« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Poštovani roditelji,
na donjim linkovima nalaze se prezentacije sa Vijeća roditelja koje je održano 26. ožujka 2024. godine.
Didaktičke igračke u razrednoj nastavi
U današnjem dinamičnom svijetu obrazovanja, didaktičke igračke igraju ključnu ulogu u procesu učenja. Pitate se zašto? Saznat ćete čitajući dalje.
Što su didaktičke igračke?
Didaktičke igračke su igračke koje potiču učenje i razvoj određenih vještina. Svrha im nije samo zabava, već obrazovanje kroz igru, što je daleko više od običnog igranja. Za razliku od tradicionalnih igračaka, koje su prvenstveno usmjerene na zabavu, didaktičke igračke kombiniraju elemente zabave i obrazovanja, pružajući djeci jedinstvenu priliku za razvoj kroz igru.
Zašto su didaktičke igračke važne u razrednoj nastavi?
Didaktičke igračke su iznimno važne u razrednoj nastavi iz nekoliko ključnih razloga.
Poticaj za aktivno učenje: Didaktičke igračke potiču djecu na aktivno sudjelovanje u procesu učenja. Umjesto da samo pasivno slušaju informacije, djeca su angažirana i potaknuta da istraže, otkriju i razumiju koncepte na svoj način. To aktivno učenje može pomoći u jačanju razumijevanja i zadržavanju informacija.
Razvijanje vještina rješavanja problema: Mnoge didaktičke igračke su dizajnirane da potiču razmišljanje i rješavanje problema. Djeca se suočavaju s izazovima i poteškoćama koje trebaju prevladati, što im pomaže u razvijanju kritičkog razmišljanja i vještina rješavanja problema.
Unapređenje socijalnih i emocionalnih vještina: Potiču djecu na igru u grupi, što im pomaže u razvijanju socijalnih vještina. Također, neke igračke mogu pomoći djeci u razumijevanju i upravljanju vlastitim emocijama.
Poticanje kreativnosti: Mnoge didaktičke igračke potiču kreativnost i maštu. Djeca mogu koristiti materijale na različite načine, stvarati nove ideje i izražavati se kroz igru.
Podrška individualiziranom učenju: Omogućavaju učiteljima da prilagode učenje svakom djetetu. Različite igračke mogu podržati različite stilove učenja, a učitelji mogu koristiti materijale za poticanje određenih vještina i oblasti razvoja.
U konačnici, didaktičke igračke su važan alat u razrednoj nastavi koji potiče aktivan, angažiran i personaliziran pristup učenju.
Vrste didaktičkih igračaka i njihova primjena
Postoje brojne vrste didaktičkih igračaka, a svaka od njih unapređuje određene vještine i oblike učenja. Evo nekoliko primjera:
Kognitivne igračke
Kognitivne igračke su one koje potiču mentalni razvoj. To uključuje slagalice, igračke za sortiranje, logičke igre i igračke s brojevima i slovima. Kroz korištenje ovih igračaka, djeca razvijaju sposobnosti rješavanja problema, razmišljanja i logičkog zaključivanja.
Motoričke igračke
Motoričke igračke stimuliraju razvoj finih i grubih motoričkih vještina. Ovo uključuje igračke za slaganje, igračke za kretanje poput lopti ili tricikala, i igračke koje potiču precizne pokrete.
Socijalne igračke
Socijalne igračke unapređuju interakciju i suradnju s drugima. Ove igračke uključuju igre koje zahtijevaju timski rad, lutke i igračke za ulogu koje potiču djecu na igru s drugima i razvijanje socijalnih vještina.
Kreativne igračke
Kreativne igračke stimuliraju maštu i kreativnost. To uključuje umjetničke i zanatske materijale, glazbene igračke, konstrukcijske setove i igre uloga.
Svaka od ovih vrsta didaktičkih igračaka ima svoju funkciju i primjenu u razrednoj nastavi.
Prednosti korištenja didaktičkih igračaka u nastavi
Razvijanje različitih vještina: Didaktičke igračke omogućuju djeci da razvijaju različite vještine - od motoričkih i kognitivnih do socijalnih i emocionalnih. Kroz interakciju s igračkama, djeca uče o svijetu oko sebe, stječu nove vještine i poboljšavaju one koje već posjeduju.
Poboljšanje koncentracije: Didaktičke igračke mogu potaknuti djecu na fokusiranje i pažnju, što je ključno za učenje. Kroz igru, djeca se mogu naučiti koncentrirati na zadatak do njegova završetka.
Stimulacija kreativnosti: Igračke poput blokova za gradnju, lutaka ili umjetničkih setova potiču kreativno izražavanje. Kroz ovu vrstu igre, djeca mogu razvijati svoju maštu i kreativno razmišljanje.
Razvijanje socijalnih vještina: Mnoge didaktičke igračke potiču igru u grupi, što može pomoći djeci u razvijanju socijalnih vještina. Djeca uče o suradnji, dijeljenju, pregovaranju i drugim socijalnim interakcijama.
Pružanje praktičnog učenja: Omogućuju djeci da uče na praktičan i konkretan način. Kroz interakciju s igračkama, djeca stječu praktično razumijevanje koncepta i ideja.
Poticanje samostalnosti: Kroz igru djeca mogu razvijati samopouzdanje i samostalnost. Uče kako donijeti odluke, riješiti probleme i preuzeti kontrolu nad svojim učenjem.
Pružanje zabave u učenju: Konačno, didaktičke igračke čine učenje zabavnim.
Zaključak
Uz sve ove prednosti, jasno je zašto su didaktičke igračke tako cijenjene u nastavi. One pružaju djeci bogato, angažirano i zabavno iskustvo učenja koje nadmašuje tradicionalne metode.
S obzirom na sve prednosti didaktičkih igračaka, jasno je zašto su one nezamjenjiv dio razredne nastave. Poticanje djece na učenje kroz igru može im pomoći da razviju ljubav prema učenju, što je nešto što će im koristiti tijekom cijelog života.
Jeste li ikada čuli za abakus? Ako niste, abakus je jednostavan alat koji se koristi za izvođenje matematičkih operacija. Zapravo, to je jedan od najstarijih alata za računanje na svijetu!
Povijest abakusa
Abakus potječe iz drevne Kine i koristio se tisućama godina prije nego što su izmišljeni kalkulatori i računala. Fascinantno, zar ne? Možete zamisliti koliko su ljudi morali biti kreativni da bi izumili takav alat!
Kako funkcionira abakus?
Abakus funkcionira na principu premještanja perli duž okomito postavljenih šipki ili žica. Svaka šipka na abakusu predstavlja određeni broj, a svaka perla na šipci predstavlja određenu vrijednost.
Osnovni princip rada abakusa
Na tradicionalnom abakusu, poput kineskog suanpana ili japanskog sorobana, obično ćete vidjeti više šipki, a svaka šipka predstavlja određeni broj. Šipka najdalje desno predstavlja jedinice (brojeve od 1 do 9), sljedeća šipka lijevo predstavlja desetice (10 do 90), zatim stotine (100 do 900), tisućice itd.
Na svakoj šipci postoji pet perli ispod prečke i dvije perle iznad prečke. Perle iznad prečke predstavljaju petice (5, 10, 15 itd.), dok perle ispod prečke predstavljaju jedinice (1 do 4).
Da bi se izvršila matematička operacija, perle se pomiču prema sredini abakusa. Na primjer, da biste dodali broj 7, pomicali biste dvije perle prema gore na šipci jedinica (što bi predstavljalo broj 2), a zatim biste pomaknuli jednu perlu prema dolje iznad prečke (što predstavlja broj 5). Zbroj ovih perli bi bio 7.
Oduzimanje, množenje i dijeljenje na abakusu
Oduzimanje se obavlja slično dodavanju, ali perle se pomiču u suprotnom smjeru. Za množenje i dijeljenje koriste se složenije tehnike, ali princip je isti - perle se pomiču duž šipki da bi se predstavile vrijednosti.
Abakus može izgledati zastrašujuće na prvi pogled, ali s malo prakse, može postati vrlo efikasan alat za brzo i točno izvođenje matematičkih operacija.
Prednosti korištenja abakusa za djecu
Korištenje abakusa može pomoći djeci da razviju mentalnu aritmetiku. Znate li što je najbolje? To ne samo da poboljšava njihove matematičke vještine, već također pomaže u poboljšanju memorije i koncentracije.
Da, to je točno! Korištenje abakusa zahtijeva fokus i koncentraciju. To može biti izvrsna vježba za djecu kako bi se poboljšala njihova sposobnost koncentracije.
Osim toga, abakus može pomoći u razvijanju logičkog razmišljanja kod djece. Razumijevanje kako se brojevi pomiču i međusobno djeluju na abakusu može potaknuti djecu na razmišljanje o problemima na logičan i strukturiran način.
Savjeti za roditelje
Ako želite uključiti abakus u učenje svog djeteta kod kuće, postoje neki praktični savjeti koje biste trebali imati na umu. Prvo, budite strpljivi. Naučiti koristiti abakus može biti izazov za djecu. Drugo, pružite im dovoljno vremena za vježbanje. I na kraju, ali ne manje važno, činite učenje zabavnim!
Pročitaj više nastavku prednostima abakusa za djecu.
Zaključak
Abakus je moćan alat koji može pomoći djeci da usvoje matematičke vještine, poboljšaju koncentraciju i razviju logičko razmišljanje. Bez obzira na to koristite li ga kao dodatak formalnom obrazovanju ili kao dio kućnog učenja, abakus može biti ključ za uspjeh vašeg djeteta u matematici.
Lako je ušetati u trgovinu i kupiti gotovi plastelin. Ta radnja uzet će vam nekoliko minuta. No, jeste li znali da je za izradu domaćeg plastelina potrebno jednako toliko vremena? Doduše, i malo više suđa i nereda, ali to ćemo zanemariti!
ZAŠTO JE PLASTELIN DOBAR ZA DJECU?
Osim što pruža mnoštvo zabave igra s plastelinom ima utjecaja na razvoj djece. Možda i više nego što roditelji misle. Neki primjećuju samo nered, mrvice plastelina zalijepljene na podu, zamrljanu odjeću – a ne znaju da plastelin ima mnogo više vrlina nego mana.
PREDNOSTI PLASTELINA:
ŠTO SE SVE MOŽE RADITI S PLASTELINOM?
Dopustite djeci da potpuno slobodno dodiruju plastelin, neka svojim malim prstićima stišću, gnječe i valjaju plastelin. Za početak im nemojte ponuditi oblike i pomagala pomoću kojih bi mogli lakše raditi, njihovi prsti i dlanovi sav su alat koji im je potreban! Neka rolaju i valjaju dlanovima, na taj način uče kontrolirati jačinu dodira.
KAKO NAPRAVITI DOMAĆI PLASTELIN?
Lako! Svi potrebni sastojci vrlo vjerojatno se već nalaze u vašoj kuhinji. Pronašli smo niz recepata kako izraditi plastelin kod kuće, neki uključuju kuhanje, neki ne. Mi smo se odlučili podijeliti s vama ovaj zaista jednostavan i jeftin recept.
POTREBNI SASTOJCI:
POSTUPAK IZRADE DOMAĆEG PLASTELINA
U većoj posudi pomiješamo suhe sastojke, dodamo 2 žlice ulja, čašu vode te na kraju jestivu boju u koju želimo obojiti svoj plastelin. Miješamo mikserom dok ne dobijemo glatku i ljepljivu smjesu. Na laganoj vatri smjesa će se polako početi pretvarati u plastelin ( uz stalno miješanje ) te postajati sve tvrđa. Nakon nekoliko minuta hlađenja, smjesa je spremna za oblikovanje!
Postupak ponoviti i dodavati boje koje želimo. Od ove količine sastojaka dobije se poprilično velika smjesa za oblikovanje pa je moguće i prepoloviti navedene doze po potrebi.
USPOREDBA DOMAĆEG I KUPOVNOG PLASTELINA
Količina dobivenog plastelina u jednoj boji svakako je mnogo veća od pakiranja kupovnog plastelina. No, smjesa se može i napraviti u bijeloj boji pa kasnije dodavati ostale boje u manje dijelove. To je prednost što se tiče isplativosti. Ipak, domaći plastelin ima nekoliko loših karakteristika u usporedbi s kupovnim. Na prvom mjestu to je kvaliteta izrađenih oblika; kupovni plastelin mnogo je lakši za oblikovanje, čvršći je, ne mrvi se, ne suši i nije ljepljiv. Boje, iako vrlo slične, jasnije su i intenzivnije. Unatoč tome, dobiveni domaći plastelin jako je dobra i opasna konkurencija kupovnom.
ZAKLJUČAK:
Djeca jako vole raditi s plastelinom. Lako je, zabavno, zanimljivo, a pritom i vrlo važno za njihov razvoj.
Odlučite li se za izradu domaćeg plastelina pripremite se na nered, ali i nezaboravnu uspomenu za svoje dijete! Ako ste ipak za kupovinu plastelina u trgovini, to vas ne čini lošijim roditeljem. Najvažnije je da djeca upoznaju plastelin, rade s njim i naravno, dobro se zabavljaju!
Video radionicu o izradi domaćeg plastelina možete pogledati na stranici.
TABLICA MNOŽENJA
Tablica množenja jedno je od težih matematičkih gradiva s kojim se djeca suočavaju u nižim razredima osnovne škole. Zapravo, ona i nije tako teška koliko je u djecu ( već i prije polaska u školu ) usađen strah od nje. Učitelj, ali i roditelj bi trebao svom školarcu prikazati je kao običnu memorijsku igru, jer tablica množenja ni nije ništa drugo nego memorijska igra.
ZAŠTO DJECA IMAJU STRAH OD TABLICE MNOŽENJA?
Već na prvi pogled tablica sa sto brojeva izgleda strašno. Strašno jer sve te brojeve treba naučiti napamet. Istina je da nije lako, puno je to brojeva i kombinacija brojeva za zapamtiti no, svi to moraju proći. Jer, ne nauči li se tablica množenja na vrijeme, kasnije se problemi s gradivom samo gomilaju.
U vodoravnom i okomitom pravcu nalaze se brojevi poredani od 1 do 10. Sjecište dva broja upravo je njihov umnožak. Naučiti napamet sve umnoške koji se nalaze u tablici veliki je izazov za djecu.
NA KOJI NAČIN KRENUTI S UČENJEM TABLICE MNOŽENJA?
Da bi se tablica množenja uopće mogla shvatiti i savladati potrebno je matematičko predznanje. Ukoliko je dijete bez greške usvojilo matematičko zbrajanje i oduzimanje, ne bi trebalo biti problema s množenjem. Za djecu je zbrajanje mnogo jednostavnije jer se mogu poslužiti raznim sredstvima poput štapića ili prstićima svoje ruke.
Množenje je zapravo samo skraćeni način zbrajanja što možemo vidjeti ako pogledamo zadatak 5 x 6 i pročitamo ga na glas PET PUTA ŠEST – to znači da pet puta trebamo napisati brojku šest i zbrojiti; 6 + 6 + 6 + 6 + 6.
TRIKOVI ZA LAKŠE UČENJE TABLICE MNOŽENJA
Ne postoje čarolija za učenje, vrlo je jednostavno, samo kontinuiranom vježbom nešto se može savladati. Ipak, postoji nekoliko trikova koji bi mogli olakšati učenje tablice množenja.
Najvažnije je da se učenje tablice množenje odvija smisleno, a ne po redoslijedu brojeva. Dakle množenje brojeva uči se po težini, kreće se s brojem 0 zatim s 1, 2, slijedi broj 5 pa 10 i tek kad se svladaju te cjeline kreće se na množenje s brojem 4, 3, 9, 6, 7 i 8 .
Krenu li djeca u učenje s ovim saznanjima, sigurno će im biti lakše naučiti brojne kombinacije brojeva:
Svako dijete ima svoje logičko razmišljanje. Neće svi na isti način učiti tablicu množenja, zato je važno poznavati dijete i prilagoditi mu način kako bi ju bez poteškoća uspješno svladao. Jednom kad se tablica nauči, poput vožnje bicikla - više se nikad neće zaboraviti!
Pročitaj više o korisnim savjetima za učenje tablice množenja.
Djeca, kao najranjiviji korisnici interneta, mogu biti izloženi neprimjerenim sadržajima ili ponašanjima na internetu i zbog toga im je potrebna potpora odraslih, odnosno roditelja, neovisno o tome što djeca o temi sigurnosti i ponašanja na Internetu često znaju više od samih roditelja.
Program zaštite sigurnosti djece na internetu i u svijetu mrežnih tehnologija pokrenut je u suradnji Ministarstva znanosti i obrazovanja i Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM) te u partnerstvu s Hrvatskom poštom. Program se provodi već nekoliko godina s ciljem upoznavanja učenika s pravilima ponašanja u virtualnom svijetu i prevencijom elektroničkog nasilja te informiranja o sigurnosti na internetu. Pruža dodatnu pomoć sustavnom obrazovanju osnovnoškolske djece, uz davanje potrebnih informacija njihovim roditeljima o odgovornom ponašanju prilikom uporabe mrežnih tehnologija, u trenutku kada se djeca njima počinju samostalno koristiti bez stalnog nadzora odraslih. Više informacija o programu, dostupnim materijalima i aktivnostima potražite na http://bit.ly/HAKOM1.
Video o zaštiti djece na internetu dostupan je na poveznici http://bit.ly/HAKOM5.
Brošura ''Kako se zaštititi u svijetu interneta i mobilnih telefona'' dostupna je na http://bit.ly/HAKOM4 .
Ured za suzbijanje zlouporabe droga Vlade Republike Hrvatske
brošura za roditelje „Intervju s roditeljima-odgovori koje je dobro znati“.