Redni broj sata | Početak | Završetak |
0. | 7:10 | 7:55 |
1. | 8:00 | 8:45 |
2. | 8:50 | 9:35 |
3. | 9:40 | 10:25 |
Veliki odmor | 10:25 | 10:45 |
4. | 10:45 | 11:30 |
5. | 11:35 | 12:20 |
6. | 12:25 | 13:10 |
7. | 13:15 | 14:00 |
8. | 14:05 | 14:50 |
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Učenici osmih razreda sudjelovali su u terenskoj nastavi u sklopu projekta koji organizira Memorijalni centar Domovinskog rata Vukovar. Od 8. do 10. lipnja boravili su u Gradu Heroju – Vukovaru te uz poučne, zanimljive i dirljive sadržaje učili o Domovinskom ratu, njegovoj važnosti u oblikovanju Republike Hrvatske te žrtvi Vukovara u ratnim zbivanjima ranih 1990-ih. Posjeti autentičnim mjestima uz stručna vodstva, visoke časnike i pripadnike HV-a te druge svjedoke ratnih zbivanja na učenike su ostavili snažan dojam.
U pratnji svojih razrednica učenici su pratili bogato i detaljno isplaniran program koji je započeo predavanjem o Domovinskom ratu i Bitci za Vukovar u Memorijalnom centru, a nastavljen obilaskom Centra u pratnji pripadnika Hrvatske vojke. Naučili su koju je ulogu u SFRJ imao Vukovar kao ekonomski drugi najrazvijeniji grad te kakve su političke prilike dovele do izbijanja Domovinskoga rata. Učenici su slušali o nedaćama s kojima su se branitelji i civili susretali za vrijeme obrane grada i okolice, teškoćama u opskrbi oružjem, vojnom i medicinskom opremom, zbrinjavanju ranjenika te svim posljedicama koje je Domovinski rat za sobom ostavio. Imali su priliku vidjeti različite vrste vojnoga naoružanja, ali i sami zakoračiti u vojni zrakoplov ili tenk.
O važnosti zajedništva, oprosta i pomirenja učenicima je govorio redovnik u crkvi svetoga Filipa i Jakova koja ni sama nije bila pošteđena ratnih razaranja. Obilazak Vukovara obuhvatio je i upoznavanje s povijesnom i kulturnom baštinom grada Vukovara i to posjetom Muzeju vučedolske kulture te Gradskom muzeju smještenom u baroknom dvorcu Eltz. Sunčan dan omogućio je prekrasan pogled na Vukovar i okolicu s Vukovarskoga vodotornja – simbola hrvatskoga zajedništva, koji su učenici posjetili na kraju prvoga dana terenske nastave.
Drugi dan programa donio je potresne priče, snimke te svjedočanstva na memorijalnim lokacijama u Vukovaru. Učenici su posjetili Mjesto sjećanja – Vukovarsku bolnicu 1991., Memorijalno groblje žrtava iz Domovinskoga rata, Spomen-dom Ovčara, Masovnu grobnicu Ovčara, Spomen-dom hrvatskih branitelja na Trpinskoj cesti. Panoramskim razgledom autobusom obišli su i veliki kompleks tvornice Borovo, desetljećima najvećega proizvođača obuće i gume u ovom dijelu Europe, čija se sudbina izmijenila početkom Domovinskoga rata. Autentična mjesta i snimke te sami svjedoci ratnih događanja učenicima su ispričali priču koja je neizreciva. Dojam je na učenike pojačao i sam boravak u bivšoj vojarni 204. brigade Hrvatske vojke prenamijenjenoj u hostel.
Vrijednost na koju se stavio naglasak na terenskoj nastavi vrijednost je mira o kojemu je u Školi mira posebno govorio brigadir Hrvatske vojske na kraju ovoga dvodnevnoga programa. „Ja volim svoju domovinu, a vi ste jedina djeca koju imamo. Zato čuvajte svoje prijatelje i sve one koji danas sjede pored vas,“ rekao im je brigadir Ćavar zaključivši svoje predavanje. S tom su mišlju učenici napustili Vukovar te zaključili da je cijena naše slobode bila previsoka, a da ćemo dug za sve žrtve, stradanja, patnje, izgubljena djetinjstva, razorene obitelji, razrušene domove… Vukovaru zauvijek pokušavati podmiriti svojom zahvalnošću i sjećanjima.
Duboko dirnuti naučenim naši su se učenici nakon Škole mira i natjecanja u kvizu znanja uputili na krajnji jug Hrvatske koji i sam razumije podnesenu žrtvu Grada Heroja. Toplina, mir, snaga i ponos kojima zrači Vukovar duboko su se urezali u sjećanja i srca naših osmaša kojima je ova terenska nastava značila i skori oproštaj od osnovne škole.
Više slika pogledajte u našoj fotogaleriji.