Naša škola ima certifikat eko škole, što znači da se posebna pozornost pridaje ekološkom odgoju djece, a posebno kroz razne eko akcije tijekom godine te školski vrt
O projektu Eko škola pročitajte više na poveznici:
Program EKO-škole
SKUPLJANJE ZBRINJAVANJE I SMANJIVANJE OTPADA
CILJ : Prepoznavanje i uočavanje otpada prema vrstama. Shvatiti da postoje različite vrste koje mogu i moraju odvojiti. Naučiti da postoji korisni otpad koji se može reciklirati, te tako smanjiti njegovu količinu što bi značilo i štednju. Stvarati naviku odvajanja otpada te naviku štedljivog ponašanja prema materijalima. Uočavanje pogrešnih navika kod nas samih i kod drugih. Zbrinjavanjem otpada upoznati načine njegova korištenja u uporabne svrhe ( reciklirani papir : bilježnice, administrativni papiri, toalet papiri, brisači..) Suradnja sa lokalnom zajednicom. Osvještavanje o pogrešnim navikama i ponašanju, ukazivanje na štetnost otpada za okolinu i istaknuti ljepotu prirode oko nas bez otpada, a time i zdraviji okoliš.
| 
			 ZADATCI  | 
			
			 NOSITELJI  | 
			
			 VRIJEME  | 
		|
| 
			 Sakupljanje, selektiranje i zbrinjavanje: papira, PET- ambalaže (trgovine), staklenih boca, starih baterija i lijekova (ljekarna Zapruđe)  | 
			
			 Učenici, razrednici, domar  | 
			
			 Tijekom cijele godine  | 
		|
| 
			 Upoznavanje opasnosti od starih lijekova, potrebe njihovog pravilnog zbrinjavanja  | 
			
			 školska liječnica Dr. Vesna Jureša, razrednici, učenici  | 
			
			 Studeni –predavanje  | 
		|
| 
			 Korištenje recikliranog papira u administraciji, za pripremu nastave…  | 
			
			 ravnateljica, tajnica, učitelji  | 
			
			 tijekom cijele godine  | 
		|
| 
			 Izrada i umnožavanje edukativnih materijala o potrebi smanjenja, sakupljanja i zbrinjavanja otpada  | 
			
			 EKO - grupa  | 
			
			 studeni, prosinac  | 
		|
| 
			 Sudjelovanje u akcijama čišćenja okoliša i odlaganja otpada u reciklažna dvorišta  | 
			
			 Eko –grupa, učenici, MO Zapruđe  | 
			
			 svibanj  | 
		|
| 
			 Postavljanje EKO poruka unutar škole i u naselju na najugroženija mjesta  | 
			
			 EKO – grupa, školski koordinator  | 
			
			 siječanj  | 
		|
| 
			 Prikupljanje BIO otpada, njegovo zbrinjavanje  | 
			
			 kuharice- spremačice  | 
			
			 tijekom godine  | 
		|
| 
			 Likovno preoblikovanje ambalaže u ukrasne predmete – slikanje na staklenkama, izrada igračaka od ostale ambalaže  | 
			
			 likovna grupa, učiteljice, učenici  | 
			
			 tijekom cijele godine  | 
		
VODA (ŠTEDNJA VODE I PROČIŠĆAVANJE OTPADNIH VODA)
CILJ: Osvještavanje o globalnom nedostatku pitke vode na Zemlji. Učenje o potrebi štednje pitke vode, uočiti kemijski sastav vode te razlike u pitkoj i otpadnoj vodi (kemijska analiza). Otkriti i uočiti bogatstvo živog svijeta u pitkoj vodi i utjecaj okoliša na nju (naročito jako onečišćenim vodama). Razvijati svijest o racionalnom korištenju vode (štednji). Upoznati različite mogućnosti uporabe vode koja nije za piće. Upoznati vodena staništa (rijeka, jezero, močvara), biljni i životinjski svijet u njima, te njihovo očuvanje od zagađivača i zaštita.
| 
			 ZADATCI  | 
			
			 NOSITELJI  | 
			
			 VRIJEME  | 
		|
| 
			 Kontrola slavina i instalacija u školi  | 
			
			 Domar, Eko- patrola  | 
			
			 tijekom cijele godine  | 
		|
| 
			 Očitavanje vodomjera i vođenje bilješki  | 
			
			 domar, Eko grupa  | 
			
			 jednom na mjesec  | 
		|
| 
			 Ispitivanje kakvoće pitke vode u našem naselju  | 
			
			 grupa mladih kemičara  | 
			
			 ožujak  | 
		|
| 
			 Upoznavanje živog svijeta u vodi na jezeru Bundek  | 
			
			 učenici i učitelji nastava PiD-a  | 
			
			 ožujak travanj  | 
		|
| 
			 Upoznavanje života u močvari u blizini jezera Bundek i živog svijeta oko nje Obilježavanje dana močvara  | 
			
			 učenici i učitelji nastava PiD-a  | 
			
			 veljača ožujak, travanj  | 
		|
| 
			 Upoznavanje sa radom stanice za pročišćavanje otpadnih voda Savski gaj  | 
			
			 Eko – grupa 
  | 
			
			 svibanj  | 
		|
| 
			 Upoznavanje sa analizom voda zagrebačkih potoka (odlazak u Institut Andrija Štampar)  | 
			
			 Eko – grupa, mladi kemičari  | 
			
			 po dogovoru  | 
		|
| 
			 Postavljanje poruka i upozorenja na mjestima korištenja vode u školi  | 
			
			 Eko – grupa Eko-patrola  | 
			
			 studeni  | 
		|
| 
			 Voda izvor života – voda kao motiv stvaralaštva u književnosti, umjetnosti….  | 
			
			 Likovna grupa, literarna grupa…  | 
			
			 tijekom cijele godine  | 
		|
| 
			 Izrada edukativnog materijala za učenike i mještane o stalnoj štednji i racionalnim korištenjem vode  | 
			
			 Eko - grupa  | 
			
			 studeni- lipanj  | 
		
ŠTEDNJA ELEKTRIČNE ENERGIJE
CILJ: Upoznati proizvodnju električne energije, razvijanje navike štednje i uočavanje da njezina štednja ovisi isključivo o našem ponašanju.Utjecati na navike drugačijeg ponašanja prema energentima (struja ,toplina).
| 
			 
  | 
			
			 ZADATCI  | 
			
			 NOSITELJI  | 
			
			 VRIJEME  | 
		
| 
			 Praćenje i bilježenje potrošnje električne energije u školi  | 
			
			 domar EKO - grupa  | 
			
			 jednom na mjesec  | 
		|
| 
			 Izrada i postavljanje upozorenja iznad prekidača za štednju i redovito gašenje svjetla  | 
			
			 Eko - grupa  | 
			
			 studeni  | 
		|
| 
			 Okrugli stol sa temom racionalne potrošnje el. energije  | 
			
			 učitelj TK, stručnjak iz elektrane  | 
			
			 veljača  | 
		|
| 
			 Upoznavanje rada NIKOLE TESLE, teme za fiziku i TK  | 
			
			 učitelji fizike i tehničke kulture  | 
			
			 travanj  | 
		|
| 
			 TN – posjet jednoj hidroelektrani (Senj), upoznavanje s radom, iskorištenost vode u proizvodnji električne energije  | 
			
			 razrednici, učitelj TK, fizike  | 
			
			 svibanj  | 
		
ZDRAVLJE
CILJ:Povezivanje pojmova hrana – zdravlje. Naučiti osnovne podjele hranjivih tvari, njihova važnost u našoj prehrani, naučiti pravilno raspoređivati obroke, sudjelovati u izradi školskog jelovnika, naglasiti važnost mlijeka i mliječnih proizvoda u prehrani djece školske dobi, kao i redovito higijensko održavanje tijela, te redovito vježbanje i boravak na svježem zraku.
| 
			 
  | 
			
			 ZADATCI  | 
			
			 NOSITELJI  | 
			
			 VRIJEME  | 
		
| 
			 Ispitivanje učenika o njihovim prehrambenim navikama  | 
			
			 pedagog, šk. liječnik  | 
			
			 rujan, listopad  | 
		|
| 
			 Upoznavanjem s pojmom zdrave prehrane i namirnicama koje to podrazumijevaju  | 
			
			 učiteljice, učenici, školski liječnik  | 
			
			 listopad  | 
		|
| 
			 Izrada piramide zdrave prehrane  | 
			
			 svaki razrednik sat SRO, učenici  | 
			
			 listopad  | 
		|
| 
			 Sudjelovanje u izradi školskog jelovnika, njegovo oglašavanje na web- stranici škole  | 
			
			 kuharica, učitelji biologije, školski liječnik, informatičar  | 
			
			 tijekom cijele godine  | 
		|
| 
			 Zdravlje i šport – prezentacija Svjetski dan zdravlja  | 
			
			 razrednici, učenici prof. TZK  | 
			
			 travanj 
  | 
		|
| 
			 Higijena i zdravlje  | 
			
			 pedagog, školska liječnica, učenici  | 
			
			 tijekom cijele godine  | 
		|
| 
			 Dan pješačenja, orijentacijsko kretanje na Medvednici  | 
			
			 Prof. TZK, sportski voditelji, razrednici, učenici  | 
			
			 travanj  | 
		|
| 
			 Dan sporta  | 
			
			 Prof. TZK, sportski voditelji, učenici  | 
			
			 svibanj 
  | 
		|
| 
			 Ovisnosti – predavanje za roditelje i učenike  | 
			
			 školska liječnica, pedagog, razrednici  | 
			
			 ožujak  | 
		
UREĐENJE OKOLIŠA ŠKOLE
CILJ:Uočiti ljepotu čistog i lijepo uređenog okoliša, uočiti estetsku vrijednost koju čine biljke u našoj neposrednoj blizini , te naviku da radom oplemenjujemo i uređujemo svoj prostor.
| 
			 
  | 
			
			 ZADATCI  | 
			
			 NOSITELJI  | 
			
			 VRIJEME  | 
		
| 
			 Uređenje okoliša škole prema planu EKO grupe  | 
			
			 razrednici učenici  | 
			
			 listopad ožujak- lipanj  | 
		|
| 
			 Uređenje malog školskog vrta sa začinskim biljem / uzgoj / uporaba u školskoj kuhinji  | 
			
			 Eko – grupa, spremačica - domar  | 
			
			 ožujak  | 
		|
| 
			 Njegovanje cvijeća unutar cvjetnog hodnika i ostalih lončanica unutar škole  | 
			
			 mali cvjećari  | 
			
			 tijekom cijele godine  | 
		|
| 
			 Održavanje i briga oko školskog akvarija  | 
			
			 Eko – grupa - domar  | 
			
			 tijekom cijele godine  | 
		|
| 
			 Briga i uređenje školskih travnjaka i živice  | 
			
			 domar, spremačice, ročnici  | 
			
			 tijekom vegetacijskog razdoblja  | 
		|
| 
			 Briga o ružama unutar živice te nabava i sadnja novih  | 
			
			 mali cvjećari, domar ravnateljica  | 
			
			 travanj  | 
		|
| 
			 Uređenje malog školskog igrališta, naročita briga oko zaštite i čuvanja pješčanika od onečišćenja, bojanje ljuljački i kućice za penjanje, klupica za sjedenja  | 
			
			 domar, spremačice, EKO- grupa  | 
			
			 travanj, svibanj  | 
		|
| 
			 Sudjelovanje u akciji čišćenja okoliša u organizaciji MO Zapruđe  | 
			
			 svi učenici i učitelji  | 
			
			 svibanj  | 
		
STALNE EKOLOŠKE AKTIVNOSTI
CILJ: Ugradnja svih ekoloških sadržaja u nastavne predmete, sate grupa slobodnih aktivnosti, dodatnu nastavu, izvannastavnih sadržaja. Obilježavanjem EKO- datuma izgrađivati svijest i naviku o brizi za prirodu. Popratiti sve eko izložbe, događanja, te održati prezentacije EKO-akcija na nivou škole, privući što više roditelja, zainteresiranih građana te i potaknuti za što veću brigu za okoliš sa ciljem njegova očuvanje te zdravlja svih nas.Stalna suradnja sa zajednicom u kojoj živimo, praćenje stanja okoliša, te stalno njegovo unapređivanje.
| 
			 ZADATCI  | 
			
			 NOSITELJI  | 
			
			 VRIJEME  | 
		|
| 
			 Obilježavanje važnih datuma prema Godišnjem planu i programu rada Škole  | 
			
			 svi  | 
			
			 tijekom cijele godine  | 
		|
| 
			 Uključivanje ekoloških tema u nastavne predmete  | 
			
			 svi učitelji  | 
			
			 tijekom cijele godine  | 
		|
| 
			 Obilježavanje dana plodova zemlje – izložba, radionice  | 
			
			 svi učitelji  | 
			
			 10. mjesec  | 
		|
| 
			 Organiziranje projektnog Dana voda  | 
			
			 svi učitelji, učenici  | 
			
			 Ožujak  | 
		|
| 
			 Projektni tjedan – VODA  | 
			
			 
  | 
			
			 
  | 
		|
| 
			 Redovito praćenje i izvještavanje o bilješkama: Sakupljanje papira – količina, utrošak struje, vode  | 
			
			 Eko - patrola  | 
			
			 tijekom cijele godine  | 
		|
| 
			 Rad sa medijima, pisanje članaka, izvještavanje, uređenje web - stranice  | 
			
			 Eko- patrola, informatičar  | 
			
			 tijekom cijele godine  | 
		|
| 
			 Izložba učeničkih radova na eko - teme  | 
			
			 učiteljica likovne kulture, likovna grupa  | 
			
			 travanj, svibanj  | 
		|
| 
			 Kontinuirana nabava literature kojia prati eko - teme  | 
			
			 razrednici, knjižničarka, pedagog, ravnateljica  | 
			
			 tijekom cijele godine  | 
		|
| 
			 Suradnja sa vanjskim subjektima koji mogu pomoći u realizaciji programa EKO škole (poduzetnici, radne organizacije, komunalna poduzeća, roditelji…)  | 
			
			 ravnateljica  | 
			
			 tijekom cijele godine  | 
		
*** Eko – patrola je zadužena za praćenje realizacije ovog programa. Eko- patrola sastoji se od po jednog učenika iz generacije (8). Rad Eko – patrole koordinirat će školski koordinator i predsjednik povjerenstva na redovitim sastancima jednom mjesečno (dan po dogovoru.) Eko - patroli pomagat će i ostali članovi povjerenstva svatko sa svojim sadržajima.
Ravnateljica: Ružica Vitman Sović
PROJEKTNI DAN EKO ŠKOLE NA TEMU VODE
Dana 30.svibnja 2018. Eko grupa održala je projektni dan na temu „Voda i njene osobine“. Učenici su održali radionice u učionici kemije te su ih posjetili učenici viših i nižih razreda prema dogovorenom rasporedu.
 
Prvi pokus je predstavljao topljivost tvari u vodi prilikom čega je pokazana topljivost glukoze u vodi i kemijski način dokazivanja prisutnosti glukoze.
Drugi pokus je predstavljao tvari koje se ne otapaju u vodi i njihove posljedice na onečišćenje voda i utjecaja na živa bića.
Treći pokus primijenio se za objašnjavanje pojma emulzije.

Četvrti pokus pokazao je kisele i lužnate otopine u našem kućanstvu te je objašnjen njihov utjecaj na okoliš.
Peti pokus pokazao je kiselost i lužnatost vode iz okoliša pri čemu je voda iz rijeke Save i Bundeka bila lužnata, a kišnica i snijeg kiseli što ukazuje na problem kiselih kiša.
Šesti pokus je objasnio pojam osmoze i difuzije te je uz njega objašnjen utjecaj štetnih tvari u tlu na biljke.

Posjetiteljima je približen pojam ekologije i ekoloških problema te su svi zaključili kako je potrebno očuvati Zemlju za nas i sljedeće generacije.
TJEDAN:PLAVI
3.3.2025.- 7.3.2025.
pogledajte - OVDJE
RASPORED
ZVONA
| 0. SAT | 7:15 | - | 8:00 | 
| 1. SAT | 8:00 | - | 8:45 | 
| UŽINA | 8:45 | - | 9:00 | 
| 2. SAT | 9:00 | - | 9:45 | 
| UŽINA | 9:45 | - | 10:00 | 
| 3. SAT | 10:00 | - | 10:45 | 
| 4. SAT | 10:50 | - | 11:35 | 
| 5.SAT | 11:40 | - | 12:25 | 
| 6. SAT | 12:30 | - | 13:15 | 
| RUČAK | 13:15 | - | 13:30 | 
| 7.SAT | 13:30 | - | 14:15 | 
| 8. SAT | 14:20 | - | 15:05 | 
| 9. SAT | 15:10 | - | 15:55 | 
| 10. SAT | 16:00 | - | 16: 45 | 
| 11. SAT | 16:50 | - | 17:35 | 
  pogledajte ovdje
RADNO VRIJEME ŠKOLE
OSNOVNA ŠKOLA ZAPRUĐE
naše posebnosti 
 
KLIKNI  NA ILUSTRACIJU
ZA UVEĆANI PRIKAZ.


.gif)





