Učiteljske emocije i strategije emocionalne regulacije
Autor: Vedrana Keteleš, 5. 3. 2018.
Sudjelovanje učitelja i učiteljica naše škole u istraživanju Učiteljske emocije i strategije emocionalne regulacije: osobni i kontekstualni antecedenti i učinci na motivaciju, psihološku dobrobit i odnose s učenicima Učitelji i učiteljice naše škole sudjelovali su prošle školske godine u longitudinalnom istraživanju u sklopu projekta Učiteljske emocije i strategije emocionalne regulacije: osobni i kontekstualni antecedenti i učinci na motivaciju, psihološku dobrobit i odnose s učenicima koje provodi Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru a financira ga Hrvatska Zaklada za znanost. Voditeljica projekta je doc. dr. sc. Irena Burić.
Emocije su neodvojiv dio učiteljskog posla. Učiteljska profesija smatra se jednom od najstresnijih i emocionalno najzahtjevnijih profesija. Učitelji i nastavnici svakodnevno, tijekom poučavanja i u interakciji s brojnom djecom i odraslima, doživljavaju širok raspon pozitivnih i negativnih emocija. I dok su posljednjih nekoliko godina učeničke emocije postale nezaobilazan predmet istraživanja, znanstvene spoznaje o uzrocima i posljedicama emocija učitelja, kao važnim sudionicima obrazovnog procesa, još uvijek su nedostatne. Postojeća istraživanja o emocijama učitelja upućuju na važnost njihove uloge u poučavanju i odnosu s učenicima te profesionalnom i osobnom razvoju.
Cilj je ovog istraživačkog projekta istražiti koje emocije učitelji doživljavaju u relaciji sa svojom profesionalnom ulogom, koji su izvori i komponente tih emocija, koje strategije koriste kako bi regulirali doživljene emocije, istražiti osobne i okolinske karakteristike i aspekte te njihove učinke na psihološku dobrobit, fizičko zdravlje, radnu motivaciju, zadovoljstvo poslom, profesionalni stres i odnose s učenicima.
Sudjelovanjem u ovome istraživanju učitelji i učiteljice naše škole pridonijeli su aktualnim znanstvenim spoznajama na ovome području, objavljenim u diplomskim i znanstvenim radovima, za što je škola dobila Zahvalnicu.
Više o projektu možete doznati na web stranici projekta http://www.unizd.hr/psihologija/projekti/hrzz-hr
koja se redovito ažurira i na kojoj ćete u budućnosti moći pratiti novoobjavljene radove. Također, upućujemo vas i na web stranice Odsjeka za psihologiju Sveučilišta u Zadru.
Stručna suradnica – psihologinja
Jasminka Brlas
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |