« Kolovoz 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Eko grupa nastavlja sa svojim aktivnostima. Napravili su prostor za sakupljanje i preradu biootpada u kompost...
Eko grupa osnovana je s ciljem poticanja interesa djece za područje ekologije te očuvanje okoliša. Već od najranijih dana djeca istražuju svijet promatranjem, te ostalim osjetilima: dodirom, njuhom, okusom i sluhom. Kako sve uče po modelu, tako je i njihova ekološka svijest razvijena onoliko koliko i u odraslih koji ih okružuju; od roditelja, učitelja, braće i sestara, djedova i baka, prijatelja. Eko grupa bogata je sadržajima i projektima kojima učitelji kod učenika mogu poticati razvoj ekološke svijesti.
Većina aktivnosti koje provodimo odvija se dok učenici borave na svježem zraku, te kroz igru u opuštenoj atmosferi uče o načinima zaštite prirode. Ciljevi projekata te programi aktivnosti osmišljeni su na početku školske godine a odnose se prvenstveno na aktivnu brigu o prirodi i okolišu što podrazumijeva brigu oko biljaka u vrtu, cvjetnjaku (sadnja, zalijevanje, čišćenje), brigu oko životinja (ptičice), čišćenje dvorišta škole ali i ulica u mjestu u kojem se naša škola nalazi.
Jedan od zadataka učenika bio je izraditi kućice za ptice koje će biti postavljene u školskom vrtu, što su uspješno i napravili. Na kućice se postavljaju hranilice za ptice, kako bi im se povećale šanse za preživljavanje u periodima kada im hrane nedostaje.
Učenici sudjeluju u raznim Eko aktivnostima te na taj način uče i o važnosti sakupljanja, zbrinjavanja i razvrstavanja otpada (stari papir, plastična ambalaža, čepovi, baterije) u školskom okruženju.
Također, zajedno obilježavamo i važne Eko datume kao što su Dan planeta Zemlje (22.04.), Svjetski dan voda (22.03.), Svjetski dan meteorologije (23.03.). (SLIKA) Osim navedenog, bliži se kraju i naš projekt izrade oznaka za biljke koje će obogatiti naš školski vrt. Projektom su obuhvaćene sve biljke koje rastu u školskom vrtu, a svaka od izrađenih kartica sadržavat će fotografiju vrste, te podatke o taksonomiji i karakteristikama određene vrste. U sklopu projekta izrađen je i online herbarij pomoću kojeg ćemo moći pratiti promjene u vrtu, a i moći ćemo ga ažurirati ovisno o novim vrstama o kojima će učenici brinuti.
U siječnju 2023. godine naša se otočka škola uključila u program Eko-škole i krenula u “lov” na zelenu zastavu. Eko-škole moraju odabrati temu koju će obrađivati tijekom jedne školske godine. U početku je za Eko-škole najbolje i najjednostavnije krenuti s osnovnim temama kao što su otpad, te štednja vode i energije. To su obavezne teme koje je potrebno provoditi od početka te čitavim tijekom provedbe programa. Nakon što se ovladaju metodologijom Ekoškole razvijaju ostala tematska područja, kao što su: zdrav život, održivi prijevoz, bioraznolikost, školski okoliš, buka, klimatske promjene itd. Tako smo i mi započeli s tematikom otpada te stvaramo „otoke“ za razvrstavanje otpada – papira, plastike, baterija, biootpada, boca te čepova.
Kroz sam projekt učenici se uče timskom radu, urednosti, prepoznavanju i imenovanju različitih vrsta otpada. Usvajaju postupke recikliranja, upotrebu recikliranog papira, skupljanje PET ambalaže i starog papira, skupljanje plastičnih čepova, sadnji sadnica, brinu o školskom vrtu, ali sve to na kreativan, zanimljiv i poučan način. Učenici vrlo rado sudjeluju u zadanim aktivnostima, te pažljivo prate i usvajaju plan i program rada. „Okoliš je sve što nisam ja.“ Prema tome , okoliš je „cjelokupni prirodni sustav o kojem ovisi čovjek, zrak koji udiše, zemlja koja ga hrani, rijeke i jezera koja daju vodu, mora koja daju hranu i vodu, te atmosfera oko planete koja omogućava život na planeti.“ A. Einstein