« Srpanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Dana 4. veljače 2022. godine, u Industrijsko-obrtničkoj školi Nova Gradiška, održane su radionica i edukacija u okviru projekta RCK VirtuOS.
Prva radionica pod nazivom „Tradicionalna francuska jela“ namijenjena je nastavnicima i učenicima kuharskog usmjerenja. Ovu edukaciju održao je Damir Abramić, nastavnik kuharstva iz Ugostiteljsko-turističke škole Osijek, koji se dodatno usavršavao u Parizu u okviru projekta RCK VirtuOS. Na radionici su sudjelovali strukovni nastavnici kuharstva Jelica Pejanić, Irena Curić, Josip Pejanić i Damir Vlainić te učenici 3. razreda koji se obrazuju za zanimanje kuhar.
Na radionici su predstavljena sljedeća jela:
- Fresh fruit sabayon gratin with coientrau (svježe voće gratinirano u vinskom umaku sa likerom od naranče
- Quiche Lorraine (otvorena pita-prhko tijesto, blanširana slanina, sir, royal)
- Grilled salmon, Bernaise sauce, vegetables cooked covered, straw potatoes (pečeni losos sa žara, Bernaise umak, kuhano povrće, prženi krumpir)
Učenici, ali i nastavnici, vidjeli su i naučili nešto novo što će svakako moći primijeniti u svojem daljnjem radu.
Za učenike konobarskog usmjerenja održana je edukacija pod nazivom ,,Bordeaux – centar vinskog svijeta i kulture''. Ovu zanimljivu edukaciju održao je Albin Smiljan, nastavnik Ugostiteljskog posluživanja u Ugostiteljsko-turističkoj školi u Osijeku, koji se dodatno usavršavao u prestižnoj francuskoj školi CAFA Winee School u Bordeauxu u okviru projekta RCK VirtuOS.
Ovom edukacijom učenicima i nastavnicima je predstavljena uloga sommeliera, njegovo radno mjesto i zadaci, vinske regije (u Hrvatskoj i Francuskoj), sorte vina, okuse koje stvaraju, utjecaj pojedinih elemenata na konačni okus vina (sunce, zemlja, sorta grožđa, berba) te ono najvažnije: kako otvoriti i poslužiti bijelo vino, pjenušavo vino i crno vino (što uključuje i postupak dekantiranja) gostu – imajući na umu kako prije posluživanja vina gostu treba odraditi osjetilnu analizu vina: pomirisati čep, naliti vino u čašu te provjeriti 4 elementa: bistroću, gustoću, miris i okus vina.
Svi sudionici edukacije izrazili su zadovoljstvo radionicom, koja je bila izuzetno zanimljiva, poučna i kreativna, te stručnošću predavača koji je s lakoćom svoje znanje prenio sudionicima, a demonstracijom potvrdio moto ugostiteljskih djelatnika (konobara i sommeliera): ,,Mi smo gospoda koja poslužuju gospodu.'' Učenici 3. razreda proširili su svoje spoznaje o posluživanju vina, a učenici 2. razreda, koji su tek otvorili temu vina na nastavi Ugostiteljskog posluživanja, pokazali su iznimnu motivaciju za daljnji rad.