AI-twinning
Autor: Marija Bratonja, 11. 1. 2024.
Ove školske godine su učenici 4.c razreda sudionici etwinning projekta AI-twinning, u sklopu kojeg usvajaju osnovne pojmove i upoznaju različite alate umjetne inteligencije.
Kako bi se sudionici projekta međusobno upoznali, prvi zadatak je bio predstavljanje timova. Učenici su izradili avatare i „oživjeli“ ih pomoću platforme za generiranje videa D-ID, tako da avatari govore unaprijed zadani tekst. Održana su i dva online sastanka, prvo za nastavnike a zatim za učenike...
Nakon uvodne ankete, slijedila je izrada logotipa projekta u alatima Canva, Logo Maker i Logo Kreator te izrada zajedničkog plakata.
Naši projektni partneri iz Turske, organizirali su 21.12. online webinar, na kojem je Onur Sevli, izvanredni profesor sa Sveučilišta Burdur Mehmet Akif Ersoy, govorio o umjetnoj inteligenciji i njenom razvoju, prednostima i opasnostima koje nam donosi.
Zadatak koji je slijedio učinio se prilično zahtjevnim – izrada prezentacije o primjeni umjetne inteligencije u nastavi! Preporučeni su AI alati za izradu prezentacije Gamma app, Tome app i Decktopus. Aplikacije se vrlo jednostavno koriste, a prezentacije smo izradili bez imalo muke. Za svega nekoliko sekundi aplikacije na zadanu temu generiraju prezentacije, koje su dobra osnova, a lako se uređuju i nadograđuju.
Sljedeći zadatak je baš zabavan! Predstavljanje svoje zemlje – izrada avatara poznate ličnosti koja će govoriti o našoj zemlji. Odabrali smo Blanku Vlašić i pomoću aplikacija Pixart izradili Blankin avatar. Video, koji smo generirali pomoću aplikacije D-ID, možete pogledati na poveznici: https://studio.d-id.com/share?id=9e39a8ea5716ecd83a626e820b459350&utm_source=copy
Pri upotrebi ovih alata kontinuirano govorimo o prednostima i nedostacima upotrebe AI alata, usvajamo osnovne pojmove i diskutiramo o izazovima koje nam donosi umjetna inteligencija. Upoznajemo jezične modele postavljajući im razna pitanja te ih konzultiramo za potrebe rješavanja projektnih zadatka. Istraživali smo povijesni razvoj AI i u Genially-u izradili digitalnu lentu vremena.
Mnogo smo naučili, a pred nama su još brojni zadaci koje s nestrpljenjem očekujemo. Sudjelovanje u projektu olakšava učenje i čini ga zabavnim, a razmjena iskustava, znanja i stavova s projektnim partnerima je posebno dragocjeno iskustvo.
U projektu sudjeluju i učenici iz Turske, Srbije, Bosne i Hercegovine, Češke, Grčke, Sjeverne Makedonije, Rumunjske, Gruzije i Azerbejdžana.
Nastavnica Nevena Varga
« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |