Evaluacija Programa emocionalnog opismenjavanja
Autor: Vedrana Keteleš, 5. 3. 2018.
Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta u Rijeci provodi projekt Evaluacija programa emocionalnog opismenjavanja u kojemu sudjeluje i naša škola. Voditelj projekta je prof. dr. Vladimir Takšić, a suradnica na projektu dr. sc. Tamara Mohorić. Emocije su uključene u gotovo svaku našu aktivnost. Emocionalna inteligencija, uz ostale sposobnosti i osobine, predstavlja jedan od ključnih preduvjeta za ugodan suživot s drugim ljudima, ali i razumijevanje i prihvaćanje sebe samih.
Socio-emocionalne vještine sve se više prepoznaju kao iznimno važne za cjelokupan razvoj djeteta, njegovu prilagodbu, ponašanje pa i školski uspjeh. Posljednjih godina sve veći broj stručnjaka iz područja školske psihologije, uz akademsko postignuće, naglašava važnost razvoja djetetovih socijalnih i emocionalnih vještina kroz školovanje. Rezultati istraživanja govore da se socijalne i emocionalne kompetencije mogu naučiti kroz programe integrirane u školski kurikul (tzv. socijalno i emocionalno učenje, SEU). Takvi se programi čine učinkovitim načinom za smanjenje problematičnih ponašanja učenika i emocionalnih teškoća, dok istovremeno povećavaju socijalnu prilagodbu i potiču akademski uspjeh učenika. Utvrdilo se da je najefikasnije uvesti programe razvoja emocionalne inteligencije u dobi od 10 do 11 godina budući da tada mlade osobe ulaze u turbulentno razdoblje puberteta u kojem uviđaju potrebu razumijevanja i upravljanja svojim emocijama, a dovoljno su kognitivno zreli da mogu pratiti i razumjeti sadržaj tih programa.
Cilj je ovoga istraživanja bio provjeriti efekte provođenja Programa emocionalnog opismenjavanja na kognitivno, socijalno i emocionalno funkcioniranje učenika u razvojnoj fazi ulaska u adolescenciju.
U istraživanju su, prema zadanom planu aktivnosti, sudjelovali učenici 5. i 6. razreda ispunjavanjem nekoliko upitnika koji se odnose na njihove emocionalne vještine i sudjelovanjem u osam radionica koje su se održavale jedanput tjedno. Radionice je vodila školska psihologinja Jasminka Brlas, a na svakoj je obrađena jedna od osam zadanih emocionalnih riječi.
Podatci prikupljeni ovim istraživanjem koristit će za bolje razumijevanje razvoja socio- emocionalnih vještina kod djece te za razvoj i prilagodbu Programa emocionalnog opismenjavanja.
Stručna suradnica – psihologinja
Jasminka Brlas
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |