoštovanje učenika.
AFIRMACIJA KARIJERE USPJEŠNOG RODITELJSTVA - Osnaživati, poticati i osposobljavati roditelje za odgovorno roditeljstvo. Osposobljavati roditelje za rano prepoznavanje promjena u ponašanju svoje djece.
Teme koje se obrađuju s roditeljima su: Odgojni stilovi , Prepoznavanje teškoća u učenju, Prihvaćanje ocjene, Slobodno vrijeme, Uloga oca u odnosu na ulogu majke, Uloga roditelja u razvijanju pravilnih metoda učenja, Pubertet, Tipovi rizične djece, Upoznavanje s programom „TŽV“, Kako uskladiti utjecaj društva i utjecaj roditeljskog odgoja na dijete, Rizični obiteljski faktori, Dobra komunikacija u obitelji, Mladi i ovisnost, Utjecaj medija, itd.
NASTAVNE JEDINICE I SADRŽAJI VEZANI ZA ZDRAVLJE I OVISNOSTI U SKLOPU NASTAVNOG PROGRAMA - Učitelji i razrednici u nastavne sadržaje svojih predmeta inkorporiraju sadržaje vezane uz sve oblike ovisnosti.
DOPUNSKA I DODATNA NASTAVA - Kroz dodatnu i dopunsku nastavu učitelji djeluju na razvoj dječjeg samopouzdanja i pomažu da postanu bolji učenici.
UČENJE SOCIJALNIH VJEŠTINA – Provodeći radionice, učitelji pomažu učenicima da steknu socijalne vještine koje su od velike važnosti za daljnji život. Posebno se naglašava dobra komunikacija, rad na samopouzdanju, njegovanje prijateljstva, umanjivanje strahova, kultura ponašanja, itd.
DISKRETNI PERSONALNI ZAŠTITNI PROGRAM - Informiranje i edukacija učitelja kako prepoznati simptome krize kod učenika.
RAZRED KAO TERAPIJSKA ZAJEDNICA - Poticanje učenika na pomaganje svojim vršnjacima i njegovanje prijateljstva.
MJERE SEKUNDARNE PREVENCIJE – Praćenje i pravovremeno reagiranje na pojavu eksperimentiranja i rizičnih ponašanja učenika.
SURADNJA UNUTAR ŠKOLE I S DRUGIM INSTITUCIJAMA - Organiziranje savjetodavnog rada u školi te sustav nadzora preko dežurnih učitelja. Suradnja s Centrom za prevenciju ovisnosti, Domom zdravlja Biograd – dr. Marija Ivanko, Centrom za socijalnu skrb, Obiteljskim centrom Zadarske županije, PP Biograd i dr.
Priredila: Marta Kožul Blagdanić, prof.