« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Comenius seminar u Njemačkoj
European in – service training course SMEC
School and science museum: A cooperation to inprove teaching, learning and discovery
07.11. – 13.11.2010. München
Seminar se održavao u Kerschensteiner Kolleg-u koji je u sklopu zgrade Deutsches Museum-a, tako da smo, u stvari, cijelo vrijeme boravili u muzeju.
Cilj seminara je bio pomoći nastavnicima osuvremeniti nastavu, motivirati učenike za prirodne znanosti, te ih naučiti razmišljati na znanstveni način uz korištenje muzejskih eksponata.
Na seminaru su sudjelovali nastavnici i muzejski radnici iz različitih zemalja, tako da smo mogli razgovarati i izmjenjivati iskustva.Službeni jezik seminara je bio engleski. Sudionici su bili sa Cipra, iz Francuske,Grčke, Italije, Mađarske, Njemačke, Rumunjske, Škotske, Španjolske i moja malenkost iz Hrvatske.
Da bi se nastava mogla održati u muzejskom prostoru, prije svega smo se morali upoznati s načinom rada muzeja. Upućeni smo kako koristiti muzejske eksponate, surađivati s muzejskim radnicima itd. Naglašeno je kako nije dovoljno samo dovesti učenike u muzej, već je potrebno napraviti određene predradnje prije posjeta muzeju, kao i svrhoviti razgovor nakon posjeta. Posebno interesantne su bile muzejske radionice u kojima se obnavljaju eksponati, prave modeli te osmišljavaju i izrađuju izložbeni primjerci koje posjetitelji mogu dodirivati, proučavati na kojem principu rade itd. Tako smo imali čast vidjeti, čak i sjediti u autu izrađenom nano-tehnologijom koji je tek slijedeći tjedan trebao biti izložen i predstavljen u muzeju.
Na seminaru smo imali i konkretne radionice. Naprimjer, izrađivali smo pinhole camera-u, isprobali njezin rad, te posjetili muzejski prostor gdje su izloženi fotoaparati, kamere i optičke leće. Nakon toga smo dalje mogli raspravljati o ostalim dijelovima fotoaparata i diskutirati koji se sve zakoni fizikalne i geometrijske optike tu primjenjuju. Takva radionica je imala pozitivan odjek među sudionicima jer smo na konkretnom primjeru mogli osmisliti nastavni sat, povezati fiziku i fizikalne zakonitosti s praktičnim primjerima iz svakodnevnog života, te otvoriti nove teme za razgovor.
Također smo imali i projekte koje smo radili u grupama. Cilj tih projekata je bio naučiti kako napraviti dobru predpripremu za neku nastavnu jedinicu, zainteresirati učenike za prirodne znanosti, potaknuti ih na razmišljanje i povezivanje sa svakodnevnim primjerima iz života, iskoristiti postojeća povijesna otkrića za stvaranje novih inovacija, te objediniti znanja iz prirodnih znanosti.
Pritom je, naravno važno, voditi računa o kojoj dobnoj skupini učenika je riječ pri osmišljavanju nastavnog sata ili određenog projekta, nastojati se uklopiti u njihov način razmišljanja, dobro poslušati njihove ideje, jer se njihov način razmišljanja razlikuje od našeg. Potrebno je učenike usmjeravati u razmišljanjima. I kriva razmišljanja su također dobra za nastavu, jer možemo razviti diskusiju zašto je nečija tvrdnja dobra, a nečija loša. To je u stvari problemska nastava, koja se u našoj Školi nastoji provoditi već duže vrijeme.
Pri prezentaciji naših škola, sudionici su ostali začuđeni što je naša Škola daleko odmakla u inovativnim metodama kojima se služi, te u međunarodnim projektima u kojima sudjelujemo, što mi je bilo posebno drago. Naime, nisu očekivali da jedna tako mala zemlja polaže toliko na obrazovanje i razvija nove metode obrazovanja. Naime, možemo biti ponosni, što naša zemlja, a posebno naša Škola prati sustave obrazovanja Europske unije, a u nekim segmentima je i naprednija.
Usavršavanje u Deutsches Muzeumu je bilo vrlo interesantno, no osim što smo puno radili imali smo i malo slobodnog vremena za razgledavanje grada, njegovih kulturnih znamenitosti i kulture življenja stanovnika tog dijela Njemačke.
Svima bih preporučila da se jave na takve međunarodne projekte, jer se zaista može puno toga naučiti, upoznati nove ljude, njihove kulture i nakon seminara komunicirati i razmjenjivati iskustva s njima.
Novih ideja i savjeta nikada previše.
Dubravka Habazin
Konavoska 2
10110 Zagreb
01/3666-114
skola@ss-elektrotehnicka-zg.skole.hr
OIB: 96726537623
IBAN: HR0723600001101225433