Tradicionalne šurlice prema uputi i učeničkom dijalektološkom istraživanju čakavskoga narječja vrbničkoga kraja otoka Krka

Provedbom projekta Čakavština va mojen kraju učenica Tara Zahija, 3. D istražila je i demonstrirala čakavštinu vrbničkoga kraja otoka Krka uputom (receptom) za izradu tradicionalnog jela – šurlica

 Tradicionalne šurlice prema uputi i učeničkom dijalektološkom istraživanju čakavskoga narječja vrbničkoga kraja otoka Krka

UVOD NAPISALA: Tina Udović, prof. savjetnik

JEZIČNO PREDSTAVLJANJE UPUTE (RECEPTA) I IZRADE ŠURLICA: Tara Zahija, 3. D

IZRADA ŠURLICA: Tara Zahija, 3. D i gđa Davorka Zahija

VIDEOZAPIS: Tara Zahija, 3. D

Kreativna i vrijedna učenica Tara Zahija, 3. D, u sklopu istraživačke i problemske nastave iz Hrvatskoga jezika prema vlastitom je izboru istražila i predočila čakavsko narječje vrbničkoga kraja otoka Krka iznijevši i priredivši uputu (recept) izrade šurlica kao tradicionalnog jela. Učenica je svojim istraživačkim radom oprimjerila usvojenost odgojno-obrazovnih ishoda učenja predmetnog kurikuluma: SŠ HJ A.3.1. Učenik govori upućivačke i raspravljačke tekstove u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja.; SŠ HJ A.3.2. Učenik sluša u skladu s određenom svrhom upućivačke i raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika.; SŠ HJ C.3.1. Učenik analizira utjecaj medijskih tekstova na oblikovanje stavova i vrijednosti primatelja.

U skladu s načelom zavičajnosti u nastavi Hrvatskoga jezika, cilj projekta Čakavština va mojen kraju učeničko je istraživanje dijalektizama i regionalizama, uz poseban naglasak na lokalizme čakavskoga narječja kraja prema izboru učenika.