OBILJEŽAVANJE DANA DAROVITIH UČENIKA U OŠ V. NAZORA - KRNICA
Autor: Maša Radovčić, 24. 3. 2013.
21. ožujka 2013. godine održalo se u školi više integriranih aktivnosti u povodu Dana darovitih učenika, Svjetskog dana voda i Svjetskog dana poezije, a predavanja i radionice održavali su uspješni učenici škole ciljanim skupinama, razredima i učiteljima.
Cilj je bio razvijanje pozitivnog stava prema darovitosti, bolje razumijevanje darovitih učenika kao učenika s posebnim potrebama, pružanje podrške aktivno kreirajući okružje te osiguranje uvjeta koji potiču na izvrsnost i kreativnost. Ovim aktivnostima nastoji se skrenuti pozornost o potrebi organiziranja sustavne brige za takve učenike i poslati poruku javnosti da su prava ove djece od izuzetne važnosti...
U povodu Dana darovitih pohvaljeni su svi učenici koji se bave izvannastavnim i izvanškolskim aktivnostima i učenici koji su na školskim i županijskim natjecanjima ostvarili zapažene rezultate, ali i ostvarili pravo sudjelovanja na državnim natjecanjima iz pojedinih područja.
Karla Peruško osvojila je prvo mjesto na županijskom natjecanju iz Tehničke kulture u kategoriji učenika sedmih razreda te time osigurala sudjelovanje na državnom natjecanju koje će se održati u Primoštenu.
Patrik Bolković je svojim literarnim radom Nevera u duši na županijskom LIDRANU predložen za državno natjecanje koje će se također održati u Primoštenu. Patrikov rad pohvaljen je i na natječaju Poj riči materinske.
Patrik Bolković sudjelovat će i u Školi stvaralaštva Novigradsko proljeće.
Školski list Pramaliće je u kategoriji novinarskih radova predložen za državno natjecanje u Primoštenu te je Uredništvo lista pohvaljeno za ovaj uspjeh.
Patrik Bolković osvojio je i prvo mjesto na županijskom natjecanju iz njemačkog jezika u kategoriji osmih razreda, a Tulia Škabić ostvarila je peto mjesto.
Učenik Maksimilian Peruško ostvario je četvrto mjesto na županijskom natjecanju iz matematike u kategoriji četvrtih razreda.
S obzirom da se u školi razvija učeničko stvaralaštvo i da se učenike potiče na aktivnosti koje nadilaze redovnu nastavu te da su navedeni učenici ostvarili zapažene rezultate u raznim područjima, u školi je dogovoren integrirani i interdisciplinarni dan u kojemu se omogućilo darovitim i ambicioznijim učenicima da oslobode svoje potencijale, ali i da potaknu druge učenike u uključivanje u jedan drugačiji nastavni dan. Polazište je bio Svjetski dan voda i Svjetski dan poezije koji se vremenski podudaraju s Danom darovitih.
Ovakav pristup omogućio je učenicima da s različitih stajališta i pristupa iskažu, predstave i osvijeste svoje poglede na značenje, simboliku, ulogu i problematiku vode istovremeno. Dominantna tema vode u Danu darovitih pokazala se dobrim poticajem u mogućnostima i promišljanjima različitih perspektiva njezine spoznaje, od znanstvene, empirijske i egzistencijalne pa do njezine simboličke, estetske i transcedentne spoznaje. Tim slijedom su učenici i održavali svoja predavanja.
Tako je Patrik Bolković, učenik osmog razreda, održao zanimljivo predavanje pod nazivom Suša u Istri kojim je ukazao na problem nestašice vode, kako se društvena zajednica suočava sa sušom, redukcija vode, požari... Patrik je u svom predavanju i prezentaciji naglasio kako je problem pitke vode jedan od vodećih svjetskih, ali i jedan od naših najvećih lokalnih problema. Svoje tvrdnje podastrio je brojnim činjenicama, prikupljanjima podataka, njihovom analizom, usporedbom i tumačenjima. U svoje predavanje i raspravu aktivno je uključivao i druge učenike, aktualizirajući problematiku s iskustvima učenika (prošloljetna krizna situacija s vodom, štednja vode, isključivanje iz mreže itd.). Patrik je ovo predavanje održao već u Pazinu za širu javnost, a u školi je temu prilagodio osnovnoškolskom uzrastu.
Karla Peruško, Ivana Kostešić, Deborah Catela , Anđela Knapić, Matea Išić i Sara Tomišić pripremile su i timski demonstrirale učenicima sedmog i osmog razreda teme pod naslovom Obnovljivi izvori energije i Voda u eksperimentima fizike i kemije. Učenice su demonstrirale više eksperimenata te njima navodile na zaključke (npr. hidrostatički tlak, zašto kukci mogu hodati vodom, igra ulja i vode, zašto je jaje dobro kuhati u slanoj vodi, kako utopiti limun, trikovi s vodom).
Učenik drugog razreda Bor Winkler održao je predavanje i zanimljivu prezentaciju pod nazivom Preživljavanje u prirodi. Borovo predavanje obuhvaćalo je snalaženje ljudi u prirodi, korist koju imamo od prirode s naglaskom na suživot čovjeka i prirode. Važan dio njegova predavanja odnosio se na to kako filtrirati vodu u prirodi da bi ona bila pitka (slamka, trava i ugljen).
Učenice Ivona Teković i Rita Bogati Pantelić održale su sat prirode i društva za učenike trećeg i četvrtog razreda pod nazivom Značenje vode za život ljudi. Ivona i Rita pripremile su plakate, listiće i druge zanimljive zadatke za „svoje učenike“ te su na zabavan i zanimljiv način zainteresirale sve učenike.
Učenici osmog razreda Patrik, Tulia, Anamarija i Ivan održali su prezentaciju pod nazivom Motivi vode u poeziji i Voda – izvor ideja u književnosti. Patrik Bolković je ujedno predstavio i proces nastajanja literarnih radova. Naglasili su da je voda nezaobilazan motiv u književnosti i, izdvajamo, "slike vode igraju značajnu ulogu kao metafora, ali su i središnje mjesto u samom životu. Voda je nestalna, njezina treperava površina poziva, a njezine dubine su tajanstvene i zastrašujuće.."
Na kraju je Patrik Bolković održao predavanje za učitelje i učenike osmog razreda pod nazivom Voda u životu kršćana te je u sadržaju svoga predavanja obuhvatio očistiteljsku i eshatološku ulogu vode. Zbog zanimljivosti teme i posebnosti njezina prezentiranja predloženo je da ovu temu Patrik održi za javnost, o čemu će naknadno uslijediti dogovori.
Na kraju nastave učenicima i učiteljima podijeljene su evaluacijske liste na koje su se bilježile ocjene predavanja, navodili prijedlozi, teme, sadržaji, nova promišljanja za sljedeći Dan darovitih.
Romana Percan
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |