Projekt "Prostor"
U ponedjeljak, 15. listopada u našoj školi udruga Suncokret - OLJIN, održala je prve radionice iz projekta "Prostor" na temu "Suradnja", u prvom razredu ekonomske škole i drugom razredu gimnazije.
U uvodnom susretu učenici su promišljali i raspravljali o važnosti socijalnih vještina, predstavljanju sebe i slušanju drugoga kao osnovi za kvalitetnu komunikaciju.
Nakon radionica, dvoje učenika sudjelovalo je u aktivnosti "Pomoć u učenju" iz matematike.
Više o projektu pod opširnije.
Od prošle školske godine, SŠ Glina je partner na projektu "Prostor" udruge Suncokret - OLJIN iz Zagreba. Projektom PROSTOR nastoji se doprinijeti povećanju socijalne uključenosti mladih koji se nalaze u riziku od socijalne isključenosti kroz aktivnosti koje imaju za cilj smanjiti broj mladih koji ispadaju iz sustava školovanja, promovirati jednake mogućnosti, inovacije, kreativnosti i poduzetništva. Primarna ciljana skupina projekta su srednjoškolci, polaznici prvih i drugih razreda srednjih škola u kojima je udruga tijekom godina suradnje uočila veliki broj ispadanja mladih iz sustava školovanja zbog
a) nedostatka vještine i tehnika učenja
b) velikog broja izostanaka
c) teškoća u razvoju
d) nezainteresiranosti za struku za koju se obrazuje
e) nepostojanja uvjeta za učenje zbog teških socijalnih uvjeta u kojima žive
f) nedovoljne povezanosti teorijskog gradiva sa životnim situacijama
g) niskog samopoštovanja ili/i neprihvaćenosti/odbacivanja od kolega
h) nasilja i problema ovisnosti.
Opći cilj: Povećati socijalnu uključenost mladih.
Specifični ciljevi:
1. Potaknuti kvalitetno provođenje slobodnog vremena mladih;
2. Povećati informiranost mladih i pružiti usluge savjetovanja o temama relevantnim za mlade;
3. Prevencija nasilja među mladima;
4. Unaprijediti razvoj socijalnih vještina i kompetencija koje pridonose konkurentnosti na tržištu rada i socijalnom uključivanju mladih;
5. Potaknuti aktivno sudjelovanje mladih u društvu.
AKTIVNOSTI U PROJEKTU
1. GRUPNI RAD za učenike
15 učenika iz svake partnerske i suradničke škole; sudjelovanje u aktivnostima emocionalnog osnaživanja, poticanje kreativnih uradaka, uključivanje kretalačkih aktivnosti, pomoć u učenju... grupni rad se provodi u školi partnera ovisno o potrebi.
2. POMOĆ U UČENJU
Pomoć u učenju nije samo pomaganje učenicima u ispravljanju ocjena nego ima za cilj zainteresirati školskim sadržajem, razvijati kritičko mišljnje kao samovođeno, samodisciplinirano, samokontrolirano i samokorigirajuće mišljenje koje nameće djelotvornu komunikaciju i sposobnost rješavanja problema (Paul i Elder, 2004) te poticati kreativnost i znatiželju što rezultira rastom samopouzdanja. Dugorični je cilj da osnažena mlada osoba ne odustane od školovanje nego da ga na vrijeme završi, da upiše faultet ili se (samo)zaposli, da nastavi biti aktivna u lokalnoj zajednici, a ne njen teret. Ideja je da se što više mladih osoba osposobi kako bi mogli pomagati drugim mladim osobama te da njihov rad bude izraz suradnje ali i individualnosti. Također, dugoročni je cilj i da primijeni ovakav model funkcioniranja i na druge aspekte života te kao poticaj za buduće cjeloživotno učenje kao važan model brige o svom zdravlju.
Ovakav pristup učenicima sadrži u sebi i obrazovnu i odgojnu metodu.
Aktivnosti:
1.1. Upoznavanje s članovim grupe kroz interaktivne igre
1.2. Izlaganje tehnika učenja i pamćenja - izlaganje voditelja aktivnosti
1.3. Pomoć u učenju i pamćenju - rad na problemskim zadacima
1.4. Učenje u prirodi - šetnja, tehnike disanja
« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |