PRIJEPODNE |
|
1. |
8:00 – 8:45 |
2. |
8:50 – 9:35 |
3. |
9:40 – 10:25 |
4. |
10:40 – 11:25 |
5. |
11:30 – 12:15 |
6. |
12:20 – 13:05 |
7. |
13:10 – 13:55 |
8. |
14:00 – 14:45 |
« Kolovoz 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Vladimir Nazor rođen je 30. svibnja 1876. u Postirama na Braču. Pučku školu je završio na otoku Braču, a gimnaziju u Splitu. Studirao je prirodne znanosti, matematiku i fiziku u Grazu i Zagrebu. Diplomirao je 1902. Počeo je raditi kao suplent u splitskoj gimnaziji, potom kao profesor u Zadru te od 1903. do 1918. godine u Istri (Pazin, Kopar i Kastav), koja je presudno obilježila njegovo stvaralaštvo. Još 1919. godine postao je dopisni, a 1940. redovni član JAZU (Jugoslavenske akademije znanosti i umjetnosti). Pisao je pjesme, prozu, kritike, eseje, feljtone i studije, prevodio i sastavljao antologije i školske udžbenike. Jedan je od najplodnijih i najpopularnijih naših međuratnih pisaca. Umro je u Zagrebu 19. lipnja 1949.
Važnije su mu knjige: Slavenske legende (Zadar, 1900.), Knjiga o kraljevima hrvatskijem (Zadar, 1904.),Veli Jože (Ljubljana, 1908.), Lirika (Zagreb, 1910.), Istarske priče (Zagreb, 1913.), Utva zlatokrila (Zagreb, 1916.), Medvjed Brundo (Zagreb, 1916.), Stoimena (Zagreb, 1916.), Priče iz djetinjstva (Zagreb, 1924.), Istarski gradovi (Zagreb, 1930.), Šarko (Zagreb, 1930.), Pastir Loda (Zagreb, 1939.), Zagrebačke novele (Zagreb, 1942.), Putopisi (Zagreb, 1942.)
Njegovim imenom je nazvana najveća državna nagrada u Republici Hrvatskoj "Nagrada Vladimir Nazor" koja se dodjeljuje za najbolja umjetnička ostvarenja na području književnosti, glazbe, filma, likovnih i primijenjenih umjetnosti, kazališne umjetnosti te arhitekture i urbanizma u Republici Hrvatskoj.
(DSI) DAN SIGURNIJEG INTERNETA, 8. veljače 2022.
Tjedan sigurnijeg interneta započeli smo čitajući slikovnicu "Sigurni s Neticom", a u mikro pauzama radili opće pripremne vježbe, upoznali smo što su to osobni podaci na internetu i koliko je važno iste čuvati, oslikavali smo emotikone i naučili razlikovati pozitivne od negativnih. Svoje znanje smo provjerili prolaskom kroz Escape room te smo na kraju dobili diplomu.
3.b i učiteljica Ida
Klikni na fotografiju iznad kako bi pristupio Escape room-u.
VRIJEME I TEMPERATURA 16.5. - 27.5.2022.
Zadatak je bio u već formiranoj tablici pratiti vremenske uvjete na način da odgovarajuću sličicu, koja prikazuje vrijeme u našem zavičaju (mjestu) zalijepimo na pripadajuće mjesto. Zapisivali smo jutarnju temperaturu do 9.00 h ( 8.00 do 9.00) i temperaturu u podne (12.00-13.00h). Učiteljica nam je izradila liste za praćenje temperatura koje redovito ispunjavamo i veselimo se vidjeti linijski dijagram po završetku i grafičkoj usporedbi jutarnje i podnevne temperature.
Praćenje vremena - Moj zavičaj
3.b i učiteljica Ida
Naš prvi zadatak kojim nas je učiteljica zadužila je počeo na praznicima u veljači. Zadatak je bio pronaći motive zavičaja kojima se ponosimo i razlikujemo od ostalih i osmisliti razglednicu koju bismo poslali projektnim partnerima kao način upoznavanja s našim zavičajem. Šetajući gradom, u obiteljskoj atmosferi, obogaćeni smo spoznajama i vrijednostima kulturno - povijesne baštine svoga grada. Kao rezultat te edukativne šetnje, nastao je i naš video kojim vas želimo privući u naš kraj. I glazba u pozadini je dijelom kulturne baštine koju nam je ostavio poznati Slavonac, Kićo Slabinac pa uživajte u slici i zvuku (klikom na sliku ispod teksta)!
Neizostavni detalj, biser naše kulturne baštine je Ivana Brlić - Mažuranić, spisateljica za djecu. Kako mi vidimo taj književni biser pogledajte u kolažu izrađen u digitalnom alatu InCollage.
Uspješno smo označili našu školu na google kartama, dodali fotografiju škole kao i poveznicu do školske web stranice i kartice: Projekti. gdje objavljujemo tijek aktivnosti u projektnim zadacima. (Karta; Volim svoj kraj - hrvatski zavičaj)
Učenici 3.b i učiteljica Ida
Na satu hrvatskog jezika učili smo o brošuri; kako se izrađuje, što sve sadrži i krenuli smo u izradu. Naš cilj i glavni zadatak je kako znanje o brošuri povezati s projektom i zadatkom za ožujak. I umnu mapu smo izradili. Uz stručnu pomoć učiteljice "cogglali" smo u digitalnom alatu coggle.it i vrlo smo zadovoljni rezultatom. Na satu prirode i društva smo kroz umnu mapu prikazali sve o nizinskom zavičaju i time olakšali vama da nas upoznate, a sebi da kroz brošuru prikažemo najvažnije i najzanimljivije. Prikaz aktivnosti pogledajte u prilogu.
Učenici 3.b i učiteljica Ida
BROŠURA; GRAD SLAVONSKI BROD
UMNA MAPA; SLAVONSKI BROD - NIZINSKI ZAVIČAJ
Učenici smo 3.b razreda i uključili smo se u projekt Volim svoj kraj - hrvatski zavičaj. Predstavnici smo naše Brodsko - posavske županije. Ovim projektom želimo povezati učitelje i učenike trećih razreda koji u ovoj školskoj godini počinju s učenjem i upoznavanjem svoga zavičaja. Predstavljanje svog zavičaja kroz različite aktivnosti potaknut će ljubav prema svom kraju te stvaranje i dijeljenje raznovrsnih materijala. Projekt će se provoditi kroz aktivno sudjelovanje učenika, izradu suvenira, istraživanje i uspoređivanje prikupljenih podataka u svrhu promocije ljepote i posebnosti svakog zavičaja - naše domovine.
Radni postupak:
VELJAČA: Moje mjesto (slanje razglednica)
OŽUJAK: Kako izgleda moj kraj - predstavljanje
TRAVANJ: Kulturna posebnost moga kraja (kulturna baština)
SVIBANJ: Vremenski uvjeti – rezultati praćenja
LIPANJ: Posjetite nas – putujemo
Mi smo u petak, 11.3.2022. odradili svoj prvi radni zadatak. Ispisali smo adrese projektnih partnera, napisali tekst razglednice, prošetali do pošte i poslali svojim novim prijateljima razglednicu iz naše županije, iz Slavonskog Broda. Prošli smo cijeli postupak samostalno i ponosni smo na sebe (izrada razglednice, ispisivanje razglednica, pisanje adresa, teksta, kupnje markica i lijepljenje istih na za to predviđeno mjesto te slanje istih kroz poštanski sandučić). Tijek aktivnosti pogledajte kroz ova dva kolaža. Naš sljedeći zadatak je u izradi i veselimo se razglednicama iz ostalih županijama i novim projektnim zadacima.
Do skorog javljanja, učenici 3.b!
Projekt Let´s decorate Christmas tree together osmišljen je u želji za zajedničkim slavljem Božića na malo drugačiji način. Učenici su izrađivali božićne čestitke koje su slali svojim partnerskim škola. Zadatak je bio tim čestitkama ukrasiti božićno drvce. Pred sam Božić u svakoj partnerskoj školi učionicu ili hodnik krasilo je božićno drvce sa istim čestitkama. Također, učenici su radeći na projektu upoznali različite kulture i običaje. Naučili su kako čestitati Božić na drugim jezicima, pjevali božićne pjesme i izrađivali igre s božićnim motivima.
Cilj ovoga projekta bio je potaknuti učenike na razumijevanje i prihvaćanje različitih kultura i običaja, naučiti više o običajima drugih zemalja stvoriti nova poznanstva i razvijati komunikaciju kod djece.
Ovim eTwinning projektom naše učiteljice Ida Zukanović Šimunović i Irena Katavić ostvarile su suradnju sa učiteljicama iz Portugala, Poljske, Ukrajine i Mađarske.
Sažetak svega, osim na TwinSpace-u projekta, možete pogledati i na mrežnoj stranici projekta koju su učiteljice zajedno uredile.
https://sites.google.com/view/letsdecoratechrismastree/home-page
Iz projekta posebno izdvajamo prezentaciju naše škole kojom se ponosimo, a koju možete pogledati ovdje:
Drugo obrazovno razdoblje u školskoj godini 2020./2021. započeli smo novim međunarodnim eTwinning projektom "Pet koraka do istine".
Cilj projekta je unaprijediti digitalne kompetencije naših učenika, poticati ih da preuzmu odgovornost za vlastitu sigurnost s naglaskom na osnaživanju i isticanju odgovornog ponašanja i digitalnog građanstva te općenito povećati znanje i razumijevanje problema koji se pojavljuju u području sigurnosti djece na internetu, kao i poučiti ih vrednovati i kritički analizirati različite medijske sadržaje kako bi znali tumačiti poruke (njihovu vjerodostojnost, pouzdanost i istinitost) u različitim medijima i na temelju njih donositi odgovorne odluke.
Dosad se za sudjelovanje u projektu prijavilo dvadesetak škola iz Hrvatske i susjednih zemalja. Projekt u našoj školi provodi učiteljica Željka Vargić sa 4. razredom.
Veselimo se suradnji s drugim školama!
Učiteljice Osnovne škole "Vladimir Nazor": Sanja Đurić, Sanja Valjetić, Ida Zukanović Šimunović, Danijela Ljubac Mec i Irena Katavić zajedno sa svojim učenicima sudjelovale su u dijeljenju božićne čarolije u sklopu eTwinning projekta „Božić u srcu mom i tvom”. Naša učiteljica Irena ujedno je i autor toga projekta.
U sklopu projekta učenici su se kreativno izražavali i izrađivali božićne ukrase koje su kasnije slali partnerskim školama te tako na sasvim drugačiji način doživjeli duh Božića. U posljednjem tjednu prvog obrazovnog razdoblja učenici su stupili u kontakt sa svojim školskim partnerima te toplim razgovorom putem video poziva jedni dugima uputili božićnu čestitku.
Sudjelovanjem u ovom projektu učenici su razvili suradničko učenje, odgovornost i komunikacijske kompetencije. Stekli nova poznanstva i prijateljstva.
Ovim projektom naša škola ostvarila je suradnju sa osnovnim školama iz Rovišća, Ražanca, Vinkovaca, Gospića, Vukovine, Zagreba, Imotskog, Ivankova, Donjeg Dragonošca, Bakra i Tovarnika,.
A kako nam je bilo, pogledajte u galeriji slika.
UPKO- Udruga za promicanje kulture i obrazovanja
Razvoj rane pismenosti kod djece predškolskoga i ranog školskog uzrasta
U utorak 8. prosinca 2020. Udruga UPKO - Udruga za promicanje kulture i obrazovanja provela je edukacijske radionice u Osnovnoj školi Vladimir Nazor Slavonski Brod u sklopu projekta Razvoj rane pismenosti kod djece predškolskog i ranog školskog uzrasta, odobrenog i financiranog od strane Grada Slavonskoga Broda, a partner na projektu je Gradska knjižnica Slavonski Brod. Radionice u obliku jezičnih igara osmislile su i provele, pod vodstvom doc. dr. sc. Irene Krumes, studentice Sveučilišta u Slavonskome Brodu, Odjela društveno-humanističkih znanosti, Studija ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja Nera Vinčazović, Klara Vidaković i Iva Vlainić. Provedene su tri radionice u tri ciklusa, ukupno 9 izvedenih jezičnih igara. Kako je to izgledalo možete pogledati u Fotogaleriji.
U aktivnostima su sudjelovali učenici 1.b razreda učiteljice mr. sc. Danijele Ljubac Mec, koja je napravila i evaluaciju projekta:
Studentice prve godine Ranog i predškolskog odgoja su provele jezične igre u našem prvom razredu. Igre su fonološke i morfološke s ciljem učenja slova, novih riječi, boja i oblika. Igrali su tri vrste igara: „Na slovo, na slovo“, „Životinjske pitalice“ te „Samo ne M“. Studentice su na brz i jednostavan način objasnile tijek i pravila igre. Učenici su s lakoćom pristupali rješavanju zadataka. Vrlo radu su sudjelovali u sve tri igre. Po završetku su se gotovo svi učenici izjasnili da im je „bilo super“ te da bi željeli to ponoviti.
Zahvalu za suradnju na projektu svakako treba dati i ravnateljici Osnovne škole Vladimir Nazor Nataši Stanković, prof., koja je projekt od početka podržala te omogućila izvođenje jezičnih igara u dvorani škole, uz pridržavanje svih epidemioloških uputa. Ravnateljica je također napravila evaluaciju projekta:
Mladi kolega Luka Pongračić, doktorand i zaposlenik OŠ Vladimir Nazor i suradnik asistent na Odjelu društveno-humanističkih znanosti Sveučilišta u Slavonskome Brodu, povezao je te dvije ustanove i doveo projekt Razvoj rane pismenosti kod djece predškolskog i ranog školskog uzrasta u našu školu. Hvala kolegici savjetnici, učiteljici Danijeli Ljubac Mec koja je sa svojim učenicima sudjelovala. Hvala doc. dr. sc. Ireni Krumes koja je posjetila našu školu te nam omogućila suradnju.
Osobno sam tijekom zadnjih 16 godina, još od kad je izv. prof dr. sc, Branko Bognar bio pedagog naše škole, kontinuirano sudjelovala na različitim projektima. No, moram priznati da su me ovaj projekt i ova suradnja iskreno dirnuli i oduševili. Počela sam s razvojem kreativnosti u nastavi prije 16 godina. Danas s mjesta ravnatelja tek vidim koliko je potrebna aktivnost samih učenika tijekom nastave te općenito kreativnost kako učenika tako i učitelja. Na ovom je projektu to sve tako jasno vidljivo. Kreativnost, aktivnost, učenje kroz igru i zadovoljstvo svih sudionika. Prekrasno!
S poštovanjem,
Ravnateljica: Nataša Stanković
Voditelj projekta Luka Pongračić o projektu:
Udruga UPKO započela je projektom Razvoj rane pismenosti kod djece predškolskog i ranog školskog uzrasta seriju obrazovnih projekata te mi je drago što smo taj put počeli u OŠ Vladimir Nazor. Ovakvi projekti doprinose obrazovanju jer unose nove aktivnosti te suvremene strategije i metode rada, od kojih svakako treba istaknuti učenje kroz igru. Suvremenim metodama nudimo dodatni odgojno-obrazovni rad koji vodi bržem razvoju kod učenika, ali i svih uključenih sudionika projekta. Uspjeli smo odraditi sve aktivnosti projekta unatoč lošoj epidemiološkoj situaciji te se nadam da ćemo u budućnosti ovakve programe i projekte moći provoditi u puno većem obujmu. Naišli smo na veliku podršku s mnogih strana - Grada Slavonskoga Broda, Gradske knjižnice Slavonski Brod, posebice ravnateljice Ružice Bobovečki koja je pružila podrška i pomoć od početka projekta te Osnovne škole Vladimir Nazor, a posebno ravnateljice Nataše Stanković koja je omogućila provođenje projekta i učiteljice savjetnice Danijele Ljubac Mec koja je sudjelovala u projektu sa svojim učenicima. Kako učenici, tako i studentice i svi uključeni u projekt, naučili su puno novih stvari te će i dalje rasti zajedno s našim programima i projektima. Uz stručno i znanstveno vodstvo doc. dr. sc. Irene Krumes, koja je i predsjednica Udruge UPKO, naučio sam puno toga te smo zajedničkim snagama i znanjima napisali ovaj projekt i planiramo napisati i odraditi još puno programa i projekata iz područja kulture i obrazovanja.
Predsjednica Udruge UPKO doc. dr. sc. Irena Krumes o projektu:
Raduje me što sam u suradnji s doktorandom Lukom Pongračićem uspjela realizirati ovaj projekt zahvaljujući i velikoj podršci ravnateljice OŠ "Vladimir Nazor" Nataši Stanković kao i učiteljici savjetnici mr.sc. Danijeli Ljubac Mec koja je otvorila vrata svoje učionice i dopustila da s učenicima njena razreda ostvarimo planirane projektne aktivnosti.
Na Sveučilištu u Slavonskom Brodu na kolegiju Jezične igre i Predvježbe čitanja i pisanja sa studentima proučavam i razvijam nove pristupe i nastavne metode kojima potičemo razvoj rane pismenosti u djece. Od brojnih kreativnih rješenja studenata izdvojene su igre koje potiču govorno-jezični razvoj djece predškolskog i ranog školskog uzrasta, ali i podržavaju razvoj vještina čitanja i pisanja. Zato su studentice 1. studijske godine Nera Vinčazović, Klara Vidaković i Iva Vlainić svoje uratke praktično primijenile u radu s djecom potvrdivši njihovu učinkovitost. Time je teorijski rad u visokoškolskoj nastavi dobio praktičnu potvrdu, a školska zajednica time dobila snažnog partnera u budućim razvojnim projektima na ovom području. No, najveći dobitnik svakako su radosna djeca za koju je i cijeli projekt osmišljen.
Ovim putem zahvaljujem Gradu Slavonskom Brodu koji je prepoznao kvalitetu projekta kao i podršci projektnog partnera Gradskoj knjižnici na čelu s Ružicom Bobovečki.
Nadamo se budućoj suradnji i podršci šire školske i predškolske zajednice.
Voditelj projekta: Predsjednica udruge:
Luka Pongračić, mag.prim.educ. doc.dr.sc. Irena Krumes
Na putu dobrote 2
Prosinac je i vrijeme je darivanja.
S tim u skladu, a u sklopu eTwinning projekta Na putu dobrote 2, učiteljice Ida Zukanović Šimunović i Irena Katavić došle su na ideju kako bi mogle nekoga razveseliti u ovo turobno vrijeme pandemije Covida. Misli su ih odvele u OŠ „Milan Amruš“. U suradnji s pedagoginjom Marinom Soldo i ravnateljicom OŠ „Milan Amruš“, Natašom Čošić, organizirale su malenu humanitarnu akciju. Doprinosom učenika 2.b razreda i učenika posebnoga razrednog odjela naše škole za tren su prikupile hrpicu školskoga pribora. Djeca u obje škole s nestrpljenjem su čekala dan primopredaje dara. Nažalost, noć prije polaska u OŠ „Milan Amruš“ učenicima 2.b razreda izrečena je mjera samoizolacije radi spomenute pandemije. Kako ne bi razočarali djecu koja ih očekuju učenici posebnog razrednog odjela, zajedno s učenicima 2.b u mislima, otišli su u dogovoreno vrijeme u OŠ „Milan Amruš“. Tamo ih je dočekala predagoginja i nekoliko učenika njihove škole. Uz pjesmu, konfete i osmijehe predali su dar. Oni su ih, kao pravi domaćini, počastili i iskreno im se zahvalili. Naši su se učenici puna srca vratili u školu te prenijeli zahvale i pozdrave našim bekavcima u izolaciji.
Lijepe se riječi pamte, a djela još više!
Učiteljice se ovim putem zahvaljuju i roditeljima na dobroj volji i suradnji!
Kako je sve izgledalo možete pogledati u videu.
Učenici smo 2.b razreda OŠ"Vladimir Nazor", Slavonski Brod. Naša učiteljica Ida jako voli informatiku i sve ono što čini nastavu dinamičnom i učinkovitom, stoga nas je uključila u projekt eTwinninga EU Code week – PixelArt (od 10. listopada do 25. listopada 2020. u tjednu kodiranja). Autorica projekta je Ana Ćaleta iz OŠ Trilj.
Učenici smo INE "Malci genijalci" i kao takvi pokušali smo odraditi ovaj naš prvi projekt. Vrlo smo uzbuđeni! Tijek aktivnosti i naše rezultate, pogledajte u nastavku.
Tijek aktivnosti:
1. Dogovor o načinu rada i ukratko o kodiranju
2. Obrazac/plahta za rad
3. Rad na jednostavnim primjerima (Roblox motivi)
4. Upoznavanje s aplikacijom pixelart (portret i školski pribor)
5. Samostalni rad na programiranoj listi google sheets - a
6. Evaluacija projekta
Naše radove možete pronaći na poveznicama, a također ih možete pogledati i na gifu u nastavku.
http://linoit.com/users/SANJA_uciteljica/canvases/EU%20code%20week%20-%20World%20flags
http://linoit.com/users/SANJA_uciteljica/canvases/EU%20code%20week-%20School
http://linoit.com/users/SANJA_uciteljica/canvases/EU%20code%20week-%20Portret
I nešto za kraj....
https://scratch.mit.edu/projects/444454695
Dan jabuka 2020.
Ove školske godine učenici posebnoga razrednog odjela i učenici 2.b razreda matične škole sa svojim su se učiteljicama uključili u eTwinning projekt „Dan jabuka 2020.“
Projekt je organiziran s ciljem upoznavanja učenika o utjecaju jabuka na naše zdravlje, koristima od jabuka, vrstama jabuka, načinima konzumiranja jabuka i proizvoda od jabuka... Autorica projekta je Patricija Burazin iz OŠ Blage Zadre iz Vukovara.
Organiziranjem raznih predmetnih i međupredmetnih tema obilježili smo Dan jabuka u našim odjelima. Istraživali smo životni ciklus jednog stabla jabuke, kušali i uspoređivali jabuke. Saznali što sve možemo načiniti od jabuka. Slušali priču, pjevali, dodavali jabuci opisne i posvojne pridjeve, brojali, množili, mjerili masu... Izrađivali jabukoljubca i stablo jabuke. Zasladili se raznim slasticama od jabuke i pitom od jabuka koju su sami napravili.
Naše projektne aktivnosti bit će objavljene na TwinSpace stranici projekta „Dan jabuka 2020. „ kao i na našim razrednim stranicama.
Od početka ove školske godine, naša škola sudjeluje u jednom posebnom projektu. Većina učenika možda i nije svjesna da sudjelujući u njemu čini dobro djelo pa smo odlučili napraviti intervju s našom profesoricom prirode/biologije Sanjom Žutinić koja će nam reći što to čini naša škola, a i mi učenici, i o kakvom je projektu riječ.
Profesorice Žutinić, o kakvom je projektu riječ?
„Riječ je o projektu „Plastičnim čepovima do skupih lijekova“ koji provodi Udruga oboljelih od leukemije i limfoma Hrvatske (UOLL). Udruga već dvije godine prikuplja plastične čepove i skladišti ih za pokretanje projekta za reciklažu. Prodajom tih proizvoda ili reciklirane sirovine financira se nabavka skupih lijekova za liječenje teških bolesti u slučaju kada to ne financira HZZO.“
Tko sudjeluje u tom projektu?
„U tom projektu sudjeluju svi učenici naše škole, tijekom čitave ove školske godine, a pridružuju se i druge škole, vrtići, podružnice Caritasa na području cijele Hrvatske, različite tvrtke. Skupljajući plastične čepove pomažemo i mi.“
Koji je cilj projekta?
„Jedna od vrijednosti do kojih nam je stalo, koji nastojim razvijati u našoj školi je solidarnost. Učenike educiramo, potičemo na važnost ovog projekta da s ciljem zaštite okoliša istovremeno učine dobro djelo.“
Lana Ćato, 8.d
Priča jesenskog šešira
Dobar dan želim, ja sam Darko Šeširko, ja sam Šarenokapić, a ja sam Crvenokapić, ja sam Jesenko, ja sam Šeširko Dumbledore… - samo su neki od pozdrava kojima su nas učenici 5. d razreda uveli u bajkoviti svijet jesenskih šešira koji ožive onoga trena kada se stave na glavu. Tada svaki šešir priča svoju priču - Priču jesenskog šešira. Evo o čemu je riječ!
Tijekom mjeseca listopada učenici su dobili zadatak da načine jesenski šešir od suhog lišća, ljusaka, šuške i različitih jesenskih plodova (kestena, kukuruza, oraha, tikvice, lješnjaka, šipka, žira). Rezultat je bio više nego uspješan - šeširi su bili iznimno maštoviti i kreativni - a da bi jesenski šešir u potpunosti ispunio svoju ulogu, morao je oživjeti - ispričati svoju priču. Učenici su sami osmislili priče i usmeno ih ispričali na satu hrvatskoga jezika prošloga petka, 31. listopada 2014. Valja napomenuti kako priče nisu nimalo zaostajale po maštovitost, kreativnosti i originalnosti. Evo što kaže Fran Bašić, jedan od šeširaka i učenika 5. d razreda:
Zadatak je bio da napravimo jesenski šešir, nadjenemo mu ime i osmislimo uzbudljivu jesensku priču. Kada smo donijeli šešire u školu, bilo ih je svakakvih: malih, velikih, šarenih, smiješnih, kaubojskih, čarobnjačkih. Svatko od učenika imao je i vrlo zanimljive priče. Bilo je zabavno slušati i gledati sve te zgode koje su se dogodile šeširima.
Tako komentira naš Fran, a kako izgledaju jesenski šeširi pogledajte u galeriji fotografija.
(Zahvaljujemo Aniti koja je osmislila ovaj projekt. J )
M. K.
U okviru Programa Vijeća Europe „Izgradnja Europe za djecu i s djecom“ pokrenuta je Kampanja Vijeća Europe za zaustavljanje seksualnog nasilja nad djecom.
Svrha Kampanje je unaprjeđenje sustava zaštite djece od seksualnog nasilja.
Istraživanja govore kako je svako peto dijete u Europi žrtva nekog oblika seksualnog nasilja. Većina slučajeva (70 do 85%) seksualnog zlostavljanja djece događa u krugu obitelji te od strane osoba koje su bliske djetetu ili njegovom društvenom okruženju.
Posljedice seksualnog nasilja nad djetetom mogu ostati prisutne u njegovom životu i do odrasle dobi – životu o kojem svjedoče kao proživljenom u skrivenoj tuzi i boli.
Prevencija ove vrste zlostavljanja i poučavanje o njoj odgovornost su odraslih.
Ključna je kvalitetna komunikacija s djecom koja je otvorena, odlučna, bez uvijanja i zastrašivanja i koja im pruža jasne smjernice o tome kako zadržati svoju sigurnost i prepoznati potencijalne opasnosti.
Pazimo, slušajmo svoju djecu.
Mjesec borbe protiv ovisnosti u Republici Hrvatskoj obilježava se u razdoblju od 15. studenog do 15. prosinca. Svake godine u navedenom razdoblju obilježavanje se provodi s ciljem upozoravanja cjelokupne javnosti na problem zlouporabe svih oblika sredstava ovisnosti a osobito droga, te se time nastoji potaknuti sve subjekte u društvu na aktivnu borbu protiv ovisnosti i zlouporabe droga poduzimanjem zajedničkih aktivnosti za uspješno suprotstavljanje ovom ozbiljnom problemu današnjice.
Ove godine smo o tom problemu razgovarali s učenicima 8. razreda te u suradnji s njima napravili pano gdje smo stavili neke njihove radove i misli. Evo što nam učenici poručuju:
„Nemojte „samo probat“, to rijetko kad ostane samo na probi. Nemojte pasti pod utjecaj vršnjaka, pušiti, piti i neke druge stvari samo kako bi bili cool.“
„Ovom porukom želim svima poručiti jednu stvar, nemojte uništavati samoga sebe. Što će vam droga, alkohol, cigarete ili tomu slično? Zašto to radite? Da možda ispadnete „face“ pred vršnjacima? Da li znate da iz dana u dan sve više i više kvarite sebe, svoj organizam, unosite otrov u svoje tijelo? Nemojte si to raditi! Stoga: PREKINITE SE TROVATI!“
„Alkohol, cigarete, droga, ne unose u život sreću. Stvaraju ovisnost, bolesti i brigu sve veću!“
„Razmisli dvaput prije nego doneseš neku lošu odluku!“
„Sad živi sad! Jednom si mlad, zato opojna sredstva ne koristi nikad, a ni tad!
Ti uzimaš drogu, ona uzima tebe! Dim više, minute manje!“