« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
„U svakom roditelju živi učenik – netko tko je i sam išao u školu, nekad uspješno, nekad neuspješno… Mnogi roditelji i danas ulaze u školu preplavljeni starim osjećajima…“
Koliko god vremena učitelji provodili s djecom u školi i što god radili da ih odgoje u duhu tolerancije, multikulturalnosti i cjeloživotnog učenja, presudnu ulogu u razvijanju dječjih vrijednosti ipak ima njihova obitelj - roditelji, skrbnici, bake i djedovi, oni s kojima su odrasli.
Mi, roditelji i učitelji, u duhu promjena koje se školstvu iz dana u dan događaju i u želji da zajednički usmjeravamo mlade ljude k pronalaženju pravih životnih vrijednosti tebamo biti partneri i primjerom pokazati što je to timski rad i što nam on dobroga donosi. Od iznimne važnosti za opstanak odgojno-obrazovnog partnerstva jesu redoviti susreti odgajatelja i obrazovatelja. Četiri puta godišnje na roditeljskim sastancima, i prema potrebi na redovitim informacijama, minimum je koji zadovoljava.
Roditeljski sastanci uistinu su dobra prilika da čujete koji koristan savjet, ali i porazgovarate s ljudima s kojima sigurno imate nešto zajedničko s obzirom na to da odgajate djecu iste dobi i vrlo sličnih interesa. Na roditeljskim sastancima možemo dogovarati zajedničke projekte, razmjenjivati važne informacije koje se tiču cijelog razreda, obrazovati se, upoznavati i surađivati. Ne biste trebali izbjegavati sastanke misleći kako su oni gubljenje vremena i kako na njima ništa novoga nećete naučiti. Neki roditelji toliko nisu voljeli školu u doba kada su i sami bili školarci da ju i danas obilaze u širokom luku. Drugi se ne slažu s ostalim roditeljima, te zbog toga ne dolaze na sastanke. Zvučat ću grubo, ali ne mogu prešutjeti da su to previše sebični razlozi za izbjegavanje jedne od rijetkih prilika koja vam se pruža da se obrazujete i usavršavate za najljepši, ali i najteži poziv u životu - roditeljstvo.
Individualni sastanci - prigoda su da redovito nadzirete napredovanje svoga potomka, jer, vjerovali ili ne, njima je do toga jako stalo. Prolaze li s odličnim ili manje odličnim uspjehom, vole znati koliko se brinete i da vas zanima kakvi su u školi. Za dobru suradnju s nama razrednicima pokušajte kad god je to moguće poštovati naše radno vrijeme i dolaziti na informacije u ono vrijeme koje smo za to odredili. Želite li doći u školu, a vrijeme određeno za informacije vam nikako ne odgovara, najavite se i dogovorite neko drugo vrijeme koje će razrednik posvetiti samo vama.
Budimo partneri i prijatelji koji zajednički vode djecu na izlete i ekskurzije. Skrbimo o izgledu i opremljenosti škole u kojoj pola dana proboravi vaše dijete. Sudjelujmo timski u organizaciji proslava, humanitarnih akcija, zabava, maskenbala. Cijenimo i podupirimo jedni druge. Omalovažavamo li mi školu kao instituciju i pokazujemo li otvoreno negodovanje prema suradnji s učiteljima, isto će činiti i naša djeca.
Surađujmo, poštujmo jedni druge, vjerujmo u mlade naraštaje! Nama je možda njihova matematika jako teška, no mnogima su od nas moderni mobiteli prava enigma, internet još uvijek svjetsko čudo, a iPod nepoznanica. Njima ne. Suvereno vladaju tehnologijom, izrađuju power point prezentacije, prebacuju s harda na USB, snimaju filmove, dosnimavaju zvukove. Milina ih je promatrati, a pravi izazov pokušavati ići ukorak s njima.
Bilo bi još ljepše i plodnije kada bi se sve, ili barem većina obitelji, aktivno i suradnički uključile u avanturu zvanu odgoj i obrazovanje djece i mladih. Ukoliko već nisu (a ima onih koji jesu), trebali bi uskočiti u naš vlak ili nas barem pričekati na nekoj od sljedećih postaja i u nekoliko jednostavnih koraka postati roditelj, saveznik, pomagač, vođa, prijatelj.
Dodatne savjete možete pročitati i na internetu ( korisni savjeti, životna škola)
Roditeljima prvaka!
Polazak u prvi razred vrlo je važan događaj za dijete, a i njegove roditelje.
Polaskom u školu dijete postaje dijelom jedne organizirane sredine u kojoj je izloženo sustavu vrednovanja, natjecanju te raznim situacijama u kojima će doživljavati uspjehe, ali i neuspjehe.
Ako se kod djeteta formiraju pozitivni odnosi prema školi, ono će dobro napredovati i lijepo će se osjećati u školi i društvu svojih vršnjaka te će imati pozitivan stav prema svojim školskim obvezama, učiteljici i prijateljima.
Zbog toga je zajednička obveza roditelja i učitelja omogućiti djetetu razvoj svih njegovih potencijala i pomoći mu da postane sretna i kreativna osoba.
Važno je prije polaska u školu procijeniti sve aspekte zrelosti djeteta za polazak u školu i uz to otkriti eventualne teškoće kako bi ih na vrijeme i što uspješnije riješili.
ZRELOST ZA ŠKOLU
Zrelost za školu predstavlja optimalan stupanj razvijenosti različitih fizičkih i psihičkih funkcija djeteta koje će mu omogućiti optimalno savladavanje nastavnog plana i programa.
Zrelost će ovisiti o biološkom razvoju, ali i o tome koliko je okolina omogućila djetetu da ovlada potrebnim iskustvima.
Pojam je to kojim obuhvaćamo fizičku, intelektualnu emocionalnu i socijalnu zrelost.
FIZIČKA ZRELOST se odnosi na stupanj tjelesne razvijenosti djeteta u odnosu na kronološku dob (visina, težina, tjelesne proporcije...)
INTELEKTUALNA ZRELOST se odnosi na dobro razvijen govor, razvijenost pažnje, inteligencije i najznačajnije za školski uspjeh, grafomotoričkih vještina važnih za svladavanje vještine pisanja
EMOCIONALNA ZRELOST se procjenjuje na osnovi djetetove sposobnosti da na društveno prihvatljiv način reagira na uskraćivanje zadovoljenja nekih želja i potreba.
SOCIJALNA ZRELOST predstavlja prilagođavanje na društvene obveze, usvajanje moralnih normi, sustava vrijednosti i ponašanja u svojoj okolini, vještinu komuniciranja i suradnje s vršnjacima te prihvaćanje autoriteta učitelja i brigu o sebi i svojim stvarima.
Do početka školske godine ostalo je još nekoliko mjeseci.
Nemojte ih ispuniti učenjem čitanja i pisanja – to prepustite nama.
Provjerite jeste li osigurali neke preduvjete koji će djetetu olakšati snalaženje u školi:
- Tijekom ljeta češće prošećite s djetetom putem do škole i ukažite na sigurno ponašanje u prometu.
- Zajedno s djetetom uredite njegov radni kutak; navikavajte ga da se brine o urednosti jer će se to tražiti i u učionici
- Privikavajte dijete na pravilan ritam dana (ustajanje i lijeganje u približno isto vrijeme, spavanje noću 9-10 sati)
- Upućujte dijete na pravilno držanje tijela prilikom sjedenja i pri nošenju školske torbe.
- Potičite dijete na druženje i igru s drugom djecom.
- Potičite dijete na igre spretnosti, snalažljivosti i orijentacije: razvijajte pojmove lijevo desno,gore-dolje, unutar-izvan.
- Upućujte dijete na redovno održavanje osobne higijene, samostalno odijevanje i obuvanje.
- Razgovarajte s djetetom što više, odgovarajte na njegova pitanja i podržavajte njegovu znatiželju za novim spoznajama.
- Prvi dan nastave osigurajte dovoljno slobodnog vremena kako biste bili uz svoje dijete, pomogli mu u snalaženju u novoj sredini i zajedno s njim podijelili veselje i ponos zbog polaska u školu.
Razvijajte u djetetu osjećaj da je jedinstvena i važna osoba, pohvaljujte ga i podržavajte jer dijete na taj način razvija osjećaj sigurnosti i samopouzdanja.
Budite osoba od povjerenja za svoje dijete, pružite mu roditeljsku sigurnost i pokažite spremnost u rješavanju njegovih poteškoća
Suradnjom roditeljskog doma i škole postići ćemo dobre rezultate u odgoju i obrazovanju vašeg djeteta, ostvariti cilj – imati sretno dijete i dobrog učenika koji će biti naš zajednički ponos.
Na suradnju Vas pozivaju:
RAVNATELJ ŠKOLE: Milorad Bandalo
STRUČNI SURADNICI ŠKOLE:
PEDAGOG: Josip Mažar
PSIHOLOG: Slavica Bilić
KNJIŽNIČAR: Martina Marić
I svi djelatnici škole!
Otvoreni smo za Vaše ideje i promišljanja s kojima se uvijek možete obratiti
stručnjacima u našoj školi.
Veseli nas što ćete Vi i Vaše dijete uskoro postati dio naše velike školske obitelji!
S poštovanjem!
OŠ Zdenka Turkovića, Kutjevo