Projekt „Way to Go-paths of life” mozaik je različitih okruženja za učenje, s fokusom na tri vrlo važna aspekta – na životne staze povijesti, kulture i prirode, dalje analizirane kroz dostignuća u umjetnosti, glazbi, kroz tradiciju, kuhinju, sport, zdravi život… Svi ovi elementi stvaraju Stablo života svake pojedine osobe koje raste iz korijenja čvrsto utemeljenog u povijesnoj pozadini obitelji, rodnog grada i domovine. Jake veze s kulturom i prirodom zavičaja čine stablo još jačim i plodnijim.
Aktivnostima projekta stvorit će se atmosfera poticajna za cjeloživotno učenje i „učenje kako učiti“, čak i nesvjesno, preko izvora s kojima smo čitav život u neprestanom dodiru. U 21. stoljeću definicija pismenosti potpuno se mijenja: nije dovoljno znati čitati, važno je naučiti kako učiti. Učenici će biti uključeni u neformalno učenje kao aktivni sudionici. „Hodat će“ sa svojim vršnjacima, stvarno i metaforički, dijeliti razmišljanja, surađivati u kontekstu socijalne i kulturne raznolikosti.
Kreirat će se projektna web stranica, logo, blog i galerija slika, provesti natjecanje u izradi postera. Pomoću suvremenih računalnih tehnologija učenici – sudionici će:
- označiti stazu od kuće do škole QR-kodovima s više informacija (o povijesnim činjenicama, s fotografijama, videom…)
- proći raznim putevima u prirodi i skupiti fotografije, zvučne i video zapise, uzorke… i načiniti prezentacije
- načiniti razne igre povezane s glazbom, plesom, hranom, prirodnim ljepotama i umjetnošću zemlje
- uključiti se u pripremanje tradicionalnih jela drugih zemalja
- izraditi postere o 10 preporuka za zdrav doručak, kombinirajući tradicije partnerskih zemalja
- načiniti interaktivne karte zemalja s informacijama o umjetnosti, obrtima, glazbi, sportu, hrani… različitih dijelova neke zemlje
- naučiti izrađivati proizvode koje će moći prodati s dobrotvornim ciljem
- proći neke popularne i važne povijesne staze pojedinih zemalja
- načiniti dnevnike putovanja nakon svake mobilnosti
- sudjelovati u završnoj izložbi postignuća projekta
- podijeliti rezultate projekta sa širom zajednicom.
Devet je partnerskih škola: dvije iz Finske a ostale iz Slovačke, Hrvatske, Italije, Španjolske, Turske, Grčke i Islanda. Dvije su strukovne škole, ostale su opće srednje škole. Neke su već ranije uspješno provodile EU projekte, tri škole uključuju se prvi put. Putem multikulturalnog dijaloga sudionici će osvijestiti i učvrstiti pripadnost široj, EU zajednici, njegujući vrijednosti građanskog društva i međukulturalne solidarnosti, boreći se protiv ksenofobije, rasizma i socijalne isključivosti. Upoznat će različite običaje, tradiciju, drukčiji mentalitet i način života. Naučit će cijeniti ne samo svoj kulturni identitet, već i ostale kulture. Bolje razumijevanje različitosti priprema je za suočavanje s izazovima globaliziranog svijeta današnjice.
I učenici i nastavnici će učvrstiti znanje stranog jezika i usavršiti svoje računalne kompetencije. Korištenje računalnih tehnologija nastavnici će integrirati u svakodnevnu nastavu i učiniti je zanimljivom, povisiti motivaciju učenika i izboriti se protiv profesionalne stagnacije.
''WAY TO GO-paths of life'' u Pyrgosu, Grčka (galerija)
Autor: Krasnodor Mikša, 29. 4. 2016.
U sklopu aktivnosti Erasmus+ projekta „WAY TO GO-paths of life“ od 17. do 23. travnja 2016. učenici Anamarija Petrović, Jelena Rafaj, Nikolina Ricijaš, Nino Martinić i Marin Števinović, u pratnji nastavnica Lovorke Lučić i Sanje Markuš, boravili su u domovima svojih vršnjaka u gradu Pyrgosu na poluotoku Peloponezu u Grčkoj.
Putovalo se avionom preko Beograda i Atene, a zatim još četiri sata autobusom do udaljenog grada s 30 000 stanovnika, 5 km od obale Jonskog mora.
Nakon dobrodošlice, promocije filmova i prezentacija o prošlosti zemalja iz kojih dolaze svi su učenici sudionici sastanka sudjelovali u dinamičnom timskom računalnom kviz natjecanju o poznavanju povijesnih staza svih osam uključenih europskih država. Natjecanje i druženje na školskom igralištu i prostorima škole ubrzo je razbilo prvobitnu nelagodu. Slijedilo je pet nezaboravnih dana s mnogim sklopljenim prijateljstvima. Naši su učenici osjetili način života u Grčkoj, zemlji koja se bori s ekonomskom krizom, ali zadržanog vedrog duha i nevjerojatne gostoljubivosti, družili su se tijekom dana i navečer izlazili u grad sa svim ostalim novostečenim prijateljima.
Tema susreta bila je povijest, koje u toj grčkoj pokrajini na Peloponezu ne nedostaje. Posjećena su tri arheološka muzeja: grada Pyrgosa, pokrajine Ilije i antičke Olimpije, a zatim i Muzej antičke tehnologije s mnogim nevjerojatno domišljatim izumima iz vremena antičke Grčke, srednjevjekovni dvorac Chlemoutsi kojeg su osnovali križari u 12. stoljeću, posjetili su pravoslavnu crkvu i neoklasicističko kazalište arhitekta Ernsta Zillera…
Najdojmljiviji bio je izlet u antičku Olimpiju, izvorišno mjesto olimpijske ideje natjecanja za vrijeme kojih nestaju sva neprijateljstva. Prisustvovali smo i nevjerojatno lijepoj svečanosti prijenosa vatre i paljenju olimpijske baklje koja će otputovati u Brazil na otvorenje ovogodišnjih olimpijskih igara.
Večerima smo se družili na projekcijama filmova nagrađenih na Međunarodnom festivalu filmova djece i mladeži koji se tradicionalno održava u Olimpiji – Pyrgosu. Mnogi su bili s porukom o nenasilju, očuvanju okoliša, razbijanju rasnih i vjerskih predrasuda…
Predstavnici svih škola potpisali su povelju o širenju olimpijskog duha i prestanku svih neprijateljstava i ratova, sprječavanju tragedije izbjeglištva i poštovanja ljudskog života i dostojanstva u svakom kutku zemaljske kugle. Plesali smo zajedno tradicionalne grčke plesove, probali neizostavnu grčku salatu, musaku, umak tzatziki, gyros sendviče i souvlaki - ražnjiće, raznovrsne kolače… Kupali smo se na dugim pješčanim plažama i izlazili navečer u kafiće na glavnom gradskom trgu.
Rastanak nije bio lagan, pala su obećanja za dugotrajna prijateljstva i ponovne susrete, u nekoj drugoj zemlji u neko drugo vrijeme…
Sanja Markuš, koordinatorica projekta