« Veljača 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
DRUGI OBRAZOVNI MATERIJALI (radne bilježnice i ostali obrazovni materijali)
RAZREDNA NASTAVA (1. - 4. razred)
PREDMETNA NASTAVA (5. - 8. razred)
U petak 8. lipnja 2012. učenici šestih razreda imali su priliku upoznati povijest grada Vinkovaca na malo drugačiji način. Nakon pripremnih radnji vezanih uz organizaciju i provedbu terenske nastave koju smo dogovorili u učionici, dogovorili smo se s učenicima da najkasnije u 7. 45 minuta budu ispred ulaza škole. Učenici su tijekom petog i šestog razreda stekli određena znanja o općoj i nacionalnoj povijesti u starom i srednjem vijeku pa smo navedena znanja željeli iskoristiti kako bismo učenike na licu mjesta upoznali s lokalnom poviješću grada u kojem žive.
Kako bi nastava bila što zornija, odlučili smo se za terenski obilazak grada i objašnjavanje na licu mjesta. U pratnji profesora Ivana Krajinovića (6.c), Josipa Bebeka (6.a) i Milenka Zovka (6.b) učenici su krenuli prema staroj jezgri Vinkovaca. Terenska nastava je ostvarila korelaciju u nastavi povijesti i tjelesne i zdravstvene kulture budući da su učenici do predviđenih lokaliteta išli hodajući što je pomoglo boljoj tjelesnoj kondiciji učenika nenaviklih na duže šetnje.
Prva točka na kojoj smo se zaustavili i gdje su učenici upoznati s dugim kontinuitetom naseljenosti u Vinkovcima i s granicama antičkih Cibala bila je pored zgrade burze. Ovdje je dogovoreno i da će sva tri razreda na kraju izabrati trI predstavnika te ćemo na kraju terenske nastavE provjeriti koji razred je najbolje zapamtio prezentirano.
Druga zaustavna točka bila je u Malom parku na Meraji gdje su učenici upoznati s veličinom i imenom naselja koje je na tom mjestu nastalo u srednjem vijeku. Učenicima je ukazano i na najstariju zgradu u Vinkovcima i na umjetnički stil u kojem su crkve na Meraji izgrađene.
Treća točka bila je pored zgrade nekadašnje Name. Ovdje su učenici upoznati s mjestom na kojem je iskopano srebrno posuđe zakopano u IV. stoljeću koje je nedavno izazvalo veliku medijsku pozornost svih državnih medija. Budući da je još uvijek vidljivo mjesto te ostave učenici su za isto pokazali veliko zanimanje. Na istom mjestu učenicima je ukazano i na Hotel Slavonija na čijem mjestu je pronađen i najstariji indoeuropski kalendar na posudi Oriona.
Četvrta i posljednja točka gdje su učenici upoznati s poviješću Vinkovaca bila je u Velikom parku ispred crkve svetih Euzebija i Poliona. Učenici su ovdje naučili kome je i zašto posvećena najveća crkva u Vinkovcima te kada je i u kojem umjetničkom stilu izgrađeno središte Vinkovaca.
Nakon što je profesor Zovko završio s predavanjem učenici su pokazali živo zanimanje za najavljenu provjeru dubine zapamćenih sadržaja. Sva tri razreda su izabrala svoje predstavnike. Predstavnici 6.a razreda bili su Josip Gerin, Mirna Turščak i Marina Ivoković. Predstavnici 6. b razreda bili su Borna Miklošević, Antonija Dražić i Mihael Nikić, a predstavnici 6.c razreda bili su Marin Bosančić, Barbara Trehub i Iva Vrdoljak. Predstavnici sva tri razreda pokazali su izuzetno veliko znanje što svjedoči da su sa zanimanjem pratili izlaganja na terenu. Nakon neizvjesne borbe najviše znanja pokazali su učenici 6.c razreda koji su na taj način izborili pluseve za cijeli razred.
Nakon odmora od 15 minuta, koji su učenici iskoristili za druženje u parku i odlazak na sladoled, zaputili smo se prema školi. Kroz razgovor s učenicima saznali smo da im se ovakav način nastave jako svidio, kako zbog opuštenije atmosfere, tako i zbog aktualizacije u nastavi i međurazrednog natjecanja. Učenici su izrazili želju za češćim učenjem izvan učionice, a zbog izrazito pristojnog ponašanja, pridržavanja ranijih dogovora i velike usvojenosti nastavnih sadržaja isto smo im i obećali.
Milenko Zovko, prof.
Provjera znanja na otvorenome