« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
UPITNIK ZA UČITELJICE RN - REZULTATI
UPITNIK ZA RODITELJE- REZULTATI
UPITNIK ZA UČENIKE - REZULTATI
UPITNIK ZA UČITELJE PN - REZULTATI
UPITNIK ZA STRUČNU SLUŽBU I RAVNATELJICU - REZULTATI
Učenici sedmog razreda su razgovarali na satu hrvatskog jezika o tome kako i danas ima djece koja su zlostavljana iscrpljujućim radom u rudnicima . Poticaj za raspravu na tu temu bio je internetski članak „Užas u Tanzaniji“ gdje piše da je u rudnicima Tanzanije na iskopavanju zlata uključeno mnogo djece koja često ostaju u rudnicima i do 24 sata neprekidno. U članku između ostalog stoji:
„U rudnicima su djeca izložena višestrukim prijetnjama: ozljeđivanjem alatom i urušavanjem jama, udisanjem prašine te trovanjem živom koja se koristi za separaciju zlata...
Tanzanija je četvrti afrički proizvođač zlata s izvozom u prvom semestru 2013. 1,8 milijarde dolara. Zlato, koje se najviše izvozi u Saudijsku Arabiju, Britaniju, Kinu, Južnu Afriku i Švicarsku, glavni je izvor deviznih priljeva te zemlje.
HRW proziva tanzanijsku vladu jer je ta zemlja potpisnica međunarodnih sporazuma u kojima stoji da je rad djece u rudarstvu jedan od najtežih oblika dječjeg rada i traži inspekciju rada u rudnicima.“ (...)
Učenici su raspravljali o zanemaranim dječjim pravima te iskazali svoje mišljenje i stav, usmeno i pismeno, prema nasilju nad djecom.
Izdvajam neka razmišljanja:
„Smatramo da bi svako dijete trebalo biti zadovoljno i sretno u društvu u kojem živi i trebalo bi posjedovati određeni stupanj obrazovanja kako ga okolina ne bi iskorištavala.“ (Anđelika Licul i Nino Udovičić)
„U Hrvatskoj djeca imaju svoja prava i ne smiju raditi dok nisu punoljetna. Ne smije ih se iskorištavati. Postoje podaci da su djeca radila i u rudnicima na području Labina i okolice. O tome je pisala i slavna Giuseppina Martinuzzi. ( Jasmina Čolić i Laura Stanković)
„U nekim zemljama još i danas djeca nisu slobodna, a zabranjeno im je školovanje.“
(Emilio Vidas Celestin, Gabriel Golja)
Tako je naš sat hrvatskog jezika bio jedan od oblika Građanskog odgoja u kojem nam je cilj bio osvješćivanje učenika da pozitivno reagiraju na bilo kakav oblik zanemarivanja Konvencije o pravima djeteta.
Suzana Cvijić-Jeremić, prof.