preskoči na sadržaj
Vijesti

ČITAMO MI, U OBITELJI SVI!

Razvijene čitalačke vještine ključne su za školski uspjeh, ali i razvoj svih drugih vrsta pismenosti. Novija i sve brojnija istraživanja o čitanju i knjigama pokazuju poražavajuće rezultate tj. djeca i odrasli sve manje čitaju ili uopće ne čitaju jer smatraju da to nije korisno i potrebno.
Nakon što djeca nauče čitati treba im ponuditi raznovrsnu literaturu kako bi stvarali navike čitanja, čitali iz znatiželje, zabave i ugode. Kako bismo ostvarili navedeni cilj te povećali interes za čitanje, OŠ Vladimira Vidrića Kutina uključila se u nacionalni projekt za poticanje čitanja Čitamo mi, u obitelji svi! koji je pokrenula Hrvatska mreža školskih knjižničara.


U projekt su, osim učenika, uključeni i roditelji kao i ostali članovi obitelji od kojih smo zatražili i dobili potporu većine da pet dana provedu u zajedničkom čitanju sa svojom djecom. Školska knjižničarka, Nataša Šporčić, pripremila je knjižnične naprtnjače s 8 knjiga iz različitih područja. Neke su knjige namijenjene roditeljima, neke djeci, a neke za zajedničko čitanje. Projekt se provodi s učenicima trećih razreda tijekom drugog polugodišta šk. god. 2011./2012. na način da svakog petka jedno dijete ponese naprtnjaču kući, a u srijedu ju vraća, zapisuje dojmove u bilježnicu te ih iznosi pred razredom.
Na takav se način roditeljima skreće pozornost na važnost svladavanja tehnike čitanja, motivira ih se i upućuje kako da pomognu svojoj djeci, ali i senzibilizira za suradnju sa školskom knjižnicom i knjižničarom.
Financijsku potporu projektu dao je Grad Kutina koji je osigurao kupnju knjiga, a podržao ga je i Koordinacijski odbor Kutina - grad prijatelj djece s idejom da se proširi i na ostale kutinske osnovne škole u školskoj godini 2012./2013.
Prve reakcije djece i roditelja su zadovoljavajuće i ohrabrujuće. Zapisali su kako su za boravka naprtnjače u obitelji više čitali i provodili više vremena zajedno, a manje gledali televiziju i koristili računalo, pohvalili su izbor knjiga, dobili ideje kako pomoći djeci u učenju te predložili da se projekt nastavi i u četvrtom razredu, naravno, s novim knjigama. Iako kod dijela roditelja postoji nezainteresiranost i nerazumijevanje, nadamo se da će ovakve reakcije biti poticaj da postanu aktivni sudionici ovoga projekta.
Hoće li neki promijeniti svoje čitalačke navike? Ovisi o njima samima. Ovo je jedan od načina kako vrijedi pokušati i odlučiti se za cjeloživotno učenje.

Tekst i fotografije:
Nataša Šporčić, prof. i dipl. knjižničar

 



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Marija Velcl   datum: 24. 2. 2012.




preskoči na navigaciju