preskoči na sadržaj

Osnovna škola Zadarski otoci Zadar

Login
Brojač posjeta
Ispis statistike od 23. 5. 2011.

Ukupno: 718169
Ovaj mjesec: 8946
Ovaj tjedan: 959
Danas: 53
Školski list

Prvi broj školskog lista OZ izašao je u rujnu 2015.

Tražilica
Kalendar
« Srpanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
Prikazani događaji

Anketa
Kako vam se sviđa web www.skole.hr?




 

Mikrobit – pomoć u vrednovanju učenika

Često u nastavi želimo brzo vidjeti koliko naši učenici znaju i zapisati njihove rezultate radi kasnije obrade.  Postoje razni načini da se takav posao izvrši.  Mikrobit nam može puno olakšati jednu takvu provjeru i ubrzati je. Napravio sam programe za mikrobitove koje možete slobodno koristiti. Sada ću opisati kako se jedna takva provjera može napraviti koristeći mikrobitove.

Svaku učenik bi dobio svoj Mikrobit kojim bi odgovarao na pitanja. Ta pitanja mogu biti tijekom cijelog sata, na početku sata ili na kraju sata, svejedno. Najbolje je napraviti prezentaciju s pitanjima ili ta pitanja napisati na ploči. Svako pitanje je tipa A i B, znači učenici mogu dati odgovor A ili odgovor B. Svi njihovi odgovori se automatski spremaju na učiteljev Mikrobit i na njihov vlastiti Mikrobit radi usporedbe, kasnije, ako bude potrebno. Učiteljev Mikrobit daje ocjenu svakom učeniku na temelju primljenih odgovora.

Na ovaj način učitelj lako i brzo dobije uvid u znanje svakog učenika i to mu može pomoći u vrednovanju znanja učenika i planiranju nastave.

Na kraju ovog teksta možete skinuti program za učiteljev mikrobit i program za učenikov mikrobit.

Što je potrebno?

Svaki učenik treba imati svoj mikrobit zajedno s baterijom i učitelj treba imati svoj mikrobit s baterijom. Učitelj samo jednom, npr. na početku školske godine, treba prebaciti program za učenike na njihove mikrobitove. Učenici ne trebaju znati raditi s mikrobitovima, dovoljno je da znaju stiskati tipke A i B.

Kako Mikrobit radi?

Učiteljev mikrobit i mikrobitovi od učenika komuniciraju putem radio signala. Učitelj pritiskom na tipke A i B skupa dopušta učenicima da odgovore na pitanje, da ne dođe do grešaka. Učenici pritiskom na tipke A i B odgovaraju na pitanja, odgovori radio signalom dolaze do učiteljevog mikrobita i tamo se spremaju za daljnju obradu.

Uređivanje programa za učitelja

Ovo treba napraviti za svaki novi set pitanja. Učitelj treba znati osnovno o radu s mikrobitom, napraviti i staviti najjednostavniji program na mikrobit. Treba otvoriti ovaj URL, te metodom povuci-ispusti (eng. drag-and-drop) učitati program koji se nalazi u privitku. Potom treba pronaći „puzlicu“ kao na sljedećoj slici i unijeti točne odgovore. Potom treba spremiti program na svoj Mikrobit.

Uređivanje mikrobitova za učenike

Ovo treba napraviti samo jednom za svaki Mikrobit i potom obavezno jasno obilježiti taj Mikrobit rednim brojem, npr na početku školeske godine. Isto kao program za učitelje treba program za učenika učitati u uređivaću koda koji se nalazi na ovom URL-u i treba promijeniti one dvije puzlice na slici ispod, na način da za učenika pod rednim brojem 1 treba staviti a na 1, b na 2, potom spremiti taj program na njegov mikrobit; za učenika pod rednim brojem 2 treba staviti a na 3, b na 4, potom spremiti taj program na njegov mikrobit; … za učenika pod rednim brojem 10 treba staviti a na 19, b na 20, potom spremiti taj program na njegov mikrobit;….

Hodogram aktivnosti

Primjer rada u mom razredu

Predmet je bio informatika, napravio sam prezentaciju od 5 pitanja koju sam im prezentirao na kraju sata u sklopu ponavljanja nastavne jedinice da vidim koliko su učenici naučili. Dobivene rezultate sam brzo analizirao mikrobitom, tj. vidio sam koliko mi je koji učenik imao točnih odgovora i to sam koristio za bolju pripremu sljedećeg sata.

Ograničenja

Za sada program radi samo za 5 pitanja u kojima možemo dati odgovor A ili B, međutim spretan informatičar bi ga lako mogao nadograditi da radi za više pitanja i da se mogu npr. dati i odgovori C i D.

Zaključak

Ovakav način bi trebao poslužiti učitelju bolji uvid u znanje u razredu i onda na temelju toga planirati sljedeće korake u svom radu. Npr. u poučavanju obratiti veću pažnju na učenike koji su ostvarili slabije rezultate.

preskoči na navigaciju