« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Projekt "Industrijska računala i mikroupravljači u mehatronici" drugi je naš projekt u sklopu programa Erasmus+. Nastavak je prijeko potrebnog osposobljavanja učenika u smjeru stjecanja znanja i vještina primjene industrijskih računala u proizvodnim procesima. Projekt će se provoditi od 1.6.2017. do 31.5.2019. godine.
Današnja uspješna proizvodna poduzeća u proizvodnim procesima koriste strojeve naprednije tehnologije upravljane pomoću industrijskih računala te je stoga glavni cilj projekta osposobiti učenike za primjenu industrijskih računala i mikroupravljača u nastavi, od samog odabiranja komponenata (projektiranja) i sastavljanja računala do programiranja cjelokupnog sustava. Učenici će moći sami osmisliti mehatronički sustav koji će moći izvoditi specifične radnje. Osmišljavanje mehatroničkog sustava odnosi se na odabir i priključivanje elektroelemenata na industrijska računala (kao što je npr. PLC proizvođača Unitronics) ili na mikroupravljače koji zatim upravljaju tim mehatroničkim sustavom. Tako samostalno osmišljen i sastavljen mehatronički sustav učenici će programirati. Osim programiranja industrijskih računala, učenici će naučiti programirati mikroupravljač Arduino koji služi za upravljanje jednostavnijih mehatroničkih sustava.
Posebnim ciljem projekta želi se ojačati suradnju i interakciju među učenicima Srednje škole Buzet i Srednje tehničke škole Kopar s naglaskom na usavršavanje stranih jezika i uklanjanje jezičnih barijera, odnosno povećanje svijesti sudionika o različitostima drugih kultura i država te omogućavanje aktivnog sudjelovanja u društvu i razvoj osjećaja pripadnosti europskom kulturnom i gospodarstvenom krugu.
Učenici koji će sudjelovati u projektu polaznici su 4. b (završnog) razreda strukovnog programa za zanimanje Tehničar za električne strojeve s primijenjenim računalstvom. S obzirom da je riječ o dvogodišnjem projektu, bit će obuhvaćene dvije generacije učenika. U školskoj godini 2017./2018. prva aktivnost mobilnosti uključuje polovicu učenika 4. b razreda, točnije njih osmero dok druga aktivnost mobilnosti uključuje drugu polovicu 4. b razreda, preostalih osmero učenika. U školskoj godini 2018./2019. u trećoj aktivnosti mobilnosti sudjelovat će prva polovica učenika 4. b razreda, točnije njih osmero, a preostala polovica učenika, točnije njih devetero, sudjelovat će u četvrtoj aktivnosti mobilnosti.
Sve četiri aktivnosti mobilnosti, odnosno svaka od četiriju grupa učenika imat će isti program mobilnosti koji će biti usmjeren na usavršavanje i osposobljavanje u području mehatronike. Učenici će izvoditi razne vježbe u kojima će morati povezivati ulazne i izlazne pneumatske elemente, priključiti ih na industrijsko računalo i zatim to računalo programirati (koristeći ladder diagram). Osim praktične nastave, učenici će imati organizirane i vođene posjete slovenskim poduzećima koja koriste mehatroničke sustave u svojoj proizvodnji.
Margareta Gumilar i Sanja Pincan
koordinatorice EU projekata