preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Linkovi

Brojač posjeta
Ispis statistike od 9. 10. 2019.

Ukupno: 333144
Ovaj mjesec: 10011
Danas: 312
BIOSIGURNOST I BIOZAŠTITA

Promocija projekta Biosigurnost i biozaštita

Prvi školski proljetni sajam održan je 9. svibnja. Na sajmu su sudjelovali različiti izlagači, dok su naši učenici predstavili predmete i programe zanimanja na kreativan i drugačiji način. Učenici 2. razreda opće gimnazije predstavili su i prezentirali rad projekta Biosigurnost i biozaštita u ovoj školskoj godini.

  :: opširnije :: 


objavio: Tonka Šapina  datum: 20. 5. 2023. 20:37

Posjet Zdravstvenoj ustanovi Ljekarne Kovačević u Magadenovcu

U sklopu izborne nastave biologije i projekta Biosigurnost i biozaštita učenici 2. razreda opće gimnazije posjetili su Zdravstvenu ustanovu Ljekarne Kovačević u Magadenovcu. Dino i Tihana, magistri farmacije, održali su radionice o izradi preparata u laboratoriju u Magadenovcu. Učenici su upoznali prostor ljekarne, način rada i opis posla farmaceuta kroz primjere iz iskustva farmaceuta Tihane i Dine. Učenici su iskušali rad kapsulirke, izrađivali su Nasha serum s hijaluronom i Nasha hidratantnu kremu te balzame za usne.  Na taj način upoznali su se s radom tima “iza kulisa”. Zahvaljujemo Zdravstvenoj ustanovi Ljekarne Kovačević u Magadenovcu na vrlo zanimljivim radionicama. Veselimo se budućoj suradnji.

 

    

     

   

  :: opširnije :: 


objavio: Tonka Šapina  datum: 20. 5. 2023. 20:24

Međužupanijska smotra Biosigurnost i biozaštita, regija istok

U okviru projekta Biosigurnost i biozaštita ove godine, 2. ožujka 2023. održana je 3. po redu Međužupanijska smotra Biosigurnost i biozašišta. Škola domaćin bila je Osnovna škola Vijenac iz Osijeka. Za međužupanijsko natjecanje u Osijeku bilo je prijavljeno 36 timova iz šest županija: Osječko-baranjske, Vukovarsko-srijemske, Brodsko-posavske, Virovitičko-podravske, Bjelovarsko-bilogorske i Požeško-slavonske. U kategoriji 5. i 6. razred bilo je prijavljeno sedam timova, u kategoriji 7. i 8. razred 13 timova te u kategoriji srednje škole 16 timova.

Ove godine učenici 5. i 6. razreda istraživali su sljedeće teme:

  1. Zarazne bolest ljeti - zarazne bolesti zimi
  2. Kako vlastite odluke utječu na prijenos zaraznih bolesti
  3. Najvažniji izumi u mikrobiologiji

Teme koje su istraživali učenici 7. i 8. razreda bile su:

  1. Trovanja hranom - koje su namirnice najčešći krivci?
  2. Dezinficijensi - vlastita izrada i njihova učinkovitost
  3. Klimatske promjene i pojava zaraznih bolesti

Učenici srednje škole istraživali su teme:

  1. Prirodne i ratne katastrofe i zarazne bolesti
  2. Antimikrobna sredstva iz prirode
  3. Utjecaj pandemije COVID-19 na pojavnost drugih zaraznih bolesti.

Na Međužupanijskoj smotri, po prvi puta, našu školu su predstavljali učenici 2. razreda opće gimnazije s mentoricom Tonkom Šapina. Izradili su plakat s temom „Prirodne i ratne katastrofe i zarazne bolesti“. Plakat su izlagali učenica Kata Majdenić i učenik Adrijan Bočkinac, a plakat je osvojio 4.mjesto.

Učenici su usvojili slijedeće ishode i aktivnosti:

  • Opisuje, navodi i razlikuje osnovne vrste patogenih mikroorganizama.
  • Objašnjava način djelovanja patogena u ljudskom organizmu.
  • Analizira učestalost zaraznih bolesti u Hrvatskoj i njihovih uzročnika.
  • Objašnjava nastanak zoonoza.
  • Opisuje ulogu cijepljenja kao važne javnozdravstvene mjere.
  • Navodi primjere eradiciranih zaraznih bolesti.
  • Navodi i opisuje izvore zaraze.
  • Razlikuje ulazna mjesta zaraze.
  • Objašnjava dostatnu količinu i virulenciju uzročnika.
  • Analizira osjetljivost ili dispoziciju domaćina na određenu bolest.
  • Objašnjava povezanost i međuodnos karika u lancu.
  • Grafički prikazuje Vogralicov lanac
  • Objašnjava ekološke, demografske, socijalne i političke uzroke nastanka emergentnih i re-emergentnih bolesti
  • Opisuje nastanak i tijek pandemija SARS, MERS i SARS-CoV-2.
  • Objašnjava posljedice pandemije na zdravlje ljudi i smrtnost stanovništva.
  • Grafički prikazuje statističke podatke o broju oboljelih i umrlih u Hrvatskoj po županijama i analizira ih i uspoređuje.
  • Grafički prikazuje statističke podatke o broju oboljelih i umrlih u svijetu i analizira ih i uspoređuje
  • Analizira utjecaj pandemije na svjetsko gospodarstvo.
  • Objašnjava preventivne mjere protiv širenja zaraznih bolesti.
  • Primjenjuje način zaštite od prijenosa zaraznih bolesti.
  • Opisuje uzročno-posljedične odnose suvremenog načina života i širenja bolesti (prednosti i nedostatke).
  • Analizira važnost pojedinca kao odgovornog člana društva u suzbijanju širenja zaraznih bolesti.
  • Vrednuje informacije iz znanstvenih i medijskih izvora u kontekstu pandemije i zaštite zdravlja.
  • Navodi i opisuje velike svjetske pandemije.
  • Opisuje pandemiju kuge i način širenja po svijetu.
  • Uspoređuje karakteristike velikih svjetskih pandemija, njihovu geografsku rasprostranjenost, broj oboljelih i umrlih te utjecaj na čovječanstvo.
  • Opisuje pandemiju španjolske gripe i uzroke velike smrtnosti.
  • Opisuje spomenike povezane uz pandemije; npr. Kugin spomenik u Osijeku; spomenik Robertu Kochu na Brijunima.
  • Navodi, opisuje i definira pojam „Jedno zdravlje“.
  • Primjenjuje znanja i vještine o emergentnim i re-emergentnim bolestima u kontekstu pristupa „Jedno zdravlje“.
  • Navodi primjer pojave, praćenja i nadzora emergentnih i re-emergentnih arbovirusa u Republici Hrvatskoj u kontekstu pristupa „Jedno zdravlje“.

  :: opširnije :: 


objavio: Tonka Šapina  datum: 20. 5. 2023. 20:11

Virusi

Učenici 4.OG proučavali su i istraživali genetiku pojedinih virusa: na koji način virusi ulaze u tijelo čovjeka, kako se razmnožavaju, koje stanice razaraju, kako se šire, koje bolesti uzrokuju, kako se preveniraju i slično. Svoja su istraživanja prezentirali razredu i mentorici. Teme istraživanja:

  1. AIDS i virus HIV – Filip Lazar
  2. virus bjesnoće – Fran Perić
  3. herpes virus – Sara Radojčić 

Učenici su usvojili slijedeće ishode i aktivnosti: 

  • Opisuje, navodi i razlikuje osnovne vrste patogenih mikroorganizama.
  • Objašnjava način djelovanja patogena u ljudskom organizmu.
  • Analizira učestalost zaraznih bolesti u Hrvatskoj i njihovih uzročnika.
  • Opisuje ulogu cijepljenja kao važne javnozdravstvene mjere.
  • Navodi i opisuje izvore zaraze.
  • Razlikuje ulazna mjesta zaraze.
  • Objašnjava dostatnu količinu i virulenciju uzročnika.
  • Analizira osjetljivost ili dispoziciju domaćina na određenu bolest.
  • Objašnjava povezanost i međuodnos karika u lancu.
  • Objašnjava preventivne mjere protiv širenja zaraznih bolesti.
  • Primjenjuje način zaštite od prijenosa zaraznih bolesti.
  • Opisuje uzročno-posljedične odnose suvremenog načina života i širenja bolesti (prednosti i nedostatke).
  • Objašnjava pojavu i raširenost AIDS-a (Acquired Immunodeficiency Syndrome - sindrom stečene imunodeficijencije) u svijetu.
  • Uspoređuje karakteristike velikih svjetskih pandemija, njihovu geografsku rasprostranjenost, broj oboljelih i umrlih te utjecaj na čovječanstvo.
  • Analizira važnost pojedinca kao odgovornog člana društva u suzbijanju širenja zaraznih bolesti.
  • Vrednuje informacije iz znanstvenih i medijskih izvora u kontekstu pandemije i zaštite zdravlja.

 

 

  :: opširnije :: 


objavio: Tonka Šapina  datum: 20. 5. 2023. 20:05

Bakterije

Učenici 2.OG pripremili su i naselili hranjive podloge za uzgoj bakterija. U kontroliranim uvjetima razvile su se bakterijske kolonije koje su učenici promatrali mikroskopima. Također, pripremili su i dio podloga koje su poslužile za radionicu u Dječjem vrtiću Pinokio Donji Miholjac, u skupini „Pčelice“. Radionicu je održala voditeljica školskog projekta profesorica Tonka Šapina. Nakon radionice mikroskopiranja, djeca su nacrtala bakterije koje su promatrali pod mikroskopom te su izradili modele bakterija od plastelina.  Učenici su usvojili slijedeće ishode i aktivnosti:

  • Opisuje, navodi i razlikuje osnovne vrste patogenih mikroorganizama.
  • Objašnjava način djelovanja patogena u ljudskom organizmu.
  • Opisuje ulogu cijepljenja kao važne javnozdravstvene mjere.
  • Navodi i opisuje izvore zaraze.
  • Analizira putove prijenosa i širenja zaraze.
  • Razlikuje ulazna mjesta zaraze.
  • Objašnjava dostatnu količinu i virulenciju uzročnika. 

    

     

  :: opširnije :: 


objavio: Tonka Šapina  datum: 20. 5. 2023. 19:56
» Arhiva naših vijesti    
 


Informacije 2024./25.

Društvene mreže

   


Oglasna ploča

Vremenska lenta


e-Dnevnik


Kalendar
« Rujan 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Prikazani događaji


Tražilica



Katalog knjižnice


Dan škole 31.5.2021.

  

Kliknite na video i foto izložbu


CARNet vijesti




preskoči na navigaciju