« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Treću godinu za redom obilježili smo Medni dan. Medni dan se obilježava 7. prosinca na dan sv. Ambrozija, zaštitnika pčela i medara. Obilježavanje tog dana za cilj ima podizanje razine znanja o važnosti meda kao sastavnog dijela pravilne i nutritivno povoljnije prehrane, educiranje učenika prvih razreda osnovnih škola i njihovnih roditelja o važnosti pčelarstva za sveukupnu poljoprivrednu proizvodnju i biološku raznolikost te promociju meda lokalnih proizvođača.
Svi učenici 1. razreda su dobili promotivni paket koji čine: teglica meda pakirana u staklenku za med lokalnog proizvođača i edukativnu slikovnicu "Pčelica Jelica i medo Edo". Učiteljice i učitelji su se potrudili da prezentiraju učenicima pozitivne učinke korištenja meda za zdravlje, te važnost meda u kulturi i prehrani na način da su upoznali učenike s procesom nastajanja meda, njegovog čuvanja i skladištenja. Medni dan su dodatno "začinili" konzumiranjem meda mazanjem na kruh i kuhanjem čaja s medom za vrijeme trajanja velikog odmora...
Učenici u PŠ Kula su sa svojom učiteljicom Anom Vidmar imali integrirani dan, a kako su ga proveli pročitajte u nastavku.
Po dolasku u školu poslušali smo pjesmicu Bumbari i pčele. Nakon toga smo na satu hrvatskog jezika složili slagalice (pčelica i medo) i najavili čitanje edukativne slikovnice Katarine Halužan ,,Pčelica Jelica i Edo medo". Nakon razgovora o slikovnici i zapisivanja plana ploče, riješili smo kratku križaljku vezanu uz spomenutu slikovnicu.
Sat matematike protekao je u natjecateljskom duhu. Učenici su bili podijeljeni u dvije grupe i rješavali zadatke riječima vezane uz ,,Medni dan''. Svaka grupa osmislila si je ime koje smo zapisali na ploču iznad košnice (pčelice Srećice i pčelice Medice). Zadatak učenika bio je da u zadanom vremenu točno riješe što više zadataka. Nakon svakog točno riješenog zadatka, lijepili su pčelicu u svoju košnicu. Ona grupa koja je u zadanom vremenu riješila više točnih zadataka, a samim time i smjestila više pčelica u svoju košnicu, bila je pobjednik.
Budući da im je na satu matematike bilo jako zanimljivo natjecati se, odlučili smo u natjecateljskom duhu nastaviti i sat tjelesne i zdravstvene kulture. Nakon općepripremnih vježbi, uslijedio je poligon prepreka. Prije svake prepreke morali su točno odgovoriti na zadano pitanje, a koje je bilo vezano uz slikovnicu pročitanu na satu hrvatskog jezika. Ako je odgovor bio točan, mogli su nastaviti svladavati ostale prepreke, a ako nisu točno odgovorili na zadano pitanje, trebali su napraviti deset čučnjeva, a zatim nastaviti. Zadatak je bio da u što kraćem vremenu odgovore na pitanja, prijeđu zadanu prepreku i stignu do cilja. Pobjednik je bio onaj tko je to učinio u najkraćem vremenu.
Sljedeća aktivnost bila je gađanje u cilj s različitih udaljenosti. Na zidu su bile nalijepljene slike različitih otrova kojima ljudi prskaju svoje njive, voćnjake i time ugrožavaju sve kukce, pa tako i pčele. Zadatak učenika je bio lopticom pogoditi sličicu otrova i spasiti pčelice. Onaj učenik koji je najviše puta pogodio sličicu otrova, pobijedio je i spasio pčelice.
Boravak u školi završili smo zasluženim čajem zaslađenim ukusnim i zdravim medom hrvatskih pčelinjaka.
Tekst: Ana Vidmar, prof. i Josip Mažar, prof.