« Srpanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
U našoj školskoj knjižnici obilježena je noć knjige. Noć knjige je manifestacija koja se obilježava u knjižnicama još od 2012. godine. U noći knjige se pokušava dočarati čarolija stvaranja i radost čitanja knjige. Povod za održavanje noći knjige nam pruža i svjetski dan knjige i autorskih prava, dan dječje knjige i dan autorskih prava.
Povodom dana dječje knjige u knjižnici je održan knjižnični projektni dan, kada su učenici imali priliku gledati animirane filmove u knjižnici. U manifestaciji noći knjige sudjelovali su treći i četvrti razred. Tema je bila empatija. Bez empatije nema razumijevanja. A upravo nas čitanje i priče mogu naučiti empatiji i dobroti, bez obzira dali se uči iz knjige, predstave ili filma. Priče su te koje nam pomažu da suosjećamo sa životima, vjerovanjima i prošlostima sebe i drugih. Na taj način razvijamo i razumijevanje. Stoga su u školskoj knjižnici odrađene aktivnosti za jačanje empatije. Kako bi pomogli učenicima da svijet vide s gledišta likova u knjizi učenici su izradili empatijske naočale koje je dizajnirala i osmislila književnica i ilustratorica Jen Carnez. Kako je izgledala noć knjige u školskoj knjižnici možete vidjeti na fotografijama u prilogu.
U školskoj knjižnici obilježen je „Dan sigurnijeg Interneta“ pod sloganom „Gejmaj sigurno“. Učenici su na radionici imali priliku učiti o tome kako sudjelovanje u bilo kakvim igricama može biti jako zabavno ali i jako opasno. Stoga se na radionici potaklo učenike da dobro promisle o igricama i osobama s kojima komuniciraju u online svijetu. Nakon provedene radionice učenici su osmislili internetskog junaka i njegovih pet pravila kako bi mogli povećati svoju sigurnost na Internetu.
Zahvaljujući sredstvima Ministarstva znanosti i obrazovanja, zatim sredstvima Zadarske županije, ali i vlastitim sredstvima Škole naša je školska knjižnica bogatija s novim knjižnim naslovima dok smo neke naslove dopunili novim izdanjima. Osim lektirnih naslova kao što su Priče iz Vukovara autora Siniše Glavaševića, Zeleni pas Nade Mihelčić i Pjesme Dobriše Cesarića nabavili smo i veliki broj naslova male i mlade knjigoljupce. Slikovnice i knjige su za različite dobne skupine, ali i različitih žanrova.
Između ostaloga, bogatija je i naša zbirka stručne literature namijenjena našim učiteljima i stručnim suradnicima, a u kojoj odsad možete pronaći i naslove Empatija slušanja srcem autora Rashima Sirdeshpande, Kako biti bolji autorica Dubravke Miljković i Majde Rajevac te Pričanje priča – stvaranje priča autora Vladimira Veličkog.
U školsku knjižnicu stigli su novi brojevi časopisa SMIB i MODRA LASTA. Dođite u knjižnicu i čitajte pjesme i priče, upoznajte talentirane vršnjake, doznajte zanimljivosti o životinjama, prirodnim i kulturnim ljepotama Hrvatske i svijeta, rješavajte enigmatske zadatke, kvizove i pitalice, smijte se uz stripove i šale. Najbolji časopisi za učenje i zabavu nude mnogobrojne zanimljive sadržaje.
Upisom u našu školu svaki učenik postaje član školske knjižnice, a kako bi svoje učenike potakli da postanu strastveni čitatelji i knjigoljubci treba im pružiti što više mogućnosti posudbe željenih knjiga. Gradska knjižnica je u rujnu 2023. godine započela s tradicionalnom akcijom besplatnog upisa učenika prvih razreda osnovnih škola i prvih razreda srednjih škola na području grada i županije u Gradsku knjižnicu Zadar. Učenici prvog razreda naše škole tako su posjetili bibliobus, razgledali ga, učlanili se te posudili svoje prve slikovnice koje će upisati u svoju “knjižničnu putovnicu”. Veselimo se i potičemo njihov ulazak u “čitateljski svijet”.
Učenici 2. razreda posjetili su školsku knjižnicu kako bi se bolje upoznali s dječjim časopisima. Učenici su naučili prepoznati i imenovati dječje časopise, razlikovati dječji tisak od dnevnog tiska i časopisa, prepoznati rubriku i odrediti poučava li nas ili zabavlja, razlikovati časopise prema vremenu izlaženja, upoznavati i stripove u njima. Na kraju su podijeljeni u grupe te su dobili zadatke. Jedna grupa je od izrezanih dijelova složila naslovnicu i označila njene dijelove, druga grupa je složila jednu rubriku i označila dijelove, a jedna je grupa napravila svoj mali strip.
Novi nastavni tjedna učenici 5. razreda započeli su posjetom školskoj knjižnicu i naučili o poslovanju školske knjižnice te o organizaciji rada u knjižnici. Povod posjete je obilježavanje Mjeseca hrvatskih knjižnica i Mjeseca hrvatske knjige s ciljem poticanja čitanja i posuđivanja knjiga, ali i samostalnog snalaženja u školskoj knjižnici i pronalaska potrebne knjižnične građe.
Učenici su ponovili znanje stečeno u nižim razredima osnovne škole, a zatim ga nadogradili s novim. Tako su naučili što je to signatura, koji su njeni dijelovi i na koji se način zatim slažu, ali i pronalaze knjige na polici. Sada će učenici zasigurno lakše pronalaziti svoje lektire i naslove za slobodno čitanje kako u školskoj tako i u ostalim knjižnicama, ali i u knjižničnim katalozima.
Uvod u obilježavanje Mjeseca školskih knjižnica započeli smo izradom prigodnog panoa ispred knjižnice. Ovogodišnja tema je „Školska knjižnica: moje sretno mjesto gdje kreativnost i mašta cvjetaju“. Mali knjižničari su uz pomoć knjižničarke „potakli“ svoju maštu te iskoristili poznate dječje književne likove i citate iz književnih djela u kojima se oni pojavljuju kao središnji motiv panoa.
Veselimo se ostatku mjeseca i mnoštvu kreativnih ideja.
1.10. Međunarodni je dan starijih osoba koji smo u školskoj knjižnici obilježili čitanjem slikovnice „Moja baka ne zna tko sam“ nakon čeka smo razgovarali o pročitanom. Učenici su pričali o starijim ljudima koji su obilježili njihov život i s kojima su ih dijelile ili ih dijele lijepe uspomene (bake, djedovi, prabake, pradjedovi, susjedi/e, rođaci, itd.). Na kraju su svojim sjećanjima dodali malo boje i „pretočili“ ih na papir. Cilj radionice bio je potaknuti međugeneracijsku solidarnost, svijest o starosti i ideju sjećanja i vječne ljubavi.
Naša škola se pridružila 12. festivalu prava djece. U sklopu festivala razredna nastava je imala radionice koje su nastale u suradnji učiteljice Ivane Medić, Martine Bojmić, Anamarije Jerković i Antonia Petričevića u kojima su se u suradnji sa školskom knjižničarkom čitale knjige na temu dječjih prava te gledali video uradci. Učenici su imali i literarnu radionicu u sklopu koje je izrađen pano s porukama učenika.
8. razred je u suradnji knjižničarke i učiteljice Klare Tomić gledao film Just Becuase koji govori o tome kako ne nasilno riješiti probleme. Svi pogledani filmovi se bave tolerancijom, vršnjačkim nasiljem te obrađuju široki spektar tema.
Ovogodišnji filmovi birani su iz programa Revije hrvatskog filmskog stvaralaštva djece, jedine manifestacije u Hrvatskoj posvećene isključivo filmskom stvaralaštvu osnovnoškolaca. Svi filmovi se mogu pogledati i na webu festivala prava djece.
URL: https://
Viši razredi su imali i radionice povodom dana tolerancije sa nastavnicom Slađanom Vranjkvić u suradnji s nastavnicima viših razreda. Na kraju smo izradili pano na kojem su radovi svih učenika od 1 do 8 razreda.
I