« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Sve o projektu s partnerima iz Poljske i Nizozemske možete pročitati na sljedećoj poveznici:
https://twinspace.etwinning.net/72637/home
Molimo učenike zainteresirane za sudjelovanje u četvrtoj mobilnosti projekta „From GLOBE to Erasmus“ koja se provodi u poljskoj školi Zespol Szkol i Placowek Oswiatowich u Nysi od 30. ožujka do 3. travnja 2020. godine da do petka 24. siječnja ispune obrazac za prijavu kojega mogu preuzeti u tajništvu škole. Ispunjene obrasce u zatvorenoj koverti potrebno je predati u tajništvo. Rezultati natječaja bit će objavljeni na oglasnoj ploči u školi 28. siječnja 2020.
Martina Kedžo, prof.
Nakon provedene selekcije, u nastavku objavljujemo rezultate za učenike 3.b razreda. Prvih 9 učenika ostvarilo je pravo na odlazak na 1.mobilnost u lipnju 2020. godine u sklopu Erasmus+ projekta "My Future in My Hands".
Žalbeni rok je do petka 29.11.2019. do 10.00 sati.
Koordinatorica projekta
Sanja Pincan, prof.
After a long trip our dear partners and friends from Poland and Netherlands have finally arrived safe and sound. Tomorrow marks the beginning of the third project meeting within the Erasmus+ project "From GLOBE to Erasmus".
First day
We started our first official day with introducing our guests to the principal and some of the teachers as well as taking them on a tour of our school. We also had a chance to meet the Mayor of our town who, together with some of our students, introduced the town and the region and all of its geographical curiosities. This was followed by a sightseeing walk around town and after a delicious break we were ready to see the smallest town in the world. A full traditional istrian meal prepared us for the final activity of the day - indoor rock climbing and a dance party.
Second day
We started the second day with the analysis of research questions and forming possible hypothesis. This was followed by a fun Chemistry lesson on water. We finished the day working on a multilingual dictionary of scientific terms.
Third day
Fourth day
Thursday was reserved for a field trip. First we visited the artificial lake Butoniga and saw where river Mirna touches the Adriatic. Next it was time for the beautiful towns Poreč and Rovinj where we learned a lot about the history of the whole region. In the end we rewarded ourselves with some delicious pizza.
Today was the last day of our project meeting and that ment evaluating the week's activities and forming tips for successful research project implementation. students also made presentations about what they saw and learned during their stay in Buzet. Saying goodbye was hard and there were a lot of tears. We hope to see our dear guest again soon. It was an absolute privilege!
Treća mobilnost u Srednjoj školi Buzet
Molimo učenike zainteresirane za sudjelovanje u trećoj mobilnosti projekta „From GLOBE to Erasmus“ koja se provodi u našoj školi od 18. studenog do 22. studenog 2019. godine da do petka 18. listopada ispune obrazac za prijavu kojega mogu preuzeti u tajništvu škole. Ispunjene obrasce u zatvorenoj koverti potrebno je predati u tajništvo. Rezultati natječaja bit će objavljeni na oglasnoj ploči u školi 25. listopada 2019.
Martina Kedžo, prof.
D O B R E __V I J E S T I !!!
Naš projektni prijedlog kojega smo prijavili na natječaj u programu ERASMUS+ - ključna aktivnost 1 za područje strukovnog obrazovanja i osposobljavanja pozitivno je ocijenjen.
Europska unija sufinancirat će naš projekt "My future in my hands" sa 73.294,00 €.
Devet učenika sadašnjeg 2. b razreda, deset učenika 1. b razreda te jedan učenik CNC operater (2.a) poći će na trotjednu stručnu praksu u Njemačku, u edukacijski centar VITALIS.
Koordinatorice EU projekata, Margareta i Sanja
1. dan
U nedjelju ranom zorom uputili smo se u Veneciju iz koje smo avionom hitro stigli u Amsterdam, a onda nastavili v do Rotterdama. Slijedilo je smještanje kod domaćina te odmor i priprema za novi radni dan. Prvi smo dan mobilnosti započeli razgledom škole i predavanjem o geografskim specifičnostima Nizozemske i Rotterdama. Nakon toga učenici su radom u međunarodnim grupama izrađivali reljefnu kartu Rotterdama. Sve naučeno imali su priliku i vidjeti iz prve ruke tijekom vožnje biciklima uz rijeku Rottu. Odvoženi kilometri (po našoj skromnoj procjeni 20-ak km) učinili su svoje pa smo svi požurili na toplu okrjepu i zasluženi odmor.
2. dan
Drugi dan mobilnosti započeli smo osvježavajućom šetnjom po parku nedaleko od škole gdje nas je Li An Phoa, ekologinja i aktivistica, upoznala s problemima onečišćenja rijeka diljem svijeta te nas potaknula na razmišljanje o našoj ulozi u borbi za očuvanje rijeka i pitke vode. Uslijedila je analiza učeničkih istraživačkih radova i izdvajanje primjera dobre prakse, a sve u svrhu pripreme za što uspješniji novi istraživački proces koji će uslijediti iduće godine.
3. dan
U grupama smo razgovarali o dobrim i lošim stranama cijelog projekta te dali prijedloge kako bi ga poboljšali za sljedeće generacije. Nakon rasprave otišli smo razgledati centar grada gdje smo i ručali. Dan smo završili pripremom prezentacija u kojima smo pokazali svoje dojmove o projektu i razmjeni.
4. dan
Četvrti dan mobilnosti započeo je kasnije od ostalih (u 10 sati) te smo tako dobili priliku malo dulje odmoriti oči. Nastavili smo izradu videa i članaka rezimirajući cjelokupni ovogodišnji program projekta. Dan smo završili tako što smo predstavili naše video uratke i članke ostalima u grupi.
5. dan
Odmah ujutro smo krenuli s dovršavanjem višejezičnog rječnika koji je započet na mobilnosti u Poljskoj. Zatim smo isprobali Growapp aplikaciju dok su profesori učili kako koristiti fotometar. Nakon ručka smo krenuli na izlet do Kinderdijka i luke.
6. dan
Obilazak Amsterdama i let kuci.
Upravo je u tijeku četvrta, a ujedno i posljednja mobilnost naših učenika smjera TES na dvogodišnjem projektu „Industrijska računala i mikroupravljači u mehatronici“ u sklopu programa Erasmus+. Učenici se nalaze na četrnaestodnevnom stručnom osposobljavanju u Srednjoj tehničkoj školi u Kopru gdje stječu nova znanja i vještine na području mehatronike te odlaze u stručne posjete poduzećima koja u svom radu koriste najsuvremenije tehnologije vezane za mehatroniku. Nakon povratka u matičnu Školu učenici će biti uključeni u aktivnosti širenja rezultata projekta.
This movie is about the beginning of "From GLOBE to Erasmus+" project
https://www.youtube.com/watch?v=OctW_HP8LM0&feature=share
Zadnji dan mobilnosti bio je rezerviran za posljednju radionicu tijekom koje smo usavršili postupak formiranja istraživačkih pitanja, postavljanja hipoteza i odabira metoda provedbe znanstvenog istraživanja. Današnja stanka za kavu pretvorila se u domjenak iznenađenja koji su pripremili učenici kulinarskog smjera škole u Nysi. Na domjenku nas je ravnatelj srdačno pozdravio, zaželio uspjeh u provedbi projekta i uručio nam prigodne oproštajne darove. Zatim smo se uputili do obližnjega planinarskog izletišta i nakon osvježavajuće šetnje uživali u obilnom ručku. Time smo i zaključili svoj boravak u Nysi. Preostalo nam je samo da se malo odmorimo i krenemo kući.
Četvrti dan također je bio prepun aktivnosti.. Nakon dva odslušana nastavna sata prisustvovali smo predstavljanju lokalne tvornice Bioagra koja se na inovativan način bavi proizvodnjom bioetanola te ulja i aditiva za stočnu hranu iz kukuruza.
Nastavak sunčanoga dana iskoristili smo za šetnju do jezera Nysa gdje smo imali priliku mjeriti ph vrijednost i količinu otopljenog kisika u jezerskoj vodi.
Na kraju radnoga dana izradili smo prezentaciju o svemu što smo doživjeli i naučili na ovoj mobilnosti, a veliko finale bilo je odmjeravanje snaga u badmintonu i košarci te učenje novih plesnih pokreta.
Treći dan mobilnosti bio je rezerviran za izlet u Wroclaw,, grad oko 90 kilometara udaljen od Nyse. Posjetili smo Hydropolis, wroclavski vodovod u sklopu kojeg se nalazi impresivni interaktivni izložbeni prostor gdje smo upoznali vodoopskrbni sustav Wroclawa i puno naučili o važnosti vode za čitav živi svijet..
Nakon Hydropolisa uputili smo se u centar grada gdje smo bili gosti Zavoda za geografiju Sveučilišta u Wroclawu te smo poslušali predavanje o građevinama i područjima Poljske koji su pod zaštitom UNECSO-a. Uslijedio je razgled povijesne jezgre grada,, a nakon okrijepe u studentskoj menzi slobodno vrijeme proveli smo razgledavajući božićni sajam na ugodnih -6 Celzijevih stupnjeva.
Drugi je dan za neke započeo nastavnim satima s učenicima domaćinima dok su neki odspavali malo duže jer su njihovi domaćini imali slobodan prvi sat.
Uslijedile su prezentacije škola i regija na temelju kojih su učenici mogli uočiti sličnosti i razlike u očuvanju okoliša Nyse, Rotterdama i Buzeta.
Nakon kratke stanke za kavu i kolače učenici su dobili upute za formiranje istraživačkih pitanja. Zadatak su odradili u tročlanim međunarodnim grupama, a nakon toga su otišli na zasluženi ručak.
Radni dio drugoga dana završili smo razgledom Nyse i njenih značajnih povijesnih građevina i spomenika.
Na kraju dana odmjerili smo snage u kuglanju..
Prvi dan mobilnosti protekao je u istraživačkom duhu jer smo se u školi od 1000 učenika vrlo lako mogli i izgubiti. Dočekao nas je ravnatelj, a nastavnice engleskoga jezika i geografije provele su nas kroz hodnike i učionice ove ogromne škole.
Nakon obilaska učenici su se uključili u redovne nastavne sate svojih učenika domaćina. Uslijedila je stanka za kavu nakon koje smo svi zajedno uživali u satu geografije na poljskom jeziku.
Sat geografije završili smo šetnjom do zgrade gradske/županijske uprave gdje smo nešto više naučili o ovoj regiji. Dobrodošla stanka za ručak osvježila nas je za zadnji službeni dio dana, radionicu u kojoj smo podijeljeni u međunarodne grupe izrađivali četverojezični rječnik termina vezanih za okoliš.
1. Učenici 2.g, 3.g i 4.g su tijekom listopada 2018. na izbornoj nastavi iz Engleskog jezika imali projektni tjedan razgovora o ekološkim temama, a jedan od rezultata je i prigodno ukrašen pano u hodniku naše škole.
2. Izabrani su učenici koji će krajem studenog sudjelovati u mobilnosti u Poljskoj, u gradu Nysa. S profesoricama Martinom Kedžo i Marinom Miter putuju: Kristina Staraj i Ana Totman iz 3.g, Karla Jakac iz 2.g, Lara Fabris, Valnea Muzica i Lukas Višić iz 1.g.
3. S njihovim roditeljima smo obavili roditeljski sastanak.
Naša je škola 12.10.2018. godine sudjelovala na Inspiration Day-u u Zagrebu koji je organizirala Agencija za mobilnost i programe europske unije. Ponosni smo da smo naše projekte kao primjere dobre prakse mogli predstaviti budućim korisnicima Erasmus+ programa, te im biti poticaj i inspiracija za prijavu projektnih prijedloga na natječaju za 2019. godinu.
I to nije sve. U sklopu ovoga događanja preuzeli smo i nagradu (laptop) za najbolju srednju školu u Hrvatskoj koja u svojim projektima koristi ECVET (Europski kreditni sustav u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju - europski alat za prijenos, prikupljanje i priznavanje vještina i znanja stečenih u različitim sustavima i državama, a s ciljem njihovog uvrštavanja u strukovne kvalifikacije).
U sklopu projekta „From GLOBE to Erasmus+“ otvoren je natječaj za prvu mobilnost (od 26.11.2018. do 1.12.2018.) u Poljskom gradu Nysa. Motivacijska pisma zaprimaju se u papirnatom obliku do 12. listopada 2018.
Otvoren je natječaj za logo Erasmus+ projekta „From GLOBE to Erasmus“. Ideje za logo se primaju do 19.10.2018. na mail adresu: ssberasmus@gmail.com
Radujemo se što možemo objaviti da ove školske godine sudjelujemo u projektu u sklopu Erasmus+ programa namijenjenomu gimnazijskim razredima. Kao partneri uz nizozemsku školu Wolfert van Borselen School Group iz Amsterdama uključili smo se u projekt čiji je nositellj Zespol Szkol i Placowek Oswiatowych, škola iz poljskoga grada Nysa. Projekt pod nazivom „From GLOBE to Erasmus“ („Od GLOBE-a do Erasmusa“) realizirat će se u razdoblju od rujna 2018. do lipnja 2020. godine.
U projektu će sudjelovati svi učenici gimnazijskih razreda tako što će između prosinca i veljače grupnim oblikom rada realizirati svoje miniprojekte i na kraju prezentirati ostvarene rezultate. Grupe će biti formirane kao internacionalne grupe što znači da će svaki naš učenik gimnazijskoga razreda imati partnera u Poljskoj i Nizozemskoj. Tijekom projekta učenici će napraviti dva miniprojekta, svake godine po jedan.
U sklopu projekta organizirane su četiri mobilnosti (dvije u Poljskoj i po jedna u Nizozemskoj te jedna u Hrvatskoj, u organizaciji naše škole) u kojima će sudjelovati nekolicina izabranih učenika.
Cilj je ovoga projekta omogućiti gimnazijskim učenicima mogućnost rada u internacionalnim grupama kako bi mogli razviti profesionalne i životne vještine koje se stječu prvenstveno praktičnim i eksperimentalnim radom. Naučit će komunicirati s pripadnicima drugačijih kultura te će iz prve ruke vidjeti kako je to raditi u okružju modernih digitalnih alata za kolaboraciju. U svakodnevnoj komunikaciji s kolegama usavršit će svoje znanje engleskoga jezika te steći nova znanja i iskustva iz područja kemije, biologije i geografije jer će tijekom izvođenja svojih miniprojekata uvježbati postupke i znanstvene metode mjerenja i računanja. Dobivene rezultate usporedit će s rezultatima istih mjerenja kolega iz Poljske i Nizozemske kako bi uvidjeli specifične karakteristike pojedinih geografskih područja.
22.1.2018.
22.1.2018. ostat će zabilježen kao dan kad je počela 2. mobilnost naših učenika u projektu „Industrijska računala i mikroupravljači u mehatronici“. Nakon veselog ispraćaja ispred naše škole, stigli smo u Kopar, smjestili se u hotel i već odradili prvi radni dan u Srednjoj tehničkoj školi Kopar.
Margareta Andrijević Gumilar i Mirijan Ritoša
16.12.2017.
Zadnji radni dan ove mobilnosti… radilo se punom parom, ubacili smo u petu brzinu i uspješno završili svoje zadatke. Čestitamo svima na izvrsnom uspjehu, lijepom ponašanju i odnosu prema radu i profesorima. Kao i obično, na kraju mobilnosti smo dobili zaslužene Certificate of attendance za sudjelovanje u projektu „PLC and microcontrollers in mechatronics“.
Hvala profesoru Andreju Florjančiču, našem mentoru, koji je dva tjedna nesebično dijelio svoje znanje i iskustvo te Simoni Paulič koja je kao i uvijek učinila sve da nam ovi dani budu što ugodniji.
prof. Margareta i prof. Mirijan
08.12.2017.
Praktična nastava započela je s automatizacijom ljetne kućice. Učenici (timovi) su dobili sljedeći zadatak: U jednoj zamišljenoj ljetnoj kućici potrebno je automatizirati paljenje svjetla i uključivanje ventilatora. Uvjet je da se svjetlo može upaliti kada ključ u ključanici, a izvlačenjem ključa svjetlo se automatski gasi. Ventilator se može uključiti ako je ključ u ključanici i ako su vrata zatvorena. Učenici su dobili PLC Unitronics Samba. Potrebno je izvesti motnažnu shemu i prema njoj ožičiti PLC u funkcionalni električni sklop. Nakon izvedene sheme, učenici su ožičili električni sklop te započeli s programiranjem.
prof. Mirijan i prof. Sanja
Na dvjema radionicama s profesoricom Sanjom Pincan učenici 4.b razreda naučili su stručne pojmove na slovenskom jeziku koji će im biti od koristi tijekom obavljanja stručne prakse u STŠ Kopar.
Pripreme iz Mikroupravljača i Industrijskih računala uspješno je s 4. b odradio profesor Mirijan Ritoša.
Još tjedan dana i "polijećemo" u nove radne pobjede.
Projekt "Industrijska računala i mikroupravljači u mehatronici" drugi je naš projekt u sklopu programa Erasmus+. Nastavak je prijeko potrebnog osposobljavanja učenika u smjeru stjecanja znanja i vještina primjene industrijskih računala u proizvodnim procesima. Projekt će se provoditi od 1.6.2017. do 31.5.2019. godine.
Današnja uspješna proizvodna poduzeća u proizvodnim procesima koriste strojeve naprednije tehnologije upravljane pomoću industrijskih računala te je stoga glavni cilj projekta osposobiti učenike za primjenu industrijskih računala i mikroupravljača u nastavi, od samog odabiranja komponenata (projektiranja) i sastavljanja računala do programiranja cjelokupnog sustava. Učenici će moći sami osmisliti mehatronički sustav koji će moći izvoditi specifične radnje. Osmišljavanje mehatroničkog sustava odnosi se na odabir i priključivanje elektroelemenata na industrijska računala (kao što je npr. PLC proizvođača Unitronics) ili na mikroupravljače koji zatim upravljaju tim mehatroničkim sustavom. Tako samostalno osmišljen i sastavljen mehatronički sustav učenici će programirati. Osim programiranja industrijskih računala, učenici će naučiti programirati mikroupravljač Arduino koji služi za upravljanje jednostavnijih mehatroničkih sustava.
Posebnim ciljem projekta želi se ojačati suradnju i interakciju među učenicima Srednje škole Buzet i Srednje tehničke škole Kopar s naglaskom na usavršavanje stranih jezika i uklanjanje jezičnih barijera, odnosno povećanje svijesti sudionika o različitostima drugih kultura i država te omogućavanje aktivnog sudjelovanja u društvu i razvoj osjećaja pripadnosti europskom kulturnom i gospodarstvenom krugu.
Učenici koji će sudjelovati u projektu polaznici su 4. b (završnog) razreda strukovnog programa za zanimanje Tehničar za električne strojeve s primijenjenim računalstvom. S obzirom da je riječ o dvogodišnjem projektu, bit će obuhvaćene dvije generacije učenika. U školskoj godini 2017./2018. prva aktivnost mobilnosti uključuje polovicu učenika 4. b razreda, točnije njih osmero dok druga aktivnost mobilnosti uključuje drugu polovicu 4. b razreda, preostalih osmero učenika. U školskoj godini 2018./2019. u trećoj aktivnosti mobilnosti sudjelovat će prva polovica učenika 4. b razreda, točnije njih osmero, a preostala polovica učenika, točnije njih devetero, sudjelovat će u četvrtoj aktivnosti mobilnosti.
Sve četiri aktivnosti mobilnosti, odnosno svaka od četiriju grupa učenika imat će isti program mobilnosti koji će biti usmjeren na usavršavanje i osposobljavanje u području mehatronike. Učenici će izvoditi razne vježbe u kojima će morati povezivati ulazne i izlazne pneumatske elemente, priključiti ih na industrijsko računalo i zatim to računalo programirati (koristeći ladder diagram). Osim praktične nastave, učenici će imati organizirane i vođene posjete slovenskim poduzećima koja koriste mehatroničke sustave u svojoj proizvodnji.
Margareta Gumilar i Sanja Pincan
koordinatorice EU projekata
Naš dvogodišnji projekt CAD/CAM Technologies u programu Erasmus+ kojeg sufinancira EU uspješno smo priveli kraju.
Nakon odrađenih svih aktivnosti koje smo planirali u projektnoj prijavi, učenici i profesori koji su sudjelovali u projektu predstavili su rezultate rada 23.5.2017. u našoj Školi. Događaju su nazočili ravnatelj i profesori partnerske Srednje tehničke škole Kopar, pročelnica Upravnog odjela za obrazovanje, sport i tehničku kulturu Istarske županije Patricija Percan, gradonačelnik Siniša Žulić, zamjenica gradonačelnika Ana Pernić te predstavnici odgojno-obrazovnih i gospodarskih subjekata u našoj regiji. Voditeljice projekta i učenici su napravili kratak presjek događanja u te dvije godine trajanja projekta.
Hvala svima koji su došli na prezentaciju našeg projekta smatrajući da vrijedi vidjeti što su naši učenici naučili, koje su njihove nove kompetencije i koliko je projekt utjecao na njihov profesionalni i osobni razvoj.
Voditeljice projekta: Margareta Gumilar i Sanja Pincan
Završio je program mobilnosti u sklopu projekta Europske unije – Erasmus plus. Time je zaključena dvogodišnja suradnja između buzetskih tehničara za električne strojeve s primijenjenim računalstvom i Srednje tehničke škole Kopar.
ERASMUS+ - TREĆA GRUPA UČENIKA NA MOBILNOSTI U STŠ KOPER
Dragi pratitelji, danas u 8 i 30 za Kopar je krenula treća grupa učenika 2. b i 3. b razreda "nabrijanih" na stjecanje novih znanja, vještina i iskustava.
Nakon što smo se smjestili u hotelu krenuli smo u obilazak tvornice Hidria gdje smo se upoznali sa procesom proizvodnje odljevaka aluminijskih legura, kao što je kućište letve volana za automobil Jaguar.
Nakon obilatog ručka krenuli smo put STŠ gdje su nas dočekali ravnatelj škole, profesorica Simona te profesor Aleksandar Đorović, kod kojega smo za uvod u programu SolidWorks izradili prirubnicu s cijevi.
Profesori u pratnji: Damir Blažević i Zvonimir Andrišek
PRILOG S TV ISTRE O PROVEDBI PROJEKTA CAD/CAM Technologies
Dana 17 veljače 2016. godine u Dnevniku Tv Istre predstavljen je naš projekt.
Zahvaljujemo Tv Istri i novinarki Ani Pisak, bivšoj učenici naše Škole.
ERASMUS+ - DRUGA GRUPA UČENIKA NA MOBILNOSTI U STŠ KOPER
Planirano vrijeme mobilnosti za drugu grupu učenika koju su sačinjavali svi učenici 3. b razreda u pratnji razrednice Irine Kosanović bilo je od 18. siječnja 2016. do 31. siječnja 2016. godine.
Toga jutra učenike i kolegicu Irinu ispratila je profesorica Sanja Pincan.
Profesorica Simona Paulič, voditeljica projekta STŠ Kopar priredila im je srdačan doček u Hotelu Bio, a zatim ih povela u razgled gradskih znamenitosti. Posjetili su i tvornicu Hidria.
Poslijepodne su imali i nastavu kod profesora Aleksandra Đorovića.
Drugi dan boravka u Kopru započeo je obilaskom tvornice DAG, a poslije ručka opet su imali praktičnu nastavu iz zavarivanja kod profesora Daniela Viginija.
Do kraja tjedna izmjenjivala se nastava iz SolidWorksa i zavarivanja.
Slobodna jutra često su koristili i za učenje matematike te tako održavali kondiciju ;) .
Vikend je započeo obilaskom priobalnih slovenskih gradova Izole, Pirana i Portoroža u društvu profesorice Erike Korošec.
Tijekom drugog radnog tjedna usavršavali su znanja iz MIG, MAG, TIG zavarivanja i plazma rezanja te prebacivanja programa na CNC stroj i 3D printer.
Početkom drugog tjedna učenike i kolegicu posjetile su ravnateljica Marija Pavletić, voditeljice projekta Margareta Gumilar i Sanja Pincan te novinarka Gordana Čalić Šverko.
Po završetku naukovanja, voditeljica projekta u STŠ Koper našim je vrijednim učenicima i njihovoj razrednici podijelila Certifikate o stručnoj naobrazbi.
U prilogu još donosimo dojmove učenika sudionika u projektu:
Dani Šestan: Jako sam zadovoljan što sam imao priliku sudjelovati u ovom projektu.
Denis Kaligari: Produbio sam i proširio svoje znanje. Jako sam zadovoljan sa svim profesorima koji su sudjelovali u ovom projektu.
Marin Krušvar: Ovim putem želim se zahvaliti svima koji su nam omogućili ovo jedinstveno iskustvo. Znanja i vještine koje smo stekli tijekom tri godine školovanja dobro će nam doći ukoliko želimo nastaviti školovanje ili pronaći posao u struci. STŠ Koper opremljena je najsuvremenijim CNC strojevima na kojima smo izrađivali predmete koje nismo mogli obraditi u našoj školi te imam samo pohvale za ovu nevjerojatnu školu.
Leo Fabijančić: Iznimno sam zadovoljan što su nas svi jako dobro ugostili i prihvatili kao svoje učenike. Puno smo naučili. Dopunio sam svoje znanje u SolidWorksu i zavarivanju. Jako sam zadovoljan smještajem i osobljem hotela.
Kristijan Šćulac: Sretan sam što mi je omogućen ovakav način učenja i usavršavanja praktičnim radom.. O zavarivanju sam nešto znao otprije, a sad znam puno više. Upotpunili smo svoja znanja o SolidWorksu čije smo osnove naučili u školi s razrednicom. To je vrlo težak i zanimljiv software i nadam se da ćemo nastaviti s učenjem i sljedeće godine pošto nam je vrlo bitan za naš smjer.
Loren Kontić: Zadovoljan sam što sam stekao novo iskustvo. Profesori su bili susretljivi, imali su puno strpljenja s nama i zbog toga sam im jako zahvalan.
Aleks Rabak: Oduševljen sam praksom u Kopru, puno su mi značila ova dva tjedna u kojima sam stekao dobro predznanje. Profesori su bili odlični.
Ivan Zustović: Ovo iskustvo je predivno, ponosan sam što sam sudjelovao u ovako važnom projektu. Ta praksa mi je upotpunila znanje, a znanje je bogatstvo. Drago mi što sam sa svojim prijateljima proveo četrnaest predivnih dana kojih ću se rado sjećati.
Tin Majcan: Vrlo mi je drago što smo dobili priliku biti dio ovoga projekta i upotpuniti znanja o nama već poznatim tehnologijama. Nadam se ponovnoj suradnji jer je ovo iskustvo bilo jedno od onih koje se pamte u životu. Profesori su bili veoma ljubazni i spremni odgovarali na svako naše pitanje.
Tedi Zović: Iskreno, ne znam kako bih zahvalio svima koji su omogućili ovaj projekt. Hvala profesorima koji su nas poučavali te pokazali kako je naše znanje primjenjivo u raznim granama proizvodnje. Posebno bih pohvalio razrednicu koja je nas desetoricu uspjela držati pod kontrolom.
Margareta Gumilar, voditeljica projekta
ERASMUS+ PROGRAM - ODRAĐENA 1. MOBILNOST
Sudionici 1. mobilnosti, 7 učenika 1.b i 7 učenika 2.b razreda sa svojim profesorima Mirijanom Ritošom i Damirom Blaževićem, radno su krenuli odmah prvoga dana i to modeliranjem u SolidWorksu čime su se bavili cijeli 1.tjedan boravka u Srednjoj tehniškoj šoli Koper uz stručna i profesionalna predavanja i vježbe profesora Aleksandra Đorovića. Na fotografijama je zabilježen njihov očit napredak iz dana u dan.
Osim u školi, kvalitetno su provodili vrijeme i na brojnim izletima, razgledima, obilascima lokalnih tvornica te družeći se na bazenima. Uz njih su bile profesorice Erika Korošec i Simona Paulič, inače i voditeljica projekta u STŠ Koper.
Nakon prvog tjedna mobilnosti, u posjet učenicima došle su ravnateljica Marija Pavletić i profesorice Margareta Gumilar, Sanja Pincan i Tihana Zlatić Božić. Dočekali su nas veselom svirkom na harmonici i saksofonu i u dobrom raspoloženju. Učenik Armin Krivičić se u ime svih učenika zahvalio cijelom timu koji je radio na projektu i naglasio da je njima ovo iskustvo neprocjenjivo.
Drugi tjedan je započeo s vježbama iz zavarivanja kod profesora Daniela Viginija. Nakon informiranja o opasnostima i mjerama zaštite, učenici su se upoznali i s raznim vrstama zavara. Teorijski stečena znanja provjerili su i u praksi. Radili su s tri vrste aparata za zavarivanje nakon čega su uvježbavali ravni zavar.
Zahvaljujući ravnatelju STŠ Koper Iztoku Drožini, profesoricama Eriki Korošec i Simoni Paulič, učenici su posjetili Luku Koper gdje ih je dočekao službeni vodič gospodin Viktor Udovič. Lučkim autobusom provezli su se Lukom. Čuli su fascinantne podatke o količini mulja koji je izvađen da bi na njemu poslije gradili zgrade i molove te dobili informacije koliko brodova prođe godišnje kroz Luku, a ova godina je opet bila rekordna.
Posljednji dan obuke započeo je svečano. Profesorica Simona Paulič podijelila je Certifikate za CAD/CAM Tehnologije Erasmus+ KA1 projekt. Nakon dodjele započeli su obuku i rad na plazmi. Dok je dio učenika radio na plazmi, ostali su i dalje usavršavali svoje umijeće zavarivanja.
Na kraju ove objave, zahvaljujem svim sudionicima 1.mobilnosti na odličnom radu, uzornom ponašanju i predstavljanju Škole. Posebne pohvale bih uputila profesorima Mirijanu i Damiru, koji su učenicima bili iskreni zamjenski roditelji, ali i iskreni prijatelji.
Zahvaljujem ravnatelju STŠ Koper Iztoku Drožini, profesorima Aleksandru Đoroviću, Danielu Viginiju, Eriki Korošec i našoj dragoj Simoni Paulič na odličnoj organizaciji i provedbi 1.mobilnosti.
I na kraju, ali ne manje važno, zahvaljujem roditeljima na ukazanom povjerenju, ravnateljici Mariji Pavletić i svim kolegama na podršci. Velike zasluge za provedbu cijelog projekta pripadaju i našoj dragoj samozatajnoj kolegici Sanji Pincan te psihologinji Dubravki Ujčić- Lukšić.
Margareta Gumilar, voditeljica projekta
ERASMUS+ PROGRAM - ODLAZAK 1. GRUPE U KOPAR
Svi smo bili jako uzbuđeni u iščekivanju dana kad ćemo ispratiti naše učenike na prvu mobilnost u sklopu projekta CAD-CAM Technologies.
Toga je jutra, 7. prosinca 2015., ispred naše Škole bilo jako veselo.
Sedam učenika 1. b razreda i sedam učenika 2. b razreda u pratnji profesora Mirijana Ritoše i Damira Blaževića veselo nam je mahalo iz autobusa.
Nakon dolaska u Kopar, prijave u hotel i riječi dobrodošlice profesorice Simone Paulič, voditeljice projekta za Srednju tehnišku šolu Koper, učenici i profesori krenuli su u tvornicu Hidria.
Prošetali su gradom,
razgledali Pokrajinski muzej Kopar,
a nakon ručka otišli u STŠ Koper na praktičnu nastavu. Ovaj tjedan radit će u programu SolidWorks uz mentora prof. Aleksandra Đorovića.
Margareta Gumilar, voditeljica projekta
sufinancira Europska komisija
Nakon izuzetno napornog mjeseca listopada, silnih provjera znanja i analiza uspjeha i vladanja u prethodnom razredu, imamo gotove bodovne liste. Objavljujemo ih sa zaporkama u skladu sa Zakonom o zaštiti osobnih podataka. Učenici koji se prepoznaju u prvih sedam (označeni zelenom bojom) su naši prvi sudionici u projektu „CAD-CAM Technologies“ u sklopu programa Erasmus+.
Sve dokumente prikupljene tijekom selekcije roditelji i učenici mogu pogledati osobno uz prethodnu najavu voditeljici projekta u ponedjeljak 2.11.2015. i u utorak 3.11.2015.
Margareta Gumilar, voditeljica projekta
U ovoj smo školskoj godini odlučili intenzivirati dugogodišnju suradnju sa Srednjom tehniškom šolom Koper, a višednevni boravak naših učenika u njihovoj školi i gradu bila je idealna prilika za to. Veliki troškovi gostovanja učenika u Kopru i njihovog obrazovanja premašivali su naše mogućnosti pa je prijava za dodjelu financijske potpore u okviru projekta Erasmus+ bila odlična prilika za realizaciju naših ideja.
Nakon što je objavljen Poziv na podnošenje prijedloga u okviru programa Erasmus+ za 2015. naša se Škola odlučila prijaviti sa svojim projektnim prijedlogom pod nazivom CAD/CAM Technologies.
U nastavku donosimo sažetak tog projektnog prijedloga:
Ubrzan razvoj tehnologije povećava očekivanja poslodavaca i potrebu za širim kompetencijama budućih zaposlenika. Želimo svojim učenicima kroz srednjoškolsko strukovno obrazovanje pružiti maksimum tih kompetencija da nakon završene srednje škole budu prepoznati kao visokokvalificirani kadar. Stoga je opći cilj projekta poboljšanje strukovnog obrazovanja u smislu razvoja profesionalnih i za posao potrebnih kompetencija učenika koje moraju zadovoljiti potrebe modernog, konkurentnog i fleksibilnog tržišta rada, spremnog na brze promjene te poduprijeti uspjeh pojedinaca na europskom tržištu rada. Otežavajuća okolnost je što Srednja škola Buzet u ovom trenutku ne raspolaže potrebnim financijskim sredstvima koja bi omogućila nabavu sofisticirane opreme za CNC tehnologije i osuvremenjivanje rada. Iz tog je razloga odmah po uvođenju novog četverogodišnjeg smjera (tehničar za električne strojeve sa primijenjenim računalstvom), uz pomoć Grada Buzeta, uspostavila suradnju sa Srednjom tehničkom školom Kopar kako bi tim učenicima osigurala primjenu stečenih znanja na najsuvremenijim tehnologijama.
Praktična nastava u STŠ Kopar predviđa četrnaestodnevni boravak 52 učenika 1. b, 2. b i 3. b razreda Srednje škole Buzet, polaznika smjera Tehničar za električne strojeve s primijenjenim računalstvom, raspoređenih u četiri skupine. U pratnji učenika cijelo vrijeme mobilnosti bit će njihovi profesori. S obzirom da je primarni cilj mobilnosti učenika njihovo stručno osposobljavanje za rad na suvremenim tehnologijama, glavne aktivnosti bit će usmjerene k postizanju tog cilja. Planirane aktivnosti održat će se u praktikumima partnerske organizacije (Srednje tehničke škole Kopar) uz vodstvo njihovih profesora - mentora. Učenici će naučiti modelirati u računalnom programu SolidWorks, raditi na CNC strojevima (tokarilici i glodalici), naučiti osnove CAD-CAM tokarenja i glodanja u SolidCAM-u, raditi na 3D printeru, koristiti alat za elektrolučno i plinsko zavarivanje, MIG, MAG i TIG zavarivanje, raditi s CNC plazma rezanjem za rezanje lima te upoznati robotsko elektrolučno zavarivanje sa zaštitnim plinom. Osim praktičnog osposobljavanja, učenici će u pratnji mentora posjetiti i tvrtke koje u svom radu koriste najsuvremeniju tehnologiju, kao što su Hidria d.o.o. i DAG d.o.o. Koper te uz stručno vođenje upoznati kulturnu i povijesnu baštinu grada Kopra i okolnih obalnih gradova. Neformalnim učenjem kroz aktivna druženja omogućit će se usvajanje vještina i kompetencija učenika u europskom kontekstu i povećati zanimanje za uvažavanje kulturoloških razlika.
Nakon provedene mobilnosti, učenici će povećati razinu znanja u svojoj struci, razvit će profesionalne kompetencije koje će u mnogo većoj mjeri zadovoljiti potrebe konkurentnog i fleksibilnog tržišta rada. Kombinacija teorije i prakse na CNC strojevima, modeliranje u računalnom programu SolidWorks i rad na 3D printeru omogućit će učenicima usavršavanje kompetencija koje obuhvaćaju znanje, kognitivne i praktične vještine. Stečena znanja i vještine primijenit će se u skladu s novim standardima, razvijat će se samostalnost i odgovornost sudionika mobilnosti. Praktičnim radom, raspravama i aktivnostima promicat će se strukovni, društveni i multikulturalni razvitak obiju škola. Partneri će učvrstiti suradnju i nastaviti istu putem razmjene znanja, iskustava i informacija u strukovnom obrazovanju.
Projekt je od izuzetnog značaja kako za Srednju školu Buzet i STŠ Kopar i njihove polaznike tako i za obje lokalne zajednice te regiju u cjelini jer se projektom potiče i jača ne samo regionalna i međunarodna suradnja, već se stvaraju uvjeti za uspješno i kvalitetno strukovno obrazovanje postojećih i nadolazećih generacija putem učinkovitih obrazovnih metoda u struci i fleksibilnim načinom stjecanja znanja. Očekivani pozitivni rezultati projekta, odnosno uspješnost i napredak učenika utjecat će na izradu novih standarda zanimanja i razvoja kvalifikacija.
Na konačan odgovor o financiranju projekta trebali smo čekati skoro tri mjeseca jer je više od osamdeset škola iz Hrvatske poslalo svoje projektne prijedloge koje je trebalo pregledati i ocijeniti. Konačno smo 25. 5. 2015. dobili mail od Agencije za mobilnost u kojem nas obavještavaju o prihvaćanju našeg projektnog prijedloga i odobravaju traženu financijsku potporu za provedbu Projekta.
Projekt će se realizirati tijekom sljedeće dvije godine, a o svim bitnim aktivnostima redovito ćemo izvješćivati.
Prve aktivnosti započinju već u sljedećoj školskoj godini 2015./2016. te su u tijeku pripreme za odlazak prve grupe na mobilnost u razdoblju od 7.12.2015. do 20. 12. 2015. U toj će grupi biti sedam novoupisanih učenika 1. b razreda (tehničar za električne strojeve s primijenjenim računalstvom) te sedam učenika 2. b razreda.
Margareta Gumilar, voditeljica projekta