« Travanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
Zanimanje prodavač u našoj školi prisutno je od samog osnutka škole, točnije daleke 1889. godine kada je upisano prvo odjeljenje. Zanimanje se zadržalo do danas.
Glavni zadatak prodavača/prodavačice je obavljati maloprodaju i/ili veleprodaju robe, pružati usluge i savjetovati kupce tijekom kupovine. Prodavač/prodavačica također, prikuplja informacije o željama i potrebama kupaca, prenosi informacije kupaca odgovornim osobama s ciljem zadovoljavanja njihovih potreba. Kako bi na što kvalitetniji način zadovoljio potrebe kupaca, prodavač/prodavačica mora u potpunosti poznavati prodajni asortiman te se po tom pitanju kontinuirano usavršavati.
Prodavač/prodavačica osim što savjetuje i uslužuje kupce, naručuje i zaprima robu, priprema kalkulacije, ističe cijene na proizvodima, izlaže i pozicionira robu prema definiranom planogramu te prodaje robu i usluge.
Prodavač/prodavačica je često i blagajnik te je tada odgovoran za blagajnu i blagajničke poslove vezane uz dnevne novčane tokove, pakiranje i aranžiranje prodanih proizvoda nakon naplate. Prodavač/prodavačica je redovito uključen/a u pripremu i provođenje inventure i popisa robe u prodavaonici.
Prodavač u tijeku školovanja i kroz praksu stječe mnoga praktična znanja nužna za uspješno obavljanje zanimanja - posluživanje kupaca, kontrolu robe, prezentaciju, naplatu, zamatanje robe i sl. Posebna pozornost posvećuje se poznavanju psihologije prodaje i tehnikama vođenja prodajnog razgovora. Prodavač mora imati znanja iz područja trgovačkog računovodstva, ekonomskog poslovanja, poznavanja robe, aranžiranja, poslovne informatike, higijene prehrane i namirnica, stranih jezika, osnove psihologije marketinga i sl.
Vrlo važna i poželjna osobina prodavača je sposobnost lakoga i učinkovita usmenog komuniciranja. Uvjerljivi prodavači dobro usklađuju svoje verbalne, neverbalne i simboličke načine komuniciranja. Taktičnost, ljubaznost i strpljenje vrlo su važne osobine, jer se među kupcima mogu susresti i zahtjevni i “teški” pojedinci.
Uspješni i učinkoviti prodavači mogu napredovati na rukovodeće položaje, primjerice na mjesto poslovođe ili šefa prodaje ili nabave, voditelja odjela, voditelja prodavaonice te se mogu zaposliti na mjestu gdje se obavlja internetska prodaja i telefonska prodaja.
Prodavač uglavnom radi u zatvorenom prostoru, a prema potrebi i na otvorenom, primjerice pri preuzimanju i otpremanju robe. Posao može biti jednosmjenski i dvosmjenski, a moguće je i dvokratno radno vrijeme. Moguć je i rad noću pri inventurama i popisima robe te u specijaliziranim trgovinama (poput benzinskih crpki). Posao se pretežito obavlja stojeći ili u hodu, a često je potrebno i saginjati se i penjati kako bi se dohvatio traženi proizvod. Poželjno je da prodavač bude zdrava osoba, bez ograničene zdravstvene sposobnosti. Na nekim prodajnim mjestima to mogu biti i osobe s invaliditetom (kiosci i prodaja tiska).