preskoči na sadržaj
Vijesti

Terenska nastava učenika Srednje škole iz Ivanić-Grada u Zagrebu

11. ožujka učenici trećeg i četvrtog razreda komercijalnog smjera te četvrtog razreda ekonomskog smjera  zajedno sa svojim predmetnim nastavnicama mr.sc. Jadrankom Dorešić, dipl. oec., Milicom Puriš, dipl. oec. i Tihanom Katalinić, dipl.oec. bili su na terenskoj nastavi u Zagrebu.


 


Cilj terenske nastave je bio utvrditi znanje iz strukovnih predmeta (povezati teoriju i praksu)  te upoznati poduzetničke aktivnosti u praksi. Osim toga, cilj je bio proširiti i opću kulturu učenika.

 Posjetili smo Zračnu luku Zagreb, gdje nas je dočekala gđa Cvjetičanin  koja nas je stručno vodila prostorom zračne luke kao i  panoramskim razgledom (iz autobusa) uzletno-sletne staze i prateće infrastrukture. Tu smo vidjeli avione koji su doputovali i one koji čekaju polazak, hangare gdje se popravljaju naši i avioni drugih kompanija. Kad avion sleti uz pomoć vodiča u automobilu na kojem piše “follow me“, avion se „parkira“ na previđeno  mjesto, oko njega okupljaju se vozila s putničkim stepenicama, transportne trake, traktori i prikolice za prtljagu, vozilo za dostavu hrane i pića, vozila za napajanje strujom, vodom, gorivom te vatrogasci i hitna pomoć, zatim osoblje za održavanje čistoće i koordinatori za potrebite radnje. Avion mora biti spreman za ponovni let u roku od pola sata od kad je sletio. Učenici su se o zračnom prometu upoznali teoretski na nastavi transporta, špedicije i osiguranja i u okviru drugih stručnih predmeta, a sada su to vidjeli i na „licu mjesta“.  Zračna luka Zagreb radi 24 sata na dan i godišnje preveze 1.500.000 do 2.000.000 putnika. Uzletno-sletna staza  duga je 3252 m. Zračna luka Zagreb izgrađena je 1966. godine, a do 2015. godine izvoditi će se rekonstrukcija i uređenje kao i prilagodba za ulazak Republike Hrvatske u punopravno članstvo EU.  

Velik broj učenika nije putovao avionom, prema tome nije iz blizine vidio avion ni zračnu luku sa svom infrastrukturom, ovo im je bila prilika da vide avion na udaljenosti od desetak metara u cijeloj njegovoj veličini.

 Nakon toga smo posjetili glavnu poštu u Branimirovoj ulici gdje smo vidjeli put poštanskih pošiljaka od zaprimanja – dolaska pošiljke iz drugih država, županija odnosno poštanskih ureda pa do raspoređivanja istih na odredišne države, županije, odnosno poštanske urede kamo je pošiljka upućena. Poštanski promet teoretski je u školi obrađen u okviru predmeta transporta, špedicija i osiguranja, poslovnih komunikacija te drugih stručnih predmeta. U pošti smo vidjeli način sortiranja paketa po županijama te tehnologiju koja se tom prilikom koristi. Zahvaljujući tehnologiji i pisma se razvrstavaju (u „grubo“) prvo po županijama, gradovima pomoću optičkih čitača i usmjeruju u središte tih županija, gradova tada te županije, gradovi preuzimaju ulogu centralne pošte za svoju županiju ili grad i oni detaljnije razvrstavaju poštu prema poštanskim uredima i ulicama na svom području. Naš vodič gosp. Kasumović pokazao nam je kako tehnologija pomaže kod sortiranja poštanskih pošiljaka u gradu Zagrebu. Razvrstavanje se strojno obavlja po poštanskim  uredima, dok poštari imaju zadatak da poštu poslažu po redu, po ulicama, kvartovima kako raznose poštu. Strojno je moguće razvrstati samo standardne veličine omotnica, dok nestandardne razvrstavaju ručno zaposlenici pošte. Bio nam je pokazan  (na primjerenoj udaljenosti) i trezor pošte. Također smo vidjeli i vozni park pošte.

U stvarnosti nam je prikazan put pošiljke od kada je pošta zaprimi pa dok je krajnji primatelj ne preuzme. 

 Sljedeće odrediše nam je bilo centralno skladište Drogeria markta (DM) gdje nas je dočekao gosp. Prodanović i pokazao način rada  skladišta. To je centralno skladište DM-a za Republiku Hrvatsku i Bosnu i Hercegovinu. Učenici su vidjeli veliko, suvremeno, automatizirano, kompjuterizirano visoko regalno skladište. Učenici su  u praksi vidjeli što su teoretski obrađivali na nastavi trgovinskog poslovanja, poslovnih komunikacija, transporta, špedicije i osiguranja, poduzetništva i drugih stručnih predmeta.

Učenici su dobili  kompletnu sliku skladišnog poslovanja od zaprimanja robe u skladište  od dobavljača do komisioniranja te izlaska robe iz skladišta  kupcima odnosno naručiteljima robe.

 Zadnje naše odrediše bila je Hrvatska gospodarska komora (HGK).  Predavanje putem prezentacije o važnosti postojanja HGK-a održano je u vijećnici. Upoznali smo se s funkcijama  HGK-a čiji je jedan od zadataka stvaranje novog i uspješnog gospodarstva za Hrvatsku. Drugo predavanje bilo je vezano za Europsku uniju i proces ulaska Hrvatske u EU. Sve informacije dobivene tijekom prezentacije, učenici su kasnije imali priliku iskoristiti u kvizu o EU, Neki od naših učenika koji su prvi odgovorili na postavljena pitanja osvojili su nagrade.

 Sretni i puni novih informacija  koje slažemo u životni mozaik vraćamo se u Ivanić – Grad vidno umorni, ali i zadovoljni jer svako novo iskustvo za nas je bogatstvo.

 Pogledajte slike...

 Sastavila:  mr.sc. Jadranka Dorešić, dipl. oec.



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Jadranka Dorešić   datum: 11. 4. 2011.




preskoči na navigaciju