Redni broj sata | Početak | Završetak |
0. | 7:10 | 7:55 |
1. | 8:00 | 8:45 |
2. | 8:50 | 9:35 |
3. | 9:40 | 10:25 |
Veliki odmor | 10:25 | 10:45 |
4. | 10:45 | 11:30 |
5. | 11:35 | 12:20 |
6. | 12:25 | 13:10 |
7. | 13:15 | 14:00 |
8. | 14:05 | 14:50 |
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
U velikim gradovima Europske unije već nekoliko godina za redom organizira se Europski dan bez automobila. Glavni cilj je tog dana i takve "manifestacije" jačanje svijesti javnosti o ozbiljnosti onečišćenja izazvanog upotrebom automobila u gradovima uz poseban naglasak na važnost povratka biciklista, pješaka i javnog prijevoza u središte grada. Koncept dana bez automobila najvjerojatnije izvire iz sličnih prosvjeda u SAD-u, 1900., 1920. i 1950. kada su se ljudi širom SAD-a organizirali protiv izgradnje mreže autocesta. Projekt je na nivou Hrvatske potaknut i osmišljen od strane Ministarstva zaštite okoliša i prostornog uređenja. Svaki grad ima slobodu predlagati i organizirati dan na način koji njemu najviše odgovara. Osnovni cilj je realizirati projekt u čim više gradova širom Hrvatske.
Ne tako davne 1998. godine u Francuskoj je organiziran prvi Dan bez automobila 22.09. U vremenu kada automobilska industrija gotovo vlada svijetom i kada je u Hrvatskoj prodan rekordni broj automobila, zvuči gotovo nevjerojatno, ali ipak, na jedan dan šire središte Pariza bilo je zatvoreno za automobile i to u dogovoru sa gradskim vlastima. Nije trebalo proći puno vremena, a da se ideja proširi Europom. Neki gradovi su toliko daleko otišli da su uspjeli proširiti taj dan na čitav tjedan.
Nekoliko njemačkih tvrtki za gradski i prigradski prijevoz putnika obnovilo je svoj vozni park Mercedesovim Citaro busevima na prirodni plin. Novi autobusi već sada zadovoljavaju stroge Euro 5 norme o čistoći ispušnih plinova.