« Kolovoz 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Roditelj uz potporu učitelja i knjižničarke potiče dijete/učenika da zajedničkim čitanjem knjiga lakše usvaja tehniku čitanja i razvija sklonost posuđivanja knjiga u knjižnici. Projektom se utječe na razvoj čitalačkih kompetencija te na pismenost učenika općenito.
Razvijena čitalačka vještina prvi je uvjet za školski uspjeh, a dobar školski uspjeh uvjet je za životni uspjeh. Zapaženo je kako kod učenika u trećem i četvrtom razredu zanimanje za čitanje naglo opada. Dijete kojemu se to dogodi, čitanju posvećuje sve manje vremena, popušta mu koncentracija, prestaje s obogaćivanjem rječnika, a u višim razredima ima velikih poteškoća u učenju. Kako bismo to spriječili, kako bismo održali i povećali djetetovo zanimanje za čitanje, naša škola odlučila se ove godine uključiti u projekt poticanja čitanja u kojemu sudjeluju učenici trećeg razreda, njihovi roditelji i drugi članovi obitelji, učiteljica i školska knjižničarka.
Obitelj ima iznimnu ulogu pri razvijanju djetetovog odnosa prema čitanju. Stručnjaci upozoravaju da s polaskom djeteta u školu roditelji ne bi smjeli prestati s glasnim čitanjem djetetu. Djeca iz onih obitelji u kojima se mnogo govori i strpljivo sluša najmlađe, čita i pripovijeda bajke te nadzire i usmjerava djetetovo gledanje televizije – sačuvaju mnogo više početne znatiželje i kasnijeg zanimanja te zbog toga bez problema razvijaju učinkovitu čitateljsku sposobnost. Za razliku od njih, djeca koju su roditelji gurali pred televizore da bi imali mir od djece, ili zajedno s njima gledali za djecu neprimjereni program, često imaju poteškode s čitanjem i usvajanjem drugih jezičnih sposobnosti.
Upute roditeljima učenika trećeg razreda:
Pripremili smo knjižničnu naprtnjaču s 8 zanimljivih knjiga iz različitih područja. Neke su knjige namijenjene roditeljima, neke djeci, a neke za zajedničko čitanje. Svakog petka tijekom drugog polugodišta jedno će dijete dobiti knjižničnu naprtnjaču s knjigama, ponijet će ju kući, a iduće srijede vratiti u školu.
Razgledajte knjige i odredite si svaki dan tih nekoliko dana barem nekoliko minuta, poželjno 30 (ili više, za čitanje – bilo zajedničko (jedan čita na glas, a ostali ga slušaju), bilo skupno (svi čitaju istodobno različite knjige u tišini), bilo u isto vrijeme svi ili svatko kad mu odgovara ili na bilo koji drugi način – važno je jedino da svi članovi obitelji tih dana čitaju i porazgovaraju o pročitanomu. Svoje dojmove i zanimljivosti zapišite u priloženu bilježnicu. U bilježnicu svakako upišite sljedeće: ime i prezime djeteta, razdoblje u kojemu je kod vas gostovala knjižnična naprtnjača i dojmove o pročitanomu.
Po vlastitoj želji možete također nešto nacrtati, nalijepiti fotografiju ili napisati sastavak, pjesmu i sl. U srijedu, kada dijete donese knjižnu naprtnjaču u školu, ispričat će najljepše doživljaje tijekom proteklih dana kada su svi u obitelji čitali knjige iz naprtnjače. Na taj način potaknut će i ostale učenike na čitanje, odnosno na izgradnju pozitivnog odnosa prema čitanju. Izborom različitih knjiga u knjižničnoj naprtnjači skrećemo pozornost učenicima da se u knjižnicama nalazi mnoštvo knjiga iz različitih područja, a ne samo onih za čitanje obvezne lektire. To je jedan od postupaka kojima se bavimo u školskoj knjižnici u nastojanju izgradnje učenika kao samostalnog korisnika knjižnice koji se snalazi u knjižničnom prostoru, samostalno pretražuje i pronalazi knjižničnu građu te izgrađuje kritički odnos prema informacijama dostupnima na internetu, to jest svladava tehnike njihovog pronalaženja, odabira, vrednovanja i funkcionalne uporabe.
Skupine knjiga uključenih u projekt:
1) Roman ili priča za djecu
2) Pjesme za djecu
3) Roman ili pjesme za roditelje
4) Strip ili slikovnica za djecu
5) Popularno-znanstvena literatura
6) Priručnik za odgoj djece
7) Knjige za kvalitetno provođenje slobodnog vremena
8) Popularno pisana knjiga o hrvatskoj povijesti
Projektne faze:
1. faza (do 30. rujna): prijava projekta, dogovor sa ravnateljem i učiteljicama trećih razreda, glavnom voditeljicom projekta i formiranje Povjerenstva za odabir knjiga za pojedine skupine ; dobivanje uputa za razgovor s ravnateljima škola i učiteljima trećih razreda
2. faza (do sredine listopada): Odabir knjiga za pojedine skupine od strane knjižničara (i eventualno učitelja)
3. faza (do kraja studenog): Narudžba i uplata novaca za knjige i knjižnične naprtnjače; razgovor sa roditeljima; dostava materijala u knjižnice (naprtnjača, promotivni materijali i knjige) i promocija projekta u medijima i na mrežnim stranicama
4. faza (od studenog do lipnja ): provedba projekta – "putovanje" knjižnične naprtnjače od učenika do učenika
5. faza (svibanj): provedba ankete među roditeljima, analiza ankete i sastavljanje završnog izvješća, dostava popisa učenika u projektu
6. faza (lipanj): odabir najljepšeg dojma iz knjige dojmova i objava na mrežnim stranicama
7. faza (do kraja lipnja): završno izvješće, dostava prikladnih nagrada i tiskanje publikacije
Više o projektu možete pročitati na internet adresi: https://sites.google.com/a/knjiznicari.hr/citamo-mi-u-obitelji-svi/o-projektu