Interakcija s instalacijom „Niti znanja“
Autor: Maša Radovčić, 12. 11. 2024.
Zid školskoga hodnika ukrašava zanimljiva i kreativna instalacija autorice Marijane Valić i učenika naše škole u povodu Dana hrvatskih knjižnica! Knjižnice kao mjesto znanja, susreta i inspiracije Interakcija s instalacijom „Niti znanja“
Svaki učenik uzima nit vune i započinje na vrhu prvog stupca, birajući po jedan element iz svakog sljedećeg stupca prema svojim željama. Provuče svoju nit kroz male čavliće pored odabranih elemenata, povezujući svaki stupac šarenim putem. Slojevitost iskustava koja nastaje ovim "isprepletenim" efektom odražava šarenilo čitateljskih puteva, emocija i osobnih sklonosti svakog pojedinca.
Svaka nit, simbolizirajući jedno iskustvo ili doživljaj, doprinosi stvaranju "mreže" priča koja raste zajedno i stapa se u cjelinu. Kroz taj proces, naši izbori, misli i osjećaji oblikuju umjetnički vizualni rad – tkano djelo koje se razvija kao simbol zajedničkog odrastanja, učenja i međusobne podrške.
Na taj način, ovaj rad postaje „živa“ priča zajedničkog putovanja kroz svijet knjiga i čitanja, stvorena kroz povezivanje i dijeljenje.
Četiri vertikalna stupca:
Stupac 1: Emocije
Stupac 2: Žanrovi knjiga
Stupac 3: Čitateljske navike
Stupac 4: Omiljeni likovi ili autori
Elementi u svakom stupcu
Svaki stupac uključuje različite izbore koji odražavaju emocije, žanrove, čitateljske navike i likove/autore povezane s knjigama i čitanjem.
Stupac 1: Emocije
- Cilj: Učenici biraju emocije koje osjećaju ili žele osjetiti dok čitaju
- Elementi
- Avantura / Uzbuđenje
- Udobnost / Toplina
- Znatiželja / Čuđenje
- Empatija / Razumijevanje
- Inspiracija / Motivacija
- Misterij / Napetost
Stupac 2: Žanrovi knjiga
- Cilj: Učenici biraju svoj omiljeni žanr ili vrstu priča koje vole čitati
- Elementi
- Detektivske i istraživačke priče
- Sport i natjecanje
- Znanstvena fantastika
- Mitologija i legende
- Priče o super-junacima i herojima
- Priče o prirodi i životinjama
- Biografija / Autobiografija
Stupac 3: Čitateljske navike
- Cilj: Prikazati čitateljske navike i sklonosti učenika
- Elementi
- "Čitam za opuštanje."
- "Uživam čitati prije spavanja."
- "Volim kratke priče."
- "Volim duže romane."
- "Istražujem različite naslove."
- "Dijelim dojmove o knjigama."
- "Vodim čitateljski dnevnik."
Stupac 4: Omiljeni likovi ili autori
- Cilj: Spojiti učenike s likovima ili autorima koji su im važni
- Elementi:
- Hrvatski autori (npr. Ivana Brlić-Mažuranić, Zvonimir Balog)
- Međunarodni autori (npr. J. K. Rowling)
- Nezaboravni likovi (npr. Harry Potter, Greg Heffley)
- Inspirativne ličnosti iz biografija (npr. Nikola Tesla, Messi, Steve Jobs)
- Fiktivne životinje ili fantastična bića (npr. zmajevi, čarobne životinje)
- Marijana Valić
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |