preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Vladimir Nazor" Neviđane

Login
 
Meteorološka postaja Neviđane-OŠ Vladimir Nazor | Neverin.hr
 

 



 

 

 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 5. 4. 2010.

Ukupno: 358599
Ovaj mjesec: 1345
Danas: 17
ANketa
Koliko novaca nosiš u školu?





 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Korisni linkovi







 



 

Kalendar
« Kolovoz 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Hranjenje ptica
Autor: Ivan Hrabrov, 7. 12. 2023.

Eko grupa učenika predmetne nastave organizirala je izradu hranilica za ptice. Učenici su se upoznali s važnosti hranjenja ptica zimi, zanimljivostima vezanim uz hranjenje, a na kraju su izradili i vlastite eko hranilice na šiškama. Cilj radionice bio je osvijestiti djecu da se uključe u brigu o pticama tijekom zime te da tu aktivnost obavljaju savjesno.






[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
Dan planeta Zemlje
U srijedu 19. travnja učenici naše škole obilježili su Dan planeta Zemlje s više aktivnosti. Članovi Eko grupe su tim povodom postavili oznake za biljke u školski vrt te održali akciju čišćenja lokalne plaže u Neviđanima te ulice koja povezuje dućan i našu školu.
Na svakoj od postavljenih kartica navedeni su hrvatski i latinski nazivi pojedine vrste, taksonomija (vrsta, rod, porodica, red, razred, koljeno i carstvo), te najbitnije karakteristike. U sklopu projekta izrade kartica za biljke napravljen je i Online herbarij naše škole u kojem ćete osim svega navedenog moći pronaći i podatke o etimologiji pojedine vrste.
Učenici prvog razreda uz pomoć našeg domara dosadašnju malu gredicu učinili su visokom kao početak našeg bavljenja permakulturom. Učenici drugog razreda u našem masliniku iskoristili su stare plastične boce za postavljanje visećih jagoda. Sve ove aktivnosti dio su težnji naše škole da dobije status Eko škole i zelenu zastavu kao potvrdu zalaganja. U OŠ Vladimir Nazor Neviđane postoje dvije eko grupe. Eko grupa učenika razredne nastave i eko grupa učenika predmetne nastave. Zadaća obje grupe je razvijati ekološku svijest učenika. Kroz nastavnu godinu eko grupe se bave uzgojem i sadnjom cvijeća, brigom o školskoj gredici, povrtnim kulturama kao i prikupljanjem te recikliranjem otpada. U školi se odvajaju plastične boce, plastični čepovi, papir te baterije. Na ovaj način učenici dobivaju priliku učiti više o kružnom gospodarstvu i važnosti smanjenja otpada, a kroz različite akcije koje organiziramo razvijaju i osjećaj timskog duha.
Također, naše Eko skupine obilježavaju i važne datume u ekologiji kao što su Svjetski dan meteorologije povodom kojeg nas je u ožujku posjetio i poznati zadarski meteorolog Duško Kraljev, zatim Svjetski dan voda te Dan planeta Zemlje.
Iz godine u godinu sve više primjećujemo pozitivne promjene u ponašanju i veću svijest učenika kao i njihove neposredne okoline, koju čine roditelji i učitelji, u pogledu zaštite okoliša i očuvanja prirode otoka.
 
Naša eko priča

Eko grupa osnovana je s ciljem poticanja interesa djece za područje ekologije te očuvanje okoliša. Već od najranijih dana djeca istražuju svijet promatranjem, te ostalim osjetilima: dodirom, njuhom, okusom i sluhom. Kako sve uče po modelu, tako je i njihova ekološka svijest razvijena onoliko koliko i u odraslih koji ih okružuju; od roditelja, učitelja, braće i sestara, djedova i baka, prijatelja. Eko grupa bogata je sadržajima i projektima kojima učitelji kod učenika mogu poticati razvoj ekološke svijesti.

Većina aktivnosti koje provodimo odvija se dok učenici borave na svježem zraku, te kroz igru u opuštenoj atmosferi uče o načinima zaštite prirode. Ciljevi projekata te programi aktivnosti osmišljeni su na početku školske godine a odnose se prvenstveno na aktivnu brigu o prirodi i okolišu što podrazumijeva brigu oko biljaka u vrtu, cvjetnjaku (sadnja, zalijevanje, čišćenje), brigu oko životinja (ptičice), čišćenje dvorišta škole ali i ulica u mjestu u kojem se naša škola nalazi.

Jedan od zadataka učenika bio je izraditi kućice za ptice koje će biti postavljene u školskom vrtu, što su uspješno i napravili. Na kućice se postavljaju hranilice za ptice, kako bi im se povećale šanse za preživljavanje u periodima kada im hrane nedostaje.

Učenici sudjeluju u raznim Eko aktivnostima te na taj način uče i o važnosti sakupljanja, zbrinjavanja i razvrstavanja otpada (stari papir, plastična ambalaža, čepovi, baterije) u školskom okruženju.

Također, zajedno obilježavamo i važne Eko datume kao što su Dan planeta Zemlje (22.04.), Svjetski dan voda (22.03.), Svjetski dan meteorologije (23.03.). (SLIKA) Osim navedenog, bliži se kraju i naš projekt izrade oznaka za biljke koje će obogatiti naš školski vrt. Projektom su obuhvaćene sve biljke koje rastu u školskom vrtu, a svaka od izrađenih kartica sadržavat će fotografiju vrste, te podatke o taksonomiji i karakteristikama određene vrste. U sklopu projekta izrađen je i online herbarij pomoću kojeg ćemo moći pratiti promjene u vrtu, a i moći ćemo ga ažurirati ovisno o novim vrstama o kojima će učenici brinuti.

U siječnju 2023. godine naša se otočka škola uključila u program Eko-škole i krenula u “lov” na zelenu zastavu. Eko-škole moraju odabrati temu koju će obrađivati tijekom jedne školske godine. U početku je za Eko-škole najbolje i najjednostavnije krenuti s osnovnim temama kao što su otpad, te štednja vode i energije. To su obavezne teme koje je potrebno provoditi od početka te čitavim tijekom provedbe programa. Nakon što se ovladaju metodologijom Ekoškole razvijaju ostala tematska područja, kao što su: zdrav život, održivi prijevoz, bioraznolikost, školski okoliš, buka, klimatske promjene itd. Tako smo i mi započeli s tematikom otpada te stvaramo „otoke“ za razvrstavanje otpada – papira, plastike, baterija, biootpada, boca te čepova.

   

 Kroz sam projekt učenici se uče timskom radu, urednosti, prepoznavanju i imenovanju različitih vrsta otpada. Usvajaju postupke recikliranja, upotrebu recikliranog papira, skupljanje PET ambalaže i starog papira, skupljanje plastičnih čepova, sadnji sadnica, brinu o školskom vrtu, ali sve to na kreativan, zanimljiv i poučan način. Učenici vrlo rado sudjeluju u zadanim aktivnostima, te pažljivo prate i usvajaju plan i program rada. „Okoliš je sve što nisam ja.“ Prema tome , okoliš je „cjelokupni prirodni sustav o kojem ovisi čovjek, zrak koji udiše, zemlja koja ga hrani, rijeke i jezera koja daju vodu, mora koja daju hranu i vodu, te atmosfera oko planete koja omogućava život na planeti.“ A. Einstein

preskoči na navigaciju