Projekt „Way to Go-paths of life” mozaik je različitih okruženja za učenje, s fokusom na tri vrlo važna aspekta – na životne staze povijesti, kulture i prirode, dalje analizirane kroz dostignuća u umjetnosti, glazbi, kroz tradiciju, kuhinju, sport, zdravi život… Svi ovi elementi stvaraju Stablo života svake pojedine osobe koje raste iz korijenja čvrsto utemeljenog u povijesnoj pozadini obitelji, rodnog grada i domovine. Jake veze s kulturom i prirodom zavičaja čine stablo još jačim i plodnijim.
Aktivnostima projekta stvorit će se atmosfera poticajna za cjeloživotno učenje i „učenje kako učiti“, čak i nesvjesno, preko izvora s kojima smo čitav život u neprestanom dodiru. U 21. stoljeću definicija pismenosti potpuno se mijenja: nije dovoljno znati čitati, važno je naučiti kako učiti. Učenici će biti uključeni u neformalno učenje kao aktivni sudionici. „Hodat će“ sa svojim vršnjacima, stvarno i metaforički, dijeliti razmišljanja, surađivati u kontekstu socijalne i kulturne raznolikosti.
Kreirat će se projektna web stranica, logo, blog i galerija slika, provesti natjecanje u izradi postera. Pomoću suvremenih računalnih tehnologija učenici – sudionici će:
- označiti stazu od kuće do škole QR-kodovima s više informacija (o povijesnim činjenicama, s fotografijama, videom…)
- proći raznim putevima u prirodi i skupiti fotografije, zvučne i video zapise, uzorke… i načiniti prezentacije
- načiniti razne igre povezane s glazbom, plesom, hranom, prirodnim ljepotama i umjetnošću zemlje
- uključiti se u pripremanje tradicionalnih jela drugih zemalja
- izraditi postere o 10 preporuka za zdrav doručak, kombinirajući tradicije partnerskih zemalja
- načiniti interaktivne karte zemalja s informacijama o umjetnosti, obrtima, glazbi, sportu, hrani… različitih dijelova neke zemlje
- naučiti izrađivati proizvode koje će moći prodati s dobrotvornim ciljem
- proći neke popularne i važne povijesne staze pojedinih zemalja
- načiniti dnevnike putovanja nakon svake mobilnosti
- sudjelovati u završnoj izložbi postignuća projekta
- podijeliti rezultate projekta sa širom zajednicom.
Devet je partnerskih škola: dvije iz Finske a ostale iz Slovačke, Hrvatske, Italije, Španjolske, Turske, Grčke i Islanda. Dvije su strukovne škole, ostale su opće srednje škole. Neke su već ranije uspješno provodile EU projekte, tri škole uključuju se prvi put. Putem multikulturalnog dijaloga sudionici će osvijestiti i učvrstiti pripadnost široj, EU zajednici, njegujući vrijednosti građanskog društva i međukulturalne solidarnosti, boreći se protiv ksenofobije, rasizma i socijalne isključivosti. Upoznat će različite običaje, tradiciju, drukčiji mentalitet i način života. Naučit će cijeniti ne samo svoj kulturni identitet, već i ostale kulture. Bolje razumijevanje različitosti priprema je za suočavanje s izazovima globaliziranog svijeta današnjice.
I učenici i nastavnici će učvrstiti znanje stranog jezika i usavršiti svoje računalne kompetencije. Korištenje računalnih tehnologija nastavnici će integrirati u svakodnevnu nastavu i učiniti je zanimljivom, povisiti motivaciju učenika i izboriti se protiv profesionalne stagnacije.
Međunarodni projektni susret nastavnika u Bedekovčini
Autor: Krasnodor Mikša, 12. 11. 2015.
Početkom studenog u organizaciji Srednje škole Bedekovčina u Hrvatskoj je boravilo osamnaest nastavnika, članova projektnih timova projekta ''Way to go - paths of life'' srednjih škola iz sedam europskih zemalja (Finske, Italije, Španjolske, Grčke, Turske, Slovačke i Islanda).
Na prvom međunarodnom projektnom sastanku u Bedekovčini dogovoreni su detalji provedbe novog dvogodišnjeg projekta “WAY TO GO-paths of life“ koji se u sklopu programa Erasmus+ Strateška školska partnerstva, financiranog od strane Europske Unije a posredovanjem nacionalne Agencije za mobilnost i programe Europske Unije, početkom rujna počeo provoditi u Srednjoj školi Bedekovčina. U Školi se trenutno provodi osam projekata financiranih sredstvima Europske Unije.
Projekt “WAY TO GO-paths of life“ fokusiran je na tri vrlo važna aspekta koja nas oblikuju za cijeli život – na životne staze povijesti, kulturnog i prirodnog okruženja. Stablo života svake pojedine osobe raste iz korijenja čvrsto utemeljenog u povijesnoj pozadini obitelji, rodnog grada i domovine. Jake veze s kulturom i prirodom zavičaja čine stablo još jačim i plodnijim.
Osim radnog dijela susreta, održanog u prostorima Srednje škole Bedekovčina, strani gosti posjetili su Muzej krapinskih neandertalaca, dvorac Trakošćan, Atelier Ivana Meštrovića u Zagrebu, Nacionalni park Plitvička jezera i Memorijalni centar Nikole Tesle u Smiljanu.
Narednim raznorodnim aktivnostima Projekta: putovanjem učenika i nastavnika u inozemstvo, izradom projektne web stranice, loga, bloga, postera i galerije slika, dnevnika putovanja…, stvorit će se atmosfera poticajna za cjeloživotno učenje i „učenje kako učiti“, čak i nesvjesno, preko izvora s kojima smo čitav život u neprestanom dodiru. U 21. stoljeću definicija pismenosti potpuno se promijenila: nije dovoljno znati čitati, važno je naučiti kako učiti. U ovom projektu učenici će biti uključeni u neformalno učenje kao aktivni sudionici. „Hodat će“ sa svojim vršnjacima, stvarno i metaforički, dijeliti razmišljanja, surađivati u kontekstu socijalne i kulturne raznolikosti… Naučit će cijeniti svoj kulturni identitet i razumjeti različitosti u globaliziranom svijetu današnjice.
Sanja Markuš, koordinatorica projekta