« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Upisi u srednje škole
Odluka o upisu učenika u 1. razred srednje škole u školskoj godini 2024./2025.
INFORMACIJE O SUSTAVU e-Dnevnik
Od početka šk.god. 2015./2016. u našoj školi se uvodi sustav e-Dnevnik. S ciljem što boljeg upoznavanja učitelja, stručnih suradnika, učenika i roditelja s novim sustavom vođenja pedagoške dokumentacije i novim načinima uvida roditelja u uspjeh učenika u prilogu donosimo upustva za sve učesnike novog sustava.
U OŠ Zadarski otoci – Zadar po četvrti put započeo je projekt poticanja čitanja Čitamo mi, u obitelji svi. Projekt je 2011. godine pokrenula Hrvatska mreža školskih knjižničara i otada se broj uključenih škola u Republici Hrvatskoj iz godine u godinu povećava.
U ovom petom ciklusu u Republici Hrvatskoj sudjeluje ukupno 138 knjižničara, 148 škola, 296 razreda i 5118 učenika. OŠ Zadarski otoci sudjeluje u projektu s učenicima trećih razreda. Radi se o projektu koji promiče i potiče čitanje u obitelji s ciljem osvješćivanja važnosti razvoja čitalačke vještine koja je nužna za razvoj svih drugih pismenosti, ističe nezamjenjivost roditelja koji su tijekom svih nižih razreda najbolji uzor svojoj djeci u čitanju te ih se senzibilizira za sklonost školskoj knjižnici i školskom knjižničaru koji aktivno pridonosi razvoju čitalačkih sposobnosti. Projekt koordinira školska knjižničarka Dejana Kurtović iz IV. osnovne škole Bjelovar, a u OŠ Zadarski otoci provodi ga knjižničarka Mišela Nežić.
U ovoj školskoj godini imamo pet trećih razreda u projektu, a to bi značilo da u projektu sudjeluje 118 učenika plus članovi njihovih obitelji! To je izuzetno važan broj jer u projekt nitko nije uključen protiv svoje volje niti je sudjelovanje u projektu bilo obvezno. Krajem kolovoza, na malom radnom sastanku u školskoj knjižnici, okupile su se učiteljice iz aktiva trećih razreda Renata Grgurević, Željka Diklan, Anamarija Botica Miljanović, Nina Matacin i Marija Ramov. Tom prilikom knjižničarka je predstavila projekt, ciljeve i faze te su one prepoznale važnost i iznimnost ovog projekta koji donosi mnogo dobroga i učenicima, i njihovim obiteljima, i školi, tj. školskoj knjižnici. Osim njih, i ravnatelj Davor Barić podržao je projekt i odobrio provođenje i za ovu nastavnu godinu pa je škola sama financirala kupnju knjiga i ostale troškove u provođenju. Nakon toga, uslijedio je roditeljski sastanak na kojem je knjižničarka roditelje upoznala s projektom. Roditeljski sastanak je zapravo bio odlučujući jer su roditelji procjenjivali i odlučivali žele li sa svojom djecom sudjelovati u projektu i na taj način im ukazati na važnost čitanja i stvaranja kulture čitanja, posjećivanja školske knjižnice. Gotovo svi učenici sudjeluju u projektu, a to znači da su roditelji itekako svjesni koliko dobro čine za budućnost svoje djece podržavajući ih u usavršavanju tehnike čitanja. To je i njihova dobra volja jer sudjelovanje nije bilo obvezno, a oni su ipak željeli sudjelovati. Zapravo, to znači puno više jer osim što žele podržati svoju djecu u čitanju, roditelji žele s njima provesti vrijeme uz knjigu, družeći se sa svojom djecom, razgovarati s njima o pročitanom, komentirati i razmjenjivati mišljenja o knjigama. Na taj način im šalju najljepšu od svih poruka: Važan/na si mi, jako mi je lijepo s tobom provoditi vrijeme, zanima me što čitaš, što te zanima i kako razmišljaš. Najbolje poticaje od svih dijete ipak dobiva od svojih roditelja.
Tako je u petak 6. studenog započeo projekt s pet ruksaka za pet trećih razreda, a u svakom ruksaku nalazi se osam knjiga i Bilježnica dojmova. Knjige su različitog žanra i sadržaja (carstvo dječjih priča, stripovi, beletristika za odrasle članove obitelji, slikovnice, mali istraživači, priručnici za odgoj, slobodno vrijeme uz knjigu, etno - priče, mitovi, legende i povijest). Svakog petka izvlači se ime jednog učenika koji ruksak odnosi u svoju obitelji, a zatim ga u srijedu vraća u školu gdje pred razredom prepričava i čita svoj dojam o projektu i vremenu koje je proveo s knjigama u svojoj obitelji. Na kraju projekta bira se najljepši dojam, šalje se koordinatorici i komisija od svih poslanih dojmova iz cijele Hrvatske nagrađuje najljepši. Također, tiska se i publikacija s dojmovima i pjesmama o projektu.
Hoće li se možda promijeniti navike čitanja u obiteljima, ostaje na njima. No školski knjižničari ih motiviraju da kroz pet dana iskušaju model koji pridonosi još većem zbližavanju u obitelji i stvaranju navike i kulture čitanja.
KOMENTARI RODITELJA IZ PROJEKTA 2011./2012.
-Dugo smo iščekivali naprtnjaču s knjigama, ali „nemilosrdni“ ždrijeb nas je ostavio za kraj projekta. S oduševljenjem pozdravljam projekt „Čitamo mi, u obitelji svi“ jer smatram da je nužno poticati čitanje i izvan lektirnog programa, i ovo je namjenom izvrstan način motivacije među učenicima. Izbor knjiga za djecu i ostatak obitelji je izvrstan s obzirom da ste morali zaintrigirati raznovrsnu populaciju. Naravno, pročitali smo sve i nadam se da će i u budućnosti biti sličnih projekata. Hvala!
-Projekt „Čitamo mi, u obitelji svi“ jako nam se svidio. Trebalo bi češće provoditi takve projekte. Sve pohvale inicijatorima, učiteljima, knjižničarima i našoj djeci. Čitajmo što više svi zajedno!
-Projekt je u našoj obitelji u potpunosti uspio. Proveli smo nekoliko lijepih dana čitajući, komentirajući i zabavljajući se zajedno. Nadamo se da ćemo i dalje nastaviti s ovakvim obiteljskim druženjima bez televizije uz dobru knjigu!
IZ BILJEŽNICE DOJMOVA 2014./2015.
U petak sam dobila ruksak s knjigama. Imala sam veliku temperaturu svaki dan. Mama, braco i ja čitali smo svaki dan pa mi je bilo lakše što sam bolesna. Brat mi je čitao Otkrij zašto ne bi želio biti polarni istraživač. Bilo mi je smiješno i drago što mi čita jer je to prvi puta da mi čita. Mama je čitala Čudesno tijelo i roman Jesam li se zaljubila. Ona uvijek puno čita i meni je uvijek čitala i kad sam bila mala. Baš sam bila radosna što se družimo i čitamo. Ja sam čitala strip Viki i Niki, a Bijeli slon nisam stigla do kraja jer me temperatura umorila. Imam disleksiju i teže čitam, ali se trudim da što više čitam. Bili su mi ovo najljepši dani bez obzira što sam imala temperaturu i sve me boljelo.
IVANA DONATA GULIĆ, 3.c u školskoj godini 2014./2015.
PJESMA O PROJEKTU 2014./2015.
ČITANJU NIJE KRAJ!
Svakog petka o ruksaku sanjam
I dobijem ga baš taj petak
Kad mu se najmanje nadam.
Prošlog je petka u moj dom ruksak stigao
I sve do ponedjeljka nitko ga nije sa stolice podigao.
Ovaj je vikend moja Prva sveta pričest bila
Toliko priprema, uzbuđenja i slavlja
Da je ruksak u drugi plan bacila.
Nedjelja je prošla i novi tjedan kreće
I moj crni ruksak sad puca od sreće!
Knjige vadimo ja, mama i tata
Naravno, u ruksak zaviruje
I glava mog malog brata.
Čitamo redom sad knjige mi
Od papira izrađujemo razne oblike
Zmajeve, žabe, ptice
I stvaramo nove slike.
Stvarno je poseban ruksak taj
I nakon ove srijede
U mom domu čitanju nije kraj!
LUCIJA ŠPRALJA, 3. b u projektu Čitamo mi, u obitelji svi 2014./2015.